Slowroller
Skrämmer små barn
Ta inte emot råd från personer som sitter och tycker på ett forum!!!
Jag vägrar lyssna på dig.
Ta inte emot råd från personer som sitter och tycker på ett forum!!!
Jag vägrar lyssna på dig.
Om ni ska skaffa ett skivbromslås, skaffa ett med larm så glömmer ni garanterat inte bort det. Då det tjuter som satan när ni rätar upp hojjen.
Just gjort det! Plus att de lär avskräcka en och annan tjuv
Man kan ju alltid annars skaffa en förlängare som går från låset till styret ( vet inte vad det kallas ) hade det på mitt tidigare abus lås och det var riktigt smidigt kostade runt 50kr & finns hos alla välsorterade mc handlare
framdäcket. Det byts pga att sneda klackar uppstår långt innan mönstret börjar bli dåligt.
O
Menar du en sån där gul wire man använder som påminnelse om att låset sitter i skivan? 12.50 på biltema.
1. Mät alltid lufttrycket i kalla däck.
2. Kolla alltid att blinkers och bromsljus fungerar innan du ska ut och köra, bli påkörd bakifrån pga bakomvarande inte ser ditt bromsljuset är lättare hänt än man kan tro.
3. Kör alltid med CE godkända skydd.
4. Använd skinnställ ( helst helställ ) skinn är oslagbart gällande nötning på asfalt ( om olyckan skulle vara framme ).
5. Köp aldrig en begagnad hjälm då hjälmen formar sig efter ens eget huvud.
6. Tappat hjälmen i backen? Köp ny! Är det minsta lilla spricka så kan det förändra skyddsegenskaperna väldigt mycket om olyckan skulle vara framme.
7. Ha alltid långt avstånd till framförvarande & se till att ingen ligger för nära baktill, skulle du behöva göra en hård inbromsning hinner bakomvarande sällan reagera innan olyckan är framme, samma gäller som sagt framför en.
8. Har du en bil bakom dig och ska göra en vänstersväng så stanna inte mitt i vägbanan om det kommer möte från andra hållet. Placera dig till höger vid vägrenen och sväng vänster när bakomvarande bilar passerat eller kör förbi avfarten du skulle in på och vänd om längre fram.
Det låter bekant ja
Men då har ja helt klart blivit blåst ! Att sånt kan hända i såna hårda tider......
Intressant tråd men det börjar strömma in oriktig info:
Köp ny hjälm om du tappar den
Köp den dyraste säkerhetsutrustningen
Jag väntar på myterna:
Bytt hjälm efter 2 år
Den dyraste hjälmen är alltid bäst
Kör aldrig med ett kedjelås som inte är nitat
Använd aldrig olja ifrån biltema
Vad har jag själv för seriöst tips att ge? om du köper dig en splitterny hoj och en splitterny utrustning och inte anser dig ha råd med körskola, då är det dags att fundera om motorcykelvärlden verkligen är något för dig
Om du måste bromsa i en kurva, använd bakbromsen.
Nja. Kevlar fungerar precis lika bra när du väl kasar (har jag gjort med kevlarjeans).4. Använd skinnställ ( helst helställ ) skinn är oslagbart gällande nötning på asfalt ( om olyckan skulle vara framme ).
Man behöver absolut inte byta hjälm efter några 2år men pratar vi hjälmar och du tror en "moppehjälm" i 1500kr klassen håller måttet så har du fel ! Vågar påstå att Arai & Shoei har världens i särklass säkraste hjälmar.
Gällande tappade hjälmar så räcker det med en liten spricka "tro mig" men visst har du hellre mer pengar i plånboken än ett intakt huvud så får det stå för dig! Jag har svårt & tro att varenda inköpare jag pratat med står och ljuger........och av nån konstig anledning har alla jag pratat med rekommenderat Arai & Shoei hjälmar.
Väntar på myterna ? Du menar att det jag säger inte stämmer ?
Gällande meck osv har ja inte speciellt mycket kunskap men vågar påstå jag är ganska påläst när vi pratar utrustning......
Man behöver absolut inte byta hjälm efter några 2år men pratar vi hjälmar och du tror en "moppehjälm" i 1500kr klassen håller måttet så har du fel ! Vågar påstå att Arai & Shoei har världens i särklass säkraste hjälmar.
Gällande tappade hjälmar så räcker det med en liten spricka "tro mig" men visst har du hellre mer pengar i plånboken än ett intakt huvud så får det stå för dig! Jag har svårt & tro att varenda inköpare jag pratat med står och ljuger........och av nån konstig anledning har alla jag pratat med rekommenderat Arai & Shoei hjälmar.
Kläder: Då du säger man inte behöver den dyraste skyddsutrustningen. Ansolut inte men budget? Nej tack. Förra året hade ja ett pr-x4 probiker, 2400kr. Jag blev nojig men nej då det var ett mindre känt märke men höll hög klass. Sure Bettan: 3 dragkedjor & 2 sömmar var sönder efter halva säsongen. Lägger man däremot kanske 6000-7000kr och uppåt på tex ett alpinestars, dainese, berik ställ eller liknande så vågar ja gissa sömmarna och allt annat håller ett antal år, så länge man vårdar det. I rest my case
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |