Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jaha....är det dax för JKay att äntra studioplåtandets vackra värld? mja, jag tror det för det ligger just nu ett Walimex Pro system på golvet, utspritt i delar för att undersöka så allt finns med.

* 2 stativ
* 2 st Walimex Pro VC-200 med reflektorer
* 2 softboxar Walimex Pro 60X90
* 3 paraplyer (vit, guld och silver)

...sen väntar jag på ett radiolinksystem att trigga blixtarna med. Bör landa i början/mitten på nästa vecka.

:kär fasen vad stabila de känns!!

VC-set_10381.jpg


15203_rueck_250_9842.bmp
15345_250_10382.bmp
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ha ha ha ha Jkay ska du börja fota familjefoton så du kan komma åt milf:arna :D




Sorry gick för långt men kunde inte låta bli. :rodnar
Ska själv försöka hitta prisvärda stativ m hot-shoes så man kan prova med mina speedlite.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Tack, har en del idéer att testa och köra med detta. Ska bli kul!

Gnutten, jag ska komma åt ALLA snygga singeltjejer med konceptet! ;) Det finns två förfrågningar om att plåta naket så jag är en bit på väg redan! Hahahaha!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ha ha ha ha Jkay ska du börja fota familjefoton så du kan komma åt milf:arna :D




Sorry gick för långt men kunde inte låta bli. :rodnar
Ska själv försöka hitta prisvärda stativ m hot-shoes så man kan prova med mina speedlite.
Jag har lite idéer om att bygga ett stativfäste till min 580EX, så att jag kan dels sätta fast min radiosändare på blixten, dels sätta på ett paraply och dels sätta fast hela kitet på ett stativ. Det kluriga är bara att fixa själva hotshoe-klackarna, och gängorna till fästena :va Men det ska nog ge sig med tiden :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jojo, men dels kostade dom 7-800 och jag har redan stativ och ett paraply kostar inte många kr, dels är det kul att göra saker själv :) Igår sydde jag tex ett mobilfodral :)

Fast, det är klart, det här fästet var inte så dumt :)

Ja, det var det fästet jag menade. Blev lite för snabb i klipp-o-klistra-fingret. :D

Det är kul att tillverka saker ja, jag gjorde en snoot till min 430 blixt för ett tag sen. Ett pringlesrör klätt med svart plast med urtag i botten för att kunna trä över blixthuvudet OCH sitta kvar. =D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Usch nästan beredd att byta bort mitt Tokina 11-16 till ett 85 1,8 med mellanskillnad. Är så sugen på att prova ett 85mm nu nästa onsdag då jag ska på konsert med The Baseballs. Ett intressant rockabilly band som har växt riktigt mkt. På Göta källare, dock vet jag inte om man får ta med en pro semi dit mmm :rolleyes: Visst ett 85mm skulle vara en bra början om man ska köra porträtt istället för Tokina men den ger så roliga bilder.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Haj på daj...

jag behöver lite råd, sitter o ska välja ny jobbmobil, vill ha en som jag ska spela musik på, inte svårt idag. Smärtgränsen ligger tydligen på 3k + moms.

Jag fick ett tips här på sporthoj på en ericsson c901
http://www.dustin.se/pd_5010220324.aspx

Men jag är inte så hemma på ericssons menyer och är lite skeptisk.
Så jag har kikat runt lite på telefoner jag vill ha, men jag behvöer en med skaplig kamera, den C901 är det förmodligen bäst kamera på, men jag vet ändå inte.

Så dom jag har kikat på är:
SAMSUNG GT-S5600
http://www.dustin.se/pd_5010374097.aspx
NOKIA 5800
http://www.dustin.se/pd_5010332174.aspx
NOKIA 5530
http://www.dustin.se/pd_5010375776.aspx
SAMSUNG GT-S5230
http://www.dustin.se/pd_5010330149.aspx
SAMSUNG GT-S5600
http://www.dustin.se/pd_5010374097.aspx

Vad tror ni, nån man kan utesluta helt ur kamerafrågan?
Fördelen igen med C901 är att den har lucka för kameran så man repar inte linsen i onödan.

Hjälp mig nu så jag slipper gå sömnlös o tappa håret över det här... :rolleyes:
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jaha....är det dax för JKay att äntra studioplåtandets vackra värld? mja, jag tror det för det ligger just nu ett Walimex Pro system på golvet, utspritt i delar för att undersöka så allt finns med.
Skoj. Hunnit testa grejerna något än då?


Usch nästan beredd att byta bort mitt Tokina 11-16 till ett 85 1,8 med mellanskillnad.
Du har ju iaf haft det här lite längre än det förra Tokina 11-16 du köpte va? Är det verkligen ett så bra objektiv om du är villig att göra dig av med de du köper stup i kvarten? :rolleyes:


Förresten så visade det sig att det antagligen är Postens paketspårningstjänst som spökar. Firman som batterigreppet skulle till hade fått det. Så nu känner jag mig lite mera lugn och harmonisk igen.


Hjälp mig nu så jag slipper gå sömnlös o tappa håret över det här... :rolleyes:
Ingen aning. Mobiltelefoner är inte riktigt min kopp te. Så länge de går att ringa och smsa med så är jag ganska nöjd.

Men nu till något helt annat. Var det din bild som jag såg i ena lokalblaskan häromdagen?
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hunden?
Jepp, min, det var ju en liten tävling så jag tänkte jag provar o skickar in får jag se. Kostar inget. :)
 

MikkE

Guest
Jaha....är det dax för JKay att äntra studioplåtandets vackra värld? mja, jag tror det för det ligger just nu ett Walimex Pro system på golvet, utspritt i delar för att undersöka så allt finns med.

* 2 stativ
* 2 st Walimex Pro VC-200 med reflektorer
* 2 softboxar Walimex Pro 60X90
* 3 paraplyer (vit, guld och silver)

...sen väntar jag på ett radiolinksystem att trigga blixtarna med. Bör landa i början/mitten på nästa vecka.

:kär fasen vad stabila de känns!!
Var det här ett färdigt paket?
Edit. Såg nu på www.bostroms.nu. 5995 kr för allt det där är ju jävligt bra!
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Förresten så visade det sig att det antagligen är Postens paketspårningstjänst som spökar. Firman som batterigreppet skulle till hade fått det. Så nu känner jag mig lite mera lugn och harmonisk igen.
Fast istället sitter nån på Posten å kramar en filt i ett hörn, skakar och får ångestattacker när telefonen ringer? :hihi
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jojo, men dels kostade dom 7-800 och jag har redan stativ och ett paraply kostar inte många kr, dels är det kul att göra saker själv :) Igår sydde jag tex ett mobilfodral :)

Fast, det är klart, det här fästet var inte så dumt :)

Vad är det för stativ? Jag har ett sånt där hotshoefäste och använder det ganska ofta. Tänk på att stativet måste vara rejält om du fotar med paraply utomhus, annars får du jaga skiten över nejderna när det fläktar det minsta lilla... :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vad är det för stativ? Jag har ett sånt där hotshoefäste och använder det ganska ofta. Tänk på att stativet måste vara rejält om du fotar med paraply utomhus, annars får du jaga skiten över nejderna när det fläktar det minsta lilla... :)
Det är ett trebens kamerastativ, Velbon Delta, så visst, det är ju inget man ställer ut på kalfjället med ett stort paraply på. Men det ska byggas om med en krok i mittstolpen så man kan hänga på vikter. Det behövs för mitt 100-400 också!
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
sweet kit, jKay!:tummenupp
Hur verkar blixtarna?
Dyrt eller?

6000:- på Boströms och dom verkar vara sweet stabila, välbyggda och lätta att arbeta med. Kvalitén känns gedigen och verkar var genomgående i hela paketet.

Skoj. Hunnit testa grejerna något än då?

Nääähhh.....inte än. :gnissla Haft barnhelg med helt andra aktiviteter än läge för plåtning så det ska testas nu i veckan är det tänkt. Är lite kort på bakgrunder men ska lösa det med svarta, grå (blåaktiga?) och vita tyglängder (om jag hittar ngt som passar). Sen bakgrundshållare...? Äh, det får riggas med skruv i taket eller nått haha...hos dom ska plåtas ;)

Var det här ett färdigt paket?
Edit. Såg nu på www.bostroms.nu. 5995 kr för allt det där är ju jävligt bra!

Jepp, www.studioblixtar.se eller www.bostroms.nu är min leverantör. Walimex verkar ha ett stort utbud av tillbehör sen att komplettera med samt andra aggregat.....(fakk...mer att handla om man kommer så långt hahahaha)

Det jävliga i sammanhanget är ju att jag vill ha ett långtele och ett macro med.....:huvet ÅÅÅÅHHHH...varför ska allt kosta så JÄVLA mkt STÅLAR!?!?!? :mad:
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jag blir alltid lika frågande när man ser beg.anonser på 3 år gamla kameror som bara gått 2000 exponeringar.
Hur många bilder tar ni på ett år?
Jag har haft min 300:a ca 1 år nu och ligger på 32000 enligt opanda exif.
D60:n tryckte jag av ca 24000 ggr på 7 mån innan den byttes.
Kolla era siffror nu :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top