Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Den kostar bara 785kr på Cyberphoto. Och 595kr på Dustinhome.läsaren på scandinavian var ju inte lite dyrare heller
Synd bara att man inte har firewire...
Nu chansade jag på läsaren från Lexar och ett till likadant minneskort iaf (8gb räcker inte så värst långt när man fotar jpeg+raw ).
Tja, Tamrons 90/2,8 kostar strax under 5000kr. Skulle du t.ex. få för dig att köpa ett par stycken original Canon mellanringar nya så är du nästan uppe i de summorna.Jaaaa, jag vet att en riktig makroglugg är bättre men en sådan är ofta väldigt mycket dyrare!
Kamerans instruktionsbok kan ju vara bra att börja med.Någon som har bra och lättförståelig litteratur att rekommendera?
Annars så brukar Scott Kelbys böcker "Digitalfotografi - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter" ha ganska så handfasta tips. För att inte tala om att det finns en hel del på internet att läsa, t.ex. på Fotosidan.
Som julklappstips för de som kommit lite längre i sitt fotograferande så kan jag tipsa om Joe McNallys "Blixt - Fotografering i kamerablixtens ljus". Det enda som är lite tråkigt med den är att den är lite väl mycket inriktad på Nikon och deras blixtsystem.