Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Japp, jag hittade inget vettigt/gratis så jag slängde ihop ett program som bygger upp gallerit i ren html. Man väljer alla bilder i en dialogruta, trycker ok å poff så har man alla filer man behöver Det kan även visa lite grundläggande exif-taggar om man håller markören över bilderna, men det är valbart om man vill eller inte. Självklart går det att få programmet, men det är inte gratis, det kostar minst ett tackja jösses va snabbt det gick på din sida, kodat själv eller vad?
Japp! Å nu ska jag skrämmas på riktigt, jag har inte ens vart sugen på alkohol på hela semesternBåde trampcykel och tältning?
Det är ju trots allt en sportfotokamera, när man väl använder den så tuggar det på ordentligt. Hade jag enbart fotat blommor å nån humla då å då så hade jag nog inte vart över 1000 bilder med nån kamera.Jag hann med strax över 10000 bilder med min 7D på ett halvår innan jag sålde den. Trots att det kändes som att jag nästan aldrig använde den.
Skarpare objektiv är inte "bara". Det är det som det handlar om. Även om t.ex. en 7D inte är gratis så är det småpotatis jämfört med hur det kan springa iväg när man ska börja köpa några schysta gluggar.
Det är konstigt att det mesta annat blir billigare och billigare, elektronik har ju rasat rätt så friskt på senare år tex, men just optik har ju alltid var snordyrt, och verkar inte bli nå billigare heller. Borde inte dom maskinerna betala av sig och nya arbetsmetoder komma, som i alla andra branscher?