Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Nu är allt kopplat. Bara för det så har mitt batetri gett upp. Glömde ju köpa ett nytt innan jag satte igång. bir morgonens stora projekt att fixa batteri! :D
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Aaarrrgghh...det blir till att slösa mer stålar och köpa ett färdigt kit...tror jag. HIttar inte felet till varför den inte ska funka. :(
Jag som hade sett fram emot detta... :gråta
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det börjar bli mycket droppar. En natt med kamera och lite nytt tänk. Ingen photogate som hade underlättat rejält men hard work does it!

4373859083_3a5cf78b4e_o.jpg
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Aaarrrgghh...det blir till att slösa mer stålar och köpa ett färdigt kit...tror jag. HIttar inte felet till varför den inte ska funka. :(
Jag som hade sett fram emot detta... :gråta
Har du mätt upp komponenterna och plattan så att de ger rätt värden och så? Inget litet ben som hamnat fel?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Har du mätt upp komponenterna och plattan så att de ger rätt värden och så? Inget litet ben som hamnat fel?

Jag har inte verktyg att kunna göra det. Sen hade det kunnat lämna vilka värden som helst...jag hade inte begripit vad som var rätt eller fel ändå. :(
Jag har gått igenom checklistan över tänkbara fel, på sajten, och inget hjälper. *rycker på axlarna* jag vet inte vad mer jag ska göra.
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Ni som beställt kameraprylar från utlandet. Hur stor är chansen att få betala tull på grejorna ? Ni som fått göra det, har det fortfarande varit en bra affär?
Är galet sugen på en G11 :D
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Ni som beställt kameraprylar från utlandet. Hur stor är chansen att få betala tull på grejorna ? Ni som fått göra det, har det fortfarande varit en bra affär?
Är galet sugen på en G11 :D

Jag har köpt en del grejer till kameran från både Hong Kong och USA. Det har funkat bra och jag har kommit undan billigt när man sluppit tull.

Nu för tiden skall väl alla paket tullas? Om det stämmer så vetitusan om du vinner så mycket på det mot att köpa i Sverige. Jag skulle i alla fall lägga några extra hundringar på att kunna gå tillbaks med varan, garanti osv..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Ni som beställt kameraprylar från utlandet. Hur stor är chansen att få betala tull på grejorna ? Ni som fått göra det, har det fortfarande varit en bra affär?
Är galet sugen på en G11 :D

Ha ha ha come over to the Canon side! :D

Har beställt ifrån Hong Kong 2ggn ang optik & det har gått bra dock gick det åt helv... när jag beställde ifrån Deal extreme, även om de skrev värdet på 45 HKD så fick jag en tull på 178:-. Köpte för ca 800:- bla paraplyer 3st inkl fäste för blixt mm. Är det så mkt billigare i Hong Kong jämfört UK där det inte blir tull?
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Asch. När det gäller tramsgrejor är jag redan på Canonsidan med videos,ixusar o annat smått skit. Det gör de faktiskt bra. ;)
Har du någon bra UK länk?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top