Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Jäkligt bra fråga. Antagligen bättre än vad det ser ut när jag spelar upp filmklippen på någon av de datorer jag äger. Varken antika datorer med P4 processorer eller en nyare sak med Atom-processor verkar vara helt kompatibelt med film i full-hd. Hackigt var ordet sa Bull.Esquire: Hur är kvalitén på film med din 7D?
Men vad jag har kommit framtill såhär långt:
* Den inbyggda micken plockar upp allt som händer med kameran. IS, knapptryckningar, fokusering, zoomning, till och med ens egen andning hörs alldeles för väl.
* Autofokusen vid filmning är för det mesta väldigt långsam och söker en hel del innan den låser. Så bästa verkar vara att köra manuell fokus eller att fokusera innan man börjar att filma och sedan låta bli fokusen.
* Men filmfunktionen känns ändå som en lovande leksak med potential för att ge hyfsade filmer. Även om det säkert krävs lite jobb för att få ut det lilla extra. Till skillnad från en vanlig billig videokamera kan man ju iaf göra en hel del inställningar och experimentera själv.
Det kan jag förståVill också haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Nu jäklar Esquire har du pressen på dig att leverera filmklipp till oss, ni borde ha snö där upp så lite snöskoter alt snowboard går också bra.
Snö? Nja... Fläckvis kanske. Vi har haft ett par dagar med plusgrader.
Filmklipp kanske det får bli när jag har lite mera datorkraft och en snabbare uppkoppling. Fast någon snöskoter vete sjutton om det blir på film, jag umgås inte med så värst många snöskoterförare.