Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
koool J-kay


Gjorde en bild häromdan, vet inte, tyckte den blev mörk.
Det var en sån där som jag knäppte bara för att jag råkade stå där. Ingen som hellst tanke bakom den. Men å andra sidan har jag ingen som helst känsla för naturbilder så jag kan ta det. :)

Bild..../IMG][/QUOTE]

Tack Rix!

Njaaa...en aningen mörk men stämningsfull. :) Gillar hur skuggspelet i snön tillsammans med den gula färgen blandas.

[QUOTE="Alex T, post: 4615821, member: 30386"]Du kan få leka med min 5D2 om du känner att du vill ha nått att jämnföra med, vi bor ju nästan i samma stad så det är bara att träffas en dag :krama[/QUOTE]

Usch, va äkklitt! :mad: :hihi
 
Last edited:

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
E.F.S är en löst sammasatt grupp av fotografer i olika nivåer. Alltifrån glada amatörer till (ja, för ngt år sen i alla fall) yrkesverksamma ditos.
En gång i månanden träffas vi (om man kan) och disskuterar bilder/temabilder/andra bilder och allt annat som rör foto. Sjukt mycket kunskap som rör sig där och väldigt lärorikt! Dessutom får man en hel del inspiration därifrån.

Visst ja...E.F.S betyder Elaka Fotografers Sällskap :hihi

Låter riktigt kul/intressant. Typ utbyte av kunskap, tips och ideér. Sånt är guld värt.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Du hittar alla träffarna i forumet på fotosidan. Den 17 feb är det ny träff
Där får man reda på temat till kommande träff samt om man kan bidra med projektor, dator eller duk för kvällen. Ofta har de gamle rävarna allt sådant men ibland klickar det med andra aktiviteter.

Japp, du hittar mig på http://www.flickr.com/photos/jkallenberg/
eller www.jkay.se

Ska se om jag kan komma. Vi ska ta ner hela serverparken den 18:e så det är inte säkert jag hinner då det är en del förberedelser dagarna innan.
Men jag ska göra mitt bästa för att hinna med både och :D

Jag kollade på dina bilder på flickr. Riktigt fina grejjer, framför allt vattenbilderna.
Min sida på flickr http://www.flickr.com/photos/karlber
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ska se om jag kan komma. Vi ska ta ner hela serverparken den 18:e så det är inte säkert jag hinner då det är en del förberedelser dagarna innan.
Men jag ska göra mitt bästa för att hinna med både och :D

Jag kollade på dina bilder på flickr. Riktigt fina grejjer, framför allt vattenbilderna.
Min sida på flickr http://www.flickr.com/photos/karlber

Hehe...så är det ibland. Inte alltid att man hinner.

Japp, jag såg din contactrequest och svarade. :) :tummenupp
Tack...kollade igenom dina med och du är fan vass!

Hittade en jäkligt bra fotoutställning som går. Här presenterar dem den på webben. Photo 30 by 30
 
Last edited:

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
jag har typ toksnöat in på eldbilder efter att en kille lade ut en sådan i tråden.. så igår gjorde jag väl slut på hela lagret tändstickor här hemma. men det är kul att känna att man lär sig mer och mer hela tiden :)
 

Bifogat

  • eldpelare3.jpg
    eldpelare3.jpg
    166.2 KB · Visningar: 46

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hittade en jäkligt bra fotoutställning som går. Här presenterar dem den på webben. Photo 30 by 30
Jag har liksom aldrig riktigt fått kläm på det där mjuka och lite poetiska bildskapandet som t.ex. många av de där fotograferna pysslar med. Mina bilder känns alltid hårdare och på något vis. Visst är det en aning konstskolevarning på bilderna, men det kan ju ändå vara något som är intressant att prova på lite. Bara för att försöka bredda sig en aning :va
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
jag har typ toksnöat in på eldbilder efter att en kille lade ut en sådan i tråden.. så igår gjorde jag väl slut på hela lagret tändstickor här hemma. men det är kul att känna att man lär sig mer och mer hela tiden :)

Eld är skoj!

large.jpg
 

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Där vägen slutar efter avfart 8
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
Usch, va äkklitt! :mad: :hihi

HAHA du kan också få pilla:krama

Väldigt snällt! :) Har dock inte budget för en 5D Mk2 just nu, är mest nyfiken på tekniken o skillnaderna än sålänge.

Har faktiskt funderat själv på just det som du frågade innan, så ska försöka jaga fatt i en kamera med mindre sensor och jämnföra lite tider
 
Last edited:

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Har faktiskt funderat själv på just det som du frågade innan, så ska försöka jaga fatt i en kamera med mindre sensor och jämnföra lite tider

Tester är så fokuserade på brus och höga ISO, känns som en sensor med dubbelt så stor area borde ha nån mer, uppenbar, fördel?

Jag var nog mest nyfiken på vilka ISO man behöver för att fota inomhus med en FF kamera jämfört med en APS-C.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Jag har liksom aldrig riktigt fått kläm på det där mjuka och lite poetiska bildskapandet som t.ex. många av de där fotograferna pysslar med. Mina bilder känns alltid hårdare och på något vis. Visst är det en aning konstskolevarning på bilderna, men det kan ju ändå vara något som är intressant att prova på lite. Bara för att försöka bredda sig en aning :va

Ja, men det är ju så! Min Bild/Din Bild = olika verktyg och uppfattning. Jag själv känner att jag inte har det bildseendet och förmågan att hitta poesi när jag plåtar. Det hade varit en förbannat fin förmåga att ha. Är det ngt att kunna träna upp eller det bara finns hos vissa personer?

@Blue
Jäkla sjysst bild! Har du verkligen gjort den som jag tror att du gjort eller det är en efterkonstruktion?

Sen, visst är du Blue på d70sverige och är polare med SNUS?
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Tester är så fokuserade på brus och höga ISO, känns som en sensor med dubbelt så stor area borde ha nån mer, uppenbar, fördel?

Jag var nog mest nyfiken på vilka ISO man behöver för att fota inomhus med en FF kamera jämfört med en APS-C.

Jag gjorde en liten sökning till dig och fann en hel del roligt material.
Skillnaden mellan APS-c sensor och fullformat

Dom 5 första håller den infon du söker.
 

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Båstad
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Ja, men det är ju så! Min Bild/Din Bild = olika verktyg och uppfattning. Jag själv känner att jag inte har det bildseendet och förmågan att hitta poesi när jag plåtar. Det hade varit en förbannat fin förmåga att ha. Är det ngt att kunna träna upp eller det bara finns hos vissa personer?

@Blue
Jäkla sjysst bild! Har du verkligen gjort den som jag tror att du gjort eller det är en efterkonstruktion?

Sen, visst är du Blue på d70sverige och är polare med SNUS?

Tackar
Det är nästan ingen som använder den macken ändå....
Nej det är ett montage!

Japp det är samma Blue som hänger på D70sverige och ibland med SNUS.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top