Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Bara för att det blev lite studioprat i den här tråden så var jag tvungen att beställa ett till paraply, en reflexskärmhållare och ett tilthuvud. Era as...

Lyckligtvis har jag fyra-fem gig på gång redan i år! :tummenupp

Ja fy för MIG ska du väl ändå säja! ;) Jävla sätt få folk att spendera pengar så där.

Uj...vad för gig är det? Ngt du kan tänka dig att dela med dig av? I form av bildexempel alltså. Nyfiken!
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ja fy för MIG ska du väl ändå säja! ;) Jävla sätt få folk att spendera pengar så där.

Uj...vad för gig är det? Ngt du kan tänka dig att dela med dig av? I form av bildexempel alltså. Nyfiken!
Han är gigolo....
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Samma lika för mig med Tokinas 11-16. Extern blixt botar problemet.
 

MikkE

Guest
Någon som har en tabell över rekommenderade priser för fotouppdrag mm i .PDF eller liknande. Minns att jag köpte en pristabell för 100kr på Svenska Fotografers Förbund för några år sedan och den har man inte kvar.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Någon som har en tabell över rekommenderade priser för fotouppdrag mm i .PDF eller liknande. Minns att jag köpte en pristabell för 100kr på Svenska Fotografers Förbund för några år sedan och den har man inte kvar.
Jag har för mig att SFF brukar ha en prislista tillgänglig som .pdf på sin hemsida (sfoto.se) men lyckas inte hitta den nu. Inte heller på BLFs hemsida (blf.se) hittar jag en aktuell prislista. :va
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Har länge velat få tag på en reverse ring (omvändningsring?) och hittade äntligen en igår i min favorit fotoaffär. Sjuuukt pilligt att få rätt fokus men kul när man väl lyckas. Rekommenderas till övriga fattiglappar. Nedan ser ni resultat av en omvänd 50mm på f2.8







 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Här brukar ju finnas en hel del kunskap och oftast bättre läsning än på foto(gnäll)sidan.se...

Nån här som har erfarenhet av Sigma 100-300 F4 och/eller Sigma 120-300 F2.8?

Eller rentav känner till exemplaret som är till salu i sthlm? (Snälla säg att det antingen är skitkasst eller söndrigt...:gnissla)

Alla kommentarer mottages tacksamt, vill man inte skriva här så PM:a.
 

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Söder
Hoj
Daytona 955i
Har länge velat få tag på en reverse ring (omvändningsring?) och hittade äntligen en igår i min favorit fotoaffär. Sjuuukt pilligt att få rätt fokus men kul när man väl lyckas. Rekommenderas till övriga fattiglappar. Nedan ser ni resultat av en omvänd 50mm på f2.8

Riktigt snygga bilder Ringo, o som du säger, ett billigt men bortglömt tillbehör. Kanske var enklare förr, då inte alla gluggar hade olika filterdiameter...

Men, som sagt, SNYGGT! :tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Slänger in ett tips till alla er som tillhör min kategori: fattiga fotografer

Bakgrunder till studioplåtningar hittas just nu billigt på JYSK Bäddlager. 1,5X5m velourtyg för 75:-/paketen. Sy ihop två st så har man en bakgrund på 3X5m! :tummenupp 150.- perfekt! Lastolites var en aningen dyrare...:gnissla
Nu har jag en svart och en vit fond! Pris: 300.- totalt!

:tummenupp
 

MikkE

Guest
Slänger in ett tips till alla er som tillhör min kategori: fattiga fotografer

Bakgrunder till studioplåtningar hittas just nu billigt på JYSK Bäddlager. 1,5X5m velourtyg för 75:-/paketen. Sy ihop två st så har man en bakgrund på 3X5m! :tummenupp 150.- perfekt! Lastolites var en aningen dyrare...:gnissla
Nu har jag en svart och en vit fond! Pris: 300.- totalt!

:tummenupp

Det finns bra många enkla och billiga lösningar för att få juste resultat. :tummenupp
 

MikkE

Guest
Fan, man kanske ska passa på att köpa sig två vita 1,5X5m velourtyg på Jysk imorgon. Halva priset såg jag att det var nu.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
jag köpte svart tyg på ikea och sydde ihop till 4x2,8 m = 123:- :)

Fråga: Damm på sensorn.
vågar man prova själv att städa? vad kostar det ca att lämna in?
Ni som gjort själva. vilken metod är bäst?
 

MikkE

Guest
jag köpte svart tyg på ikea och sydde ihop till 7x2,8 m = 123:- :)

Fråga: Damm på sensorn.
vågar man prova själv att städa? vad kostar det ca att lämna in?
Ni som gjort själva. vilken metod är bäst?

Skaffa en blåsbälg/kula att blåsa ren optik o kamerahus med. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top