Diskutera Digital Fotografering här

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Dåså...
Det är tänkt att jag ska bli SHs BÄSTE droppkollisionsfotograf, no matter what! Nu tar jag mig ut i den mer fuskande delen av plåtandet och nyttjar elektroniska gadjets för timing och blixtavfyrning! :D Photogate med en Delay Unit ska monteras ikväll och vidare kunna hjälpa mig producera exellenta droppbilder! :banana
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Dåså...
Det är tänkt att jag ska bli SHs BÄSTE droppkollisionsfotograf, no matter what! Nu tar jag mig ut i den mer fuskande delen av plåtandet och nyttjar elektroniska gadjets för timing och blixtavfyrning! :D Photogate med en Delay Unit ska monteras ikväll och vidare kunna hjälpa mig producera exellenta droppbilder! :banana
Hehe, ja, nu har du själv satt ribban så nu förväntar åtminstone jag mig nå enormt läckra bilder till imorgon.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Hehe, ja, nu har du själv satt ribban så nu förväntar åtminstone jag mig nå enormt läckra bilder till imorgon.

:gnissla Nja, till i morgon vette tusan om jag ens har hunnit få fart på photogaten. Den ska monteras/lödas först. Sen ska den trimmas in, ställas tider och få rätt på allt......INNAN jag ens kan fundera på att börja ta bilderna. Mja, okej...lite intrimningsbilder är ju ett måste för att se så tiderna ligger rätt. Det ligger motstånd, kondensatorer, vridpotentiometrar, dioder, transistorer och FAAAAAN vet allt...ÖÖÖÖVERALLT på mitt skrivbord nu. Herregud....vad har jag gett mig in på?! :huvet Äh, skam den som ger sig! :D

Blir detta bra så ska jag fan tjäna en hacka eller tre! Utställningen brakar närmre och närmre! Detta är egentligen huvudattraktionen (som ingen vet om) men backup finns om det går åt skogen här.

Är det någon härifrån som brukar posta på 1x.com? En hel del schyssta bilder där...

Näääää....? Visste inte att den sajten fanns bara. Den får kollas in! Ja....kanske senare då....bygga, bygga, bygga....:gnissla
 
Last edited:

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Söder
Hoj
Daytona 955i
:gnissla

Blir detta bra så ska jag fan tjäna en hacka eller tre! Utställningen brakar närmre och närmre! Detta är egentligen huvudattraktionen (som ingen vet om) men backup finns om det går åt skogen här.

Alla stora konstnärer får stora skälvan när vernissagen närmar sig!

Är i Malmö. Mötte Ove i Gränna. :D
 

Alex T

ruta ett igen
Gick med
20 Mar 2007
Ort
Där vägen slutar efter avfart 8
Hoj
Honda SP-2 castrol edition
:gnissla Nja, till i morgon vette tusan om jag ens har hunnit få fart på photogaten. Den ska monteras/lödas först. Sen ska den trimmas in, ställas tider och få rätt på allt......INNAN jag ens kan fundera på att börja ta bilderna. Mja, okej...lite intrimningsbilder är ju ett måste för att se så tiderna ligger rätt. Det ligger motstånd, kondensatorer, vridpotentiometrar, dioder, transistorer och FAAAAAN vet allt...ÖÖÖÖVERALLT på mitt skrivbord nu. Herregud....vad har jag gett mig in på?! :huvet Äh, skam den som ger sig! :D

Blir detta bra så ska jag fan tjäna en hacka eller tre! Utställningen brakar närmre och närmre! Detta är egentligen huvudattraktionen (som ingen vet om) men backup finns om det går åt skogen här.



Näääää....? Visste inte att den sajten fanns bara. Den får kollas in! Ja....kanske senare då....bygga, bygga, bygga....:gnissla[/QUOTE

är photogaten en byggsats eller e det något du ska konsturera själv från scratch? kan tänka mig andra roliga saker man kan använda den till
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Alla stora konstnärer får stora skälvan när vernissagen närmar sig!

Är i Malmö. Mötte Ove i Gränna. :D

Hallå! Ja, han sa det idag. :D Jag sa Hälsa till L...då sa han i princip, "GÖR DET SJÄLV! L är i Malmö" Hahaha!

Vad gör du här nere?

:gnissla Nja, till i morgon vette tusan om jag ens har hunnit få fart på photogaten. Den ska monteras/lödas först. Sen ska den trimmas in, ställas tider och få rätt på allt......INNAN jag ens kan fundera på att börja ta bilderna. Mja, okej...lite intrimningsbilder är ju ett måste för att se så tiderna ligger rätt. Det ligger motstånd, kondensatorer, vridpotentiometrar, dioder, transistorer och FAAAAAN vet allt...ÖÖÖÖVERALLT på mitt skrivbord nu. Herregud....vad har jag gett mig in på?! :huvet Äh, skam den som ger sig! :D

Blir detta bra så ska jag fan tjäna en hacka eller tre! Utställningen brakar närmre och närmre! Detta är egentligen huvudattraktionen (som ingen vet om) men backup finns om det går åt skogen här.



Näääää....? Visste inte att den sajten fanns bara. Den får kollas in! Ja....kanske senare då....bygga, bygga, bygga....:gnissla

är photogaten en byggsats eller e det något du ska konsturera själv från scratch? kan tänka mig andra roliga saker man kan använda den till

Nä, den finns som byggsats eller ja, lista med behövligt material så att säja. Köpte lösa delar idag. Ska bygga NU! :banana
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hallå! Ja, han sa det idag. :D Jag sa Hälsa till L...då sa han i princip, "GÖR DET SJÄLV! L är i Malmö" Hahaha!

Vad gör du här nere?



Nä, den finns som byggsats eller ja, lista med behövligt material så att säja. Köpte lösa delar idag. Ska bygga NU! :banana
Klar snart?
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Näääää....? Visste inte att den sajten fanns bara. Den får kollas in! Ja....kanske senare då....bygga, bygga, bygga....:gnissla

Träffade skaparna av den på jobbet idag så jag blev lite nyfiken om det var nån på sh som hängde där.

Btw, lycka till med utställningen!
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Shattapp ya maddafakker! :mad:

Jag har fått dit en IC krets. *stolt* :hihi

Ska det lödas ska du fråga mig *innehavare och master av hightech lödstation*. ;)

Någon som är sugen på en ST-E2 ? Jag har en över som jag tänkte sälja för en billig peng.

/KetogaN
 

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Skåne
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
Alla stora konstnärer får stora skälvan när vernissagen närmar sig!

Är i Malmö. Mötte Ove i Gränna. :D


Är på Skeppsholmen i Stockholm. Mötte Lasse i Gränna:D


Kungsgatan Stockholm.....tiltad
4371140568_0816964b73_o.jpg


Ska det lödas ska du fråga mig *innehavare och master av hightech lödstation*. ;)

Någon som är sugen på en ST-E2 ? Jag har en över som jag tänkte sälja för en billig peng.

/KetogaN

Lite sugen........du har PM
 
Last edited:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
ST-E2 sold to Oas. Ser fram emot coola off-camera blixt bilder nu Ove.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top