Jodu. Yngsta grabbarna i den där tävlingen var 15-16år och inledde lite mjukt med en 360 när de droppade in i banan. Innan de ens kommit fram till de poänggivande hoppen. Sedan var det ju en del som råkade tugga grus i landningen efter att ha åkt över sin förmåga också.Det verkar farligt att kliva av hojen sådär uppe i luften
Hur kändes den? Hur var autofokusen jämfört med tex 7D?
Det är väl för att varenda cykeltok häckar upp i Åre under sommaren.Kollar man på Stockholms friåkares hemsida så är det tunnt med träningstider i juli
Antagen till Digital Medieproduktion 180p i Umeå. Och ligger på 26e reservplats för en arkitektutbildning.Nån mer som ska plugga iår?
Antagen till Digital Medieproduktion 180p i Umeå. Och ligger på 26e reservplats för en arkitektutbildning.
Jo, har man inte något jobb och saknar annan vettig utbildning så kan man ju ge sig i kast med något sånt.Hehe det var ju en aningens större utbildning...
Blev lite smånöjd med denna. Inget macro utan tagen på 500mm.
Edit: Var nog lite bättre "original" än på SH...
http://www.mixpix.se/Slanda/index.html
En annan "insekt" =)
supersnyggt.
jag ska foto bankörning på onsdag ( om man nu får det på actionpics dagar? )
och tänkte höra lite om grundläggande tips,
Tv runt 200, wb efter väder, bildstil=landskap, iso auto, manuellt vald fokuceringspunkt i mitten är vad jag tänkte köra med, hyffsat rätt?
men ai focus eller ai servo?
550d med ett EF 75-300 1:4-5,6
En annan "insekt" =)
Nu kan JKAY det där bättre än mig, men personligen tycker jag 1/200 låter för lång. Har nog bara använt mkt snabbare tider än så själv.
NICE!
I brist på macro tog jag min fasta 50mm o en mellanring o letade kryp på stan... Denna fulingen blev bäst, gömde sig på ett broräcke (spindeln alltså, inte jag ).
Det beror lite på hastigheten på det man fotograferar också. En slutartid på kring 1/(fordonets hastighet) kan vara lämpligt om man vill ha en snygg och lagom rörelseoskärpa av en panorering.Beror väl på vad du vill ha för effekt? Brukar köra runt 1/160 om jag vill panorera. Man vill väl oftast ha lite fart i bilderna. Om inte i miljön så på däcken åtminstone.
Beror väl på vad du vill ha för effekt? Brukar köra runt 1/160 om jag vill panorera. Man vill väl oftast ha lite fart i bilderna. Om inte i miljön så på däcken åtminstone.
Absolut! Men några 1/160 har jag aldrig lyckats få skarpa bilder med.
Får väl testa det nästa gång. Normalt ligger jag på 1/640 - 1/800 nånting och då har jag fortfarande "snurr" på hjulen.
och tänkte höra lite om grundläggande tips,
Tv runt 200, wb efter väder, bildstil=landskap, iso auto, manuellt vald fokuceringspunkt i mitten är vad jag tänkte köra med, hyffsat rätt?
men ai focus eller ai servo?
550d med ett EF 75-300 1:4-5,6
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!