Diskutera Digital Fotografering här

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hoppas inte det här blir för OT.
Börjar bli dags att printa ut lite bilder som ska upp på väggen.
Hade tänkt mig en canvas och 2 vanliga tavlor.

Vilket ställe ska man beställa ifrån?
Något ställe som har bra pris på ramar?
Jag har bra erfarenheter av att beställa från Crimson.

Hyfsat billiga ramar i standardstorlekar finns på t.ex. Clas Ohlson, Gallerix och IKEA. Ska man ha en specialbeställd storlek och inramning från en ramverkstad så brukar det bli snuskigt dyrt.

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Gruppköp förfaaan!:D
Hade vatt riktigt roligt om dem började säljas!

canonllensmug.jpg

"Canon was handing out coffee mugs that look like the Canon 70-200mm L series lens at the Vancouver Olympic games. Josh Weisberg, director of the Microsoft Rich Media Group, got one at the Olympic Press Center, and sent the above photograph of it to PDNPulse.

If only Canon would start selling these things to the general public. I’d buy at least one."

http://www.petapixel.com/2010/03/03/canon-l-lens-look-alike-coffee-mug/

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Jag har bra erfarenheter av att beställa från Crimson.

Hyfsat billiga ramar i standardstorlekar finns på t.ex. Clas Ohlson, Gallerix och IKEA. Ska man ha en specialbeställd storlek och inramning från en ramverkstad så brukar det bli snuskigt dyrt.

Ska testa Crimson helt enkelt. Att jag kan gå förbi och hämta bilderna gör ju inte saken sämre. :tummenupp
Dock blir det ingen canvas denna gång. Hittade på en färdig på vägen hem från jobbet idag.

Nu ska man bara bestämma vilken ram man ska ha.

jesseboy: Tack för det tipset!

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Är det värre än när man i samma situation tvingar på en kaffemugg på kamerahuset...? :D
Det låter som att välja mellan pest eller kolera. Förhoppningsvis så går det inte att ta loss det bakre objektivlocket på muggen. :va

Undrar om det för dagenefterändamål finns spyhinkar formade som Nikons kamerahus? :hihi

Busis

Bättre en drink i handen...
Gick med
28 May 2003
Hoj
Yamaha FZ1 -10 & XT660Z Teneré
Det låter som att välja mellan pest eller kolera. Förhoppningsvis så går det inte att ta loss det bakre objektivlocket på muggen. :va

Undrar om det för dagenefterändamål finns spyhinkar formade som Nikons kamerahus? :hihi

Velly funny (not)
(o så startade kriget)

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Man kan visst buda på den, startbud 500kr...
Lite väl saftigt kanske. :gnissla

Men jag tycker att kameratillverkarna över lag är ganska dåliga på att sälja reklamprodukter med sin logga på. Tänk om man t.ex. kunde köpa en brödrost som bränner in Canon-loggan på brödet. :kär Då bannemig skulle det bli rostat bröd till fikat på vartenda klubbmöte med fotoklubben. :hihi

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
När man får hjälp här, måste det ju även bli en "recension".
Gjorde beställningen mitt i natten, bilderna var klara att hämta hos dem redan några timmar senare. :tummenupp
Kunde inte varit nöjdare med kvalitén. Bilderna är tagna med en gammal Olympus Stylus 400 för något år sedan i Chamonix. Iofs kan man väl säga att miljöerna är rätt förlåtande gällande fototeknik.
Så kan bara råda andra som ska printa sina bilder att göra det hos Crimson.
Betyg:
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp / :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Nu ska jag bara orka ta en vända till IKEA så jag får upp bilderna på väggen.

Bilderna det handlade om. Men när jag printade valde jag att kapa dem så att formatet blev 210x305 mm.
4428500793_44350edc10_b.jpg

4428500301_a14fd5dcd3_b.jpg

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Jag fick en kiwi, och vad är bättre att göra med såna än att skiva dom och kasta i vatten? :)
Jag känner att jag har en bra bit kvar till JKay :gnissla

Haha...jasså, en till som fastnat för vattenbilder! :hihi :tummenupp Jag tycker att du ska titta in hos gruppen Vattenkonst på FS. Det finns ett par pärlor där.
Du...exif på dina bilder? Hur har du ljussatt scenen? Inställningar? Jag hade personligen velat haft lite mer överexponerad bakgrund för att få lite high-keyeffekt men ändå behålla en sjysst exponering på kiwin. Trixigt men det går. Det går ju att måla fram lite mer mättnad i frukten i efterhand (vilket du troligen inte kommer ifrån i slutändan).
Det man kan prova med är att med hjälp av en snoot på din 430/580(?) skapa en gloria på bakgrunden som ger en fräsch inramning på kaskaden när kiwin träffar ytan. (Tips...ett pringlesrör! :tummenupp Billigt och bra! Typ 22:- på ICA)

Jag tycker att du har gjort dem bra =)

I agreee totally! :yoparty

När man får hjälp här, måste det ju även bli en "recension".
Gjorde beställningen mitt i natten, bilderna var klara att hämta hos dem redan några timmar senare. :tummenupp
Kunde inte varit nöjdare med kvalitén. Bilderna är tagna med en gammal Olympus Stylus 400 för något år sedan i Chamonix. Iofs kan man väl säga att miljöerna är rätt förlåtande gällande fototeknik.
Så kan bara råda andra som ska printa sina bilder att göra det hos Crimson.
Betyg:
:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp / :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Nu ska jag bara orka ta en vända till IKEA så jag får upp bilderna på väggen.

Bilderna det handlade om. Men när jag printade valde jag att kapa dem så att formatet blev 210x305 mm.

BILDER....

Jäklar va snygga miljöer! Häng du upp dem med stolthet! Riktigt fina bilder! :tummenupp

EDI: Jag kan ju erkänna så här ett par sekunder efter...att jag...är en del avis på dina vinterbilder :gnissla

Nu drar jag på middag med två brudar och lite studioljus! Kan inte lova mirakel men hoppas kunna lära mig mer om detta exellenta ljus i fina lantliga miljöer och snygga brudar! ;)

Last edited:

Clic!

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
Daytona 955i
JKay;4654857 Nu drar jag på middag med två brudar och lite studioljus! Kan inte lova mirakel men hoppas kunna lära mig mer om detta exellenta ljus i fina lantliga miljöer och snygga brudar! ;)[/QUOTE skrev:
Jaha?! Det var väl nu jag skulle assistera??

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati