Jag blev ju nästan sjösjuk av alla bilder som lutar och den vidvinkel han kör med.
Ja, någon vidare fotograf var han inte. Vidvinkel, tilta kameran, fota, repeat.
Jag blev ju nästan sjösjuk av alla bilder som lutar och den vidvinkel han kör med.
Jomen riktig fotograf är man ju inte förrns man fotar rostigt dyrt skrot genom ett smörpapper med smutsig lins, motljus och iso 6400Det kallas konst Jag har faktiskt också irriterat mig på dessa jobbiga vinklar. Det är ju trots allt en fotodokumentation, inget konstverk. Men men, det är ju hans sida. Jäkligt intressant iaf.
Jomen riktig fotograf är man ju inte förrns man fotar rostigt dyrt skrot genom ett smörpapper med smutsig lins, motljus och iso 6400
Välkommen i klubben! Fast jag struntar lite i den där konstbiten, jag tar bilder jag trivs med själv iställetFan, då kommer jag ALDRIG att kunna kalla mig för riktig fotograf alltså.
Nej, men jag har inte många minuters promenad till Hammarbybacken, och jag har varit bra sugen på att fota lite där! Hur funkar det, är det bara att kliva rakt ut i backen å ställa sig å fota, lite som endurotävlingar, eller måste man prata med nån först?
Välkommen i klubben! Fast jag struntar lite i den där konstbiten, jag tar bilder jag trivs med själv istället
Det är ett sinnestillstånd....Jo, det gör väl jag med men det är en högst relevant fråga egentligen. NÄR får man "lov" att kalla sig fotograf?
Är det ett måste att:
*utbildat sig till yrket
*ha konstskola inriktning bild/fotografi m.m. i ryggen
eller efter ett stort antal tagna bilder där det genererat en försäljning?
Får att man driver en firma där man utför en tjänst som "fotograf"? Eller rent av "BARA" ett sanslöst brinnande intresse?
Jo, det gör väl jag med men det är en högst relevant fråga egentligen. NÄR får man "lov" att kalla sig fotograf?
Är det ett måste att:
*utbildat sig till yrket
Får att man driver en firma där man utför en tjänst som "fotograf"? Eller rent av "BARA" ett sanslöst brinnande intresse?
Är det inte det som Discovery Channel kör klockan 07, 11, 17 och 23 dagligen?vem ska göra "nybyggen 1"?
När man har F-skattesedel och har lärt sig att fakturera för minst 1000kr/timme utan att känna sig smutsig?Jo, det gör väl jag med men det är en högst relevant fråga egentligen. NÄR får man "lov" att kalla sig fotograf?
Är det ett måste att:
*utbildat sig till yrket
Nej, men jag har inte många minuters promenad till Hammarbybacken, och jag har varit bra sugen på att fota lite där! Hur funkar det, är det bara att kliva rakt ut i backen å ställa sig å fota, lite som endurotävlingar, eller måste man prata med nån först?
Den som gillar nedlagda industrier och liknande hoppas jag inte ha missat senaste säsongen av Hemliga Svenska Rum. Den ligger uppe på SVT Play till den 21a januari.
Den ser inte så himla kraftigt blurrad ut. Det är inte rikgtimin typ av bild så jag vet väl inte riktigt om jag ska bedöma om det ser någorlunda ut eller inte.En bild jag tog med gumman i helgen, vi ville ha lite retro-feeling.
Min skärm har nästan helt lagt av, så jag vet inte ens om den ser någorlunda ut.
Kraftigt blurfilter, men det var meningen.
Vassego. Det här var andra säsongen. I första säsongen så besökte de bland annat Bodens fästning.Gillade serien tack så mycket. Skulle gärna åka till flera av platserna för att plåta, vet dock inte hur mycket som är öppet.
Mitt gamla Sigma 70-300/4-5,6 brukar bli lite grinigt när det är kallt ute (när det är kallare än sisådär -10). Iofs så saknar det HSM-motor. Men det är iaf ett Sigma och gillar inte kyla. Inte så att autofokusen helt kastar in handduken, men det blir som om någon skulle ha fyllt det med sirap ungefär.Efter en stund svimmade fokusmotorn i gluggen ,Sigma 70-200 hsm.
Har någon annan erfarit samma problem vid kyla?
Får hoppas att den kommer igång när den tinat.
Är det förresten någon som vet om det är på grund av senaste versionen av Firefox som alla bilder här helt plötsligt minskas ner i storlek eller om det är någon ny funktion på Sporthoj.com?
Är det förresten någon som vet om det är på grund av senaste versionen av Firefox som alla bilder här helt plötsligt minskas ner i storlek eller om det är någon ny funktion på Sporthoj.com?
Japp, det gör det. Men förut så har det inte varit några storleksbegränsningar alls på länkade bilder. Vilket iofs varit varit en plåga ibland även om det haft sina fördelar andra gånger.Originalet öppnas väl om man klickar på den? Eller är den också förminskad?
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|