Diskutera Digital Fotografering här

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ja då har man lämnat Nikon, sålt min D80.

Köpt en Canon 50D. Mycket nöjd än så länge :)

Aha men då kan du inte ha haft så mkt optik mm, då man brukar hålla sig till ett märke när man har en massa saker till huset. Vore kul att prova Nikon men har inte lust att förlora en massa pengar på alla andra sakerna till huset. Är själv nöjd med min 50D så länge man inte kör för höga ISO,n.

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Vitpil
Aha men då kan du inte ha haft så mkt optik mm, då man brukar hålla sig till ett märke när man har en massa saker till huset. Vore kul att prova Nikon men har inte lust att förlora en massa pengar på alla andra sakerna till huset. Är själv nöjd med min 50D så länge man inte kör för höga ISO,n.

Hade 5 objektiv som jag sålt seperat. Och inte gjort allt för stor förlust. Ett par hundralappar. Fick sålt kameran med kitobjektiv o batterigrepp för en hyffsad peng.

Är framför allt sugen på Canons 400 5,6 och 70-200 F4.

Ison på 50D jämfört med D80 är super.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag behöver nåt att se exif info i, ska ha till jobbet. Så gratis och fristående är att föredra. Den som finns i firefox har jag men vill ha en fristående. Ev en som integrerar sig i utforskaren.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Jag behöver nåt att se exif info i, ska ha till jobbet. Så gratis och fristående är att föredra. Den som finns i firefox har jag men vill ha en fristående. Ev en som integrerar sig i utforskaren.
Opanda iExif?

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
JKay: Gamla hederliga 50 f/1.8 lite vinklad bara. Aldrig att man har råd med t/s objektiv. Så löjligt dyra.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
JKay: Gamla hederliga 50 f/1.8 lite vinklad bara. Aldrig att man har råd med t/s objektiv. Så löjligt dyra.

Vaddå vinklat?! :va Har du satt det på en bälg? Annars undrar jag vad du har för hus som kan vinkla optiken..bara så där. :D

Ingen aning om vad jag pratar om nu som vanligt... :) Men det finns nån rysk(?) tilt/shift optik med manuell fokus som verkar gå att få billigt om man vill leka med det. Finns ett på blocket nu för 2000kr.

http://www.araxfoto.com/specials/tilt-shift-35/

Ah va fan rookie!! Inte kittla tjöpnerven nu!! Vart ju sjukt sugen bara för det! :mad:

Last edited:

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ahhhhhh hahahahahahha!!! :banana
Provat än? Funkis?

Funkar ju ganska enkelt med ps oxå, kanske är smidigare det än om man ska ladda upp en bild på ett antal MB på nätet för behandling.

Jag provade....
En fil på 3,3mb släpptes iväg. Hem kom en på....175kb! :va Snacka om nerskalning. Men nåja..det var kul att prova. :)

Jooo, psa hit och psa dit...jag är nog mer förtjust i att ha det fixat redan i kameran från första början.

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Jag provade....
En fil på 3,3mb släpptes iväg. Hem kom en på....175kb! :va Snacka om nerskalning. Men nåja..det var kul att prova. :)

Jooo, psa hit och psa dit...jag är nog mer förtjust i att ha det fixat redan i kameran från första början.

Här kommer ett test

Bifogat

• sthlm 024-tiltshift.jpg
    sthlm 024-tiltshift.jpg
    62.5 KB · Visningar: 60

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag provade....

Jo, men alla har nog inte ditt öga för det färdiga resultatet, en annan får ju knäppa 800 bilder för att få fram ett skrivbordsunderlägg liksom. ;)

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Jag höll objektivet framför kameran och vinklade det lite. Upptäckte det för bara två dagar sedan så jag håller fortfarande på att lära mig tekniken. Kolla "freelensing" (som det kallas) på flickr. Från idag:

Och med en fisheye

PS: Bör tillägga att det är inget för folk som är superrädda om sina kameror. Det kommer att komma in damm i huset osv. Inget jag bryr mig om men vet att många är mycket rädda om sin kamerautrustning.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...