Diskutera Digital Fotografering här

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Lite trådkapning men jag är oxå sugen på ett macro. Räcker 100mm? Känns som man måste bra nära kryp som sällan gillar att man kommer just nära... :)

Kör du Canon? Annars har jag ett Sigma EX 150 macro för Nikon som jag kanske kanske ska göra mig av med.

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Honda VTR1000F
Kör du Canon? Annars har jag ett Sigma EX 150 macro för Nikon som jag kanske kanske ska göra mig av med.

Jo, canon har jag. :)

Det finns nog inget macro som har tillräcklig brännvidd för att jag ska vara bekväm med att fotografera småkryp...

När det gäller småkryp verkar JKAY fota först o döda sen. Jag funderar på det omvända. Kan det bli min nisch? :D ("Titta så fint man ser den mosade flugan...")

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Äntligen lite fight Canon vs Nikon!!!!!

Popcorn.. :D

Min fru har hämtat min 7D & 70-200 som har varit inne hos Intervision i 3v. Ska försöka testa den lite i helgen.

Har för mkt hobbies, är inne i cykelträsket så får se om man överväger att släppa iväg Tokina 11-16 men ändå inte! :rolleyes:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Fan, kör alla canon?

Är det någon större skillnad på canon/nikon? Fördelar/nackdelar?
Japp. Alla kör Canon. För de är bäst. Finns bara fördelar och inga nackdelar. :tummenupp

Har för mkt hobbies, är inne i cykelträsket så får se om man överväger att släppa iväg Tokina 11-16 men ändå inte! :rolleyes:
Trampcyklar är töntigt. Dessutom kan de orsaka motion och annat farligt. Jag föreslår att du slutar med det där på direkten.

Det skulle ju iaf inte vara den första 11-16 du säljer iväg... Har du planer på att bli Sveriges största privata importör av Tokina 11-16/2,8 för Canon eller?

På tal om att sälja saker: Ingen som behöver en dubbel-cd och mixer i case?

Bifogat

• mixeråcd.jpg
    mixeråcd.jpg
    27.7 KB · Visningar: 23

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Japp. Alla kör Canon. För de är bäst. Finns bara fördelar och inga nackdelar. :tummenupp
:nicka Enda nackdelen jag kan komma på är att dom ger ett stort sug av att köpa fler roliga grejer till dom :)

Trampcyklar är töntigt. Dessutom kan de orsaka motion och annat farligt. Jag föreslår att du slutar med det där på direkten.
Nu ska vi inte va såna! :mad: Jag kom precis hem från en liten skön cykelsemester, drygt 36 mil på knappt 75h, 18kg packning. Självklart tältade jag, å ja, jag tyckte de va skitkul! :tummenupp

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
*Jkay, bit dig i tungan, bit dig i tungan...iiiinte ge dig in i snacket C vs N* :gnissla

WWAAAHHHHHH!!! Jag kan inte...JOOO, jag MÅSTE!!

*dumpar datorn på gatan*

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Clart som fan Canon är bäätttre än nixon.
Det säger sig självt det.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vilka av de gallerihemsidorna som finns skulle ni rekommendera?
Picasa kan jag få via mitt google konto men är det bra?

Jag va uppe på Bikeweek idag och det gick lite bättre nu men panoreringar etc, bilder här.
ser dom ok ut?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Jag va uppe på Bikeweek idag och det gick lite bättre nu men panoreringar etc, bilder här.
ser dom ok ut?
Jag tycker personligen att Picasa är för segt å har för dålig överblick, jag är lite kvar i skolan att det ska gå fort, både att se en översikt och att ladda varje bild. Lite som mitt galleri alltså :rolleyes:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag tycker personligen att Picasa är för segt å har för dålig överblick, jag är lite kvar i skolan att det ska gå fort, både att se en översikt och att ladda varje bild. Lite som mitt galleri alltså :rolleyes:

ja jösses va snabbt det gick på din sida, kodat själv eller vad?

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
F-n!! Då blev jag inte först med det heller!!! :D

(Jag kör hittills oxå med fast 50mm o mellanringar, funkar rätt ok?)

Haha nej antagligen inte jag heller=)
Funkar fint o köra med det tycker jag.
Roat mig med o fota korsspindlar blir ju galna skärpedjup=)
7dn har fått slitit på bra nu 6000kort tagna på 3månader.
Gissel o ta kort på sport går åt mycket kort på det.
Men galet mycket bra kort har det blivit.
Nu vill man ha skarpare optik bara.

På tal om att sälja saker: Ingen som behöver en dubbel-cd och mixer i case?

Ingen bra erfarenhet utav dem förutom mixerborden:tummenupp
Sålde precis iväg mina pioneer tyckte det var dags o lägga deejayandet på hyllan.
Bara halva garaget kvar med slutstegsrackar o skit.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu ska vi inte va såna! :mad: Jag kom precis hem från en liten skön cykelsemester, drygt 36 mil på knappt 75h, 18kg packning. Självklart tältade jag, å ja, jag tyckte de va skitkul! :tummenupp
Både trampcykel och tältning? :4skrika

Ha ha ha jag har ju bara haft en Tokina innan den jag har nu!:D
Men så säljer du den då. Sedan kommer du på om några månader att det nog inte är så häftigt med trampcyklar trots allt. Och beställer hem ett likadant objektiv igen. :rolleyes:

Men galet mycket bra kort har det blivit.
Nu vill man ha skarpare optik bara.
Jag hann med strax över 10000 bilder med min 7D på ett halvår innan jag sålde den. Trots att det kändes som att jag nästan aldrig använde den.

Skarpare objektiv är inte "bara". Det är det som det handlar om. Även om t.ex. en 7D inte är gratis så är det småpotatis jämfört med hur det kan springa iväg när man ska börja köpa några schysta gluggar. :tummenupp

Ingen bra erfarenhet utav dem förutom mixerborden:tummenupp
Den där CD-spelaren och jag har lite delade åsikter om brända skivor. Vissa skivor går att spela helt smärtfritt, medan andra kan slå stopp flera gånger per låt. Även om de är bränd på samma typ av skivor i samma dator och med samma inställningar. Köpta originalskivor funkar dock bra.

Mixerbordet är ett Behringer. :tungan

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

ser dom ok ut?

Det jag använder Zenfolio fungerar helt ok, men det är inte gratis. Mellan kontot kostar ca 250:-/år men du behöver inte förminska dem utan bara ladda upp full upplösning.

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86

6000 kort på 3 månader? =)
Fan, jag hade kvar 4000 kort efter en helg på gotland ring och då rensade jag i kameran medan jag fotade.

Edit, ca 16000 kort sen jag köpte nya kameran i april

Men ja, helvete vad "kort det går åt" =)

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping