Jag behöver nåt att se exif info i, ska ha till jobbet. Så gratis och fristående är att föredra. Den som finns i firefox har jag men vill ha en fristående. Ev en som integrerar sig i utforskaren.
Kalas, tack.
Här kommer ett test
Jag har bara provat på mobilbilder, men där står det inget, ska se om jag har nån bild jag kan kika på.one.com:s bildgalleri
Kan man se antal exponeringar som kameran gjort?
Jag har bara provat på mobilbilder, men där står det inget, ska se om jag har nån bild jag kan kika på.
Edit: Verkar inte så
Jooo, psa hit och psa dit...jag är nog mer förtjust i att ha det fixat redan i kameran från första början.
pS HAR JU DEN FÖRMÅGAN ATT KUNNA RÄDDA VÄLDIGT MYCKET UR EN BILD. så VARFÖR INTE TA DEN CHANSEN?
sTÅR DU O SÅSAR O HAR INSTÄLLNINGARNA FEL ELLER INTE HINNER JUSTERA ALLT SÅ KAN DU GÖRA DET I EFTERHAND.
Skit oxå, caps lock på.....
Nu är det här ganska långt ifrån orginal bilden, men jag ser väldigt många fördelar med eps och att bildbehandla där. Om hjälpmedel finns så varför inte använda dom?Visst kan man "rädda" en bild i PS om man jönsat runt med inställningarna. Men jag föredrar ändå att försöka få en så bra bild som möjligt direkt ur kameran. Mycket roligare. Men visst, jag ändrar ganska ofta småsaker i efterhand i Lightroom men helst så lite som möjligt.
Nu är det här ganska långt ifrån orginal bilden, men jag ser väldigt många fördelar med eps och att bildbehandla där. Om hjälpmedel finns så varför inte använda dom?
Den första bilden är inte den heller sanningsenlig för hur det såg ut den där, någonstans mitt emellan dom 2 ligger den "riktiga" bilden.Absolut i vissa fall. Sen undrar jag om den nedersta bilden verkligen återger hur motivet såg ut i verkligheten trots att den blev mycket snygg. Beror på vad man är ute efter. En snygg bild eller återge hur det faktiskt såg ut när bilden togs.
Hade du inte efterarbetat den nedre bliden så hade det inte heller varit en vattenstämpel som totalt sabbar bilden (från en som är allergisk mot vattenstämplar).
Den första bilden är inte den heller sanningsenlig för hur det såg ut den där, någonstans mitt emellan dom 2 ligger den "riktiga" bilden.
Men är man inte alltid ute efter en snygg bild? hur den nu då må bli beroende på vad man fotar.
Sen, om jag inte hade hittat en av mina bilder på en annons för en R6:a på blocket så hade det inte suttit vattenstämpel på den här heller. Egentligen ska man väl dra den tvärs över bilden så den verkligen täcker motivet. Men så långt har jag inte kommit än.
Hm, jag har för mig att jag har provat Opanda och att det ska stå nånstans. Men på min kamera har väl räknaren gått runt...
Ringo, då antar jag att det är du som är Aey Laboratories?
Den bilden är grymGrann hoj den där högra.
Med Canons 45:a
http://www.flickr.com/photos/41893179@N03/3946624149/sizes/l/
Den bilden är grym
TS 45 2.8
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |