Diskutera Digital Fotografering här

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Lekte lite med tändstickor igår :gnissla
Riktigt kul

4271955959_1698529a7d.jpg

För view in black klicka här => http://bighugelabs.com/onblack.php?id=4271955959&size=large

4272697634_3d65f76337.jpg

För view in black klicka här => http://bighugelabs.com/onblack.php?id=4272697634&size=large

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Är det något häftigt eller? Jag sitter på 2mbit/s felia adsl och en snart åtta år gammal bärbar dator. Den klarar knappt Youtube. S-å-H-D-v-i-d-e-o-g-e-n-o-m-V-i-m-e-o-b-l-i-r-u-n-g-e-f-ä-r-s-å-h-ä-r.

Mjae, han har en fotoväska modell stor, med flera kamerahus och massor av objektiv + en till stor väska med massa olika stativ, och en väska med blixtar. Osv.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
hejsan , ny på foto med inköpt EOS1000D. har börjat testa och treva mig fram lite. ideén med tändstickor testade jag också , tycker ju själv att dom är bra , men vet att dom förmodligen inte är nå skitbra så tar gärna emot tips på vad som kan göras bättre.

Bifogat

• IMG_0958.jpg
    IMG_0958.jpg
    243 KB · Visningar: 52
  • IMG_0956.jpg
    IMG_0956.jpg
    220.3 KB · Visningar: 51

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte nyligen en 420EX blixt & en ST-E2. Provade ST-E2 lite inomhus & är förvånad hur bra den egentligen är trots en del kritik. Nu har jag inte provat den utomhus men ändå. Fick båda sakerna för 2000:- som jag tycker är prisvärt inkl påse & manual.

Är det någon som vet ett bra paket med 2 paraplyer m stativ som man kan fästa sina speedlite på?

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Måste återigen ge :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp till Crimson!
Beställde 6st 70*50 utskrifter igår morse, hämtade ut dem på posten nyss!

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Köpte nyligen en 420EX blixt & en ST-E2. Provade ST-E2 lite inomhus & är förvånad hur bra den egentligen är trots en del kritik. Nu har jag inte provat den utomhus men ändå. Fick båda sakerna för 2000:- som jag tycker är prisvärt inkl påse & manual.

Är det någon som vet ett bra paket med 2 paraplyer m stativ som man kan fästa sina speedlite på?
Har du läst den kritiken på Fotosidan eller? :rolleyes:
Nejdå, IR-system har ju helt klart sina begränsningar när det handlar om annat störande ljus eller längre avstånd. Men köper man sändare och blixt för det priset begagnat så är det ju helt klart prisvärt.

Jag köpte någon billig skit från Hama som var på rea som utgående produkt hos Boströms Ljud & Ljus. 498kr eller något för två silverfärgade paraplyer och två stycken hållare för hotshoe-blixt, paraply och sedan drar man fast den hållaren på ett vanligt fotostativ med normal 1/4" stativgänga. Det ingick alltså inga stativ och vanliga fotostativ brukar ju inte gå att hissa upp så värst högt så det kan bli problem om man vill ha blixten från en hög vinkel (om man inte tejpar fast stativet på en trappstege eller något alltså). Dessutom så är det väl ingen superkvalitét på grejerna. Men för det priset så är det ju godkänd kvalitet och det räcker ju helt klart för att leka lite med. Fast de skulle ju inte skada att ha en till 430EX eller något (min Nissin som är äldre än mig börjar vara ganska sliten, och går ju inte att styra trådlöst) när man nu ändå har två paraplyer.

Nu ska jag iaf skriva och mordhota Posten eller något. Som jag skrivit tidigare så fungerade inte batterigreppet till min 7D helt klanderfritt. Så jag var i kontakt med Cyberphoto där jag köpt det och de skickade direkt en klisterlapp för att kunna skicka iväg det som företagspaket till någon firma i Linköping för reparation. Fredag den 8e januari lämnade jag det till mitt lokala ombud. Så teoretiskt sett borde paketet kanske ha varit framme förra måndagen eller på tisdagen. Men sedan förra tisdagen har det stått "Linköping Lb, Lastad på bil, utkörning påbörjad". Det lär väl vara någon av postens långfingrade chaufförer som lagt sina smutsiga vantar på mitt batterigrepp nu. :mad:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nu ska jag iaf skriva och mordhota Posten eller något. Som jag skrivit tidigare så fungerade inte batterigreppet till min 7D helt klanderfritt. Så jag var i kontakt med Cyberphoto där jag köpt det och de skickade direkt en klisterlapp för att kunna skicka iväg det som företagspaket till någon firma i Linköping för reparation. Fredag den 8e januari lämnade jag det till mitt lokala ombud. Så teoretiskt sett borde paketet kanske ha varit framme förra måndagen eller på tisdagen. Men sedan förra tisdagen har det stått "Linköping Lb, Lastad på bil, utkörning påbörjad". Det lär väl vara någon av postens långfingrade chaufförer som lagt sina smutsiga vantar på mitt batterigrepp nu. :mad:
Sånt ska ju aldrig få hända, är det några man ska kunna lita på så är det ju Posten :mad: Enda trösten är väl att den skyldige snodde ett grepp som inte funkar :gnissla

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tack Esquire för all info, jag får testa ST-E2 än så länge så får vi se om detta är min grej eller inte. Pengarna lär jag få tillbaka om jag säljer den senare. Ska titta lite på kaffebrus mm ang stativ & hot-shoes mm.

Btw: Ni som kör 40D alt 50D hur ställer man inte så man får så tyst exponering som möjligt, vet att det finns men hittar det inte. Tänkte prova fota i en kyrka på Lör på en kollegas bröllop, obs är inte deras fotograf utan mer för att testa.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati