Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Japp! Jag har iofs alltid gillat att kasta saker i vattnet, far gillade inte alltid det när jag var litenHaha...jasså, en till som fastnat för vattenbilder! Jag tycker att du ska titta in hos gruppen Vattenkonst på FS. Det finns ett par pärlor där.
Du...exif på dina bilder? Hur har du ljussatt scenen? Inställningar? Jag hade personligen velat haft lite mer överexponerad bakgrund för att få lite high-keyeffekt men ändå behålla en sjysst exponering på kiwin. Trixigt men det går. Det går ju att måla fram lite mer mättnad i frukten i efterhand (vilket du troligen inte kommer ifrån i slutändan).
Det man kan prova med är att med hjälp av en snoot på din 430/580(?) skapa en gloria på bakgrunden som ger en fräsch inramning på kaskaden när kiwin träffar ytan. (Tips...ett pringlesrör! Billigt och bra! Typ 22:- på ICA)
Du vet, jag fotar raw va Hade bländare 5 och 1/250. Satte blixten, 580II, lite vid sidan, kanske 45 grader från glaset sett. Bilderna är faktiskt inte pillade med så mycket heller, jag är dels kass på sånt, och så vill jag gärna lyckas från början
En snoot ja, det har funnits på att-göra-listan rätt länge, lite plast och kardborre liksom, men jag får aldrig tummen ur Har du omni bouncer på när du fotar plums? Jag har det, men funderar på att skippa den, den tar ju ett steg på blixten, sägs det.
Jag har lite mer idéer, och behöver ju lite träning, men på väg till garaget fick jag för mig att ta en omväg i det fina vädret. Det skulle jag inte ha gjort. Jag halkade och har numer en svanskota som sitter mellan skulderbladen och en armbåde som ser ut att ha gått en rond med en bandputs. Jag kan knappt köra bil, jag kan knappt flytta fötterna mellan pedalerna, så ikväll blir det inget foto But I'll be back r
TackarI agreee totally!
Du har aldrig övervägt att ha en lärljunge med dig på alla dina fotoprojekt?Nu drar jag på middag med två brudar och lite studioljus! Kan inte lova mirakel men hoppas kunna lära mig mer om detta exellenta ljus i fina lantliga miljöer och snygga brudar!