Sir Kurtock
Bild på käringa
Sluta då upp med att nyttja versaler om du inte försöker göra det det du uttrycker i skrift påtagligt aggressivt.
Vad jag skall sluta med det bestämmer INTE du!!
Sluta då upp med att nyttja versaler om du inte försöker göra det det du uttrycker i skrift påtagligt aggressivt.
Det behöver inte, men skatten är lägre på folköl så den borde vara billigare än motsvarande på Systemet?
Men det blir ändring när monopolet försvinner?
Kall öl på Systemet? Som hojåkare är det trevligt att slippa släpa varm öl på hojen och istället handla i närmsta Systembolag vid framkomsten.
Vad jag skall sluta med det bestämmer INTE du!!
Säljs det kall öl på systemet dricks det mer öl, enligt studier i ämnet...
Var fimms denna studie att finna? Källa?
Du borde se fler reklamfilmer från systemet, samt förstå varför folk använder mer en en punkt...
Nu är du där igen... försöker bestämma vad jag skall göra...
3,5-or har samma skattesats som starköl på systemet, men inte fasen säljer systemet folköl?
Säljs det kall öl på systemet dricks det mer öl, enligt studier i ämnet...
https://www.skatteverket.se/foretag...tt/skattesatser.4.4a47257e143e26725aecb5.html
Räknas: skattesats x volymprocent x liter = skatt
Exempel: 1,94 kr x 3,5 volymprocent x 1 liter = 6,79 kr
Exempel: 1,94 kr x 5,5 volymprocent x 1 liter = 10,67 kr
Vid självbetjäning ökar försäljningen, och därmed troligtvis också konsumtionen, ändå finns det bara självbetjäning?
Systembolaget är guld värt som butikskedja beträffat.
Ingen annanstans i världen har jag hittat lika fint utbud som man kan hitta i princip på vilket bolag som helst i Sverige. Systemet i Vingåker har vassare sortiment än Hyperextramarketgeschäft i Tyskland. Vi hade bekanta från Tyskland på besök i somras, och mannen i sällskapet var helt lyrisk efter att ha besökt Systembolaget i Jakobsberg. Han hade aldrig sett så många ölsorter på ett och samma ställe tidigare, och som en ölälskare av rang var han överlycklig, och samtidigt sjukt besviken på hur de har det i Tyskland. Hur kan en liten förort till Stockholm ha en butik med ett så fantastiskt sortiment undrade han. När jag svarade att i princip varenda håla med en befolkning på 10 000 individer har en liknande butik med ett jämförbart sortiment så skrattade han och trodde jag lurades.
Många verkar inte uppskatta vad vi har som vanligt, utan vill bara ha förändring för att förändring måste vara bra. När man väl har monterat ner Systembolaget så finns det ingen återvändo, och vi som inte bor mitt i storstan får snällt beställa våra finare drycker på olika internetbutiker, eller acceptera Blågul som enda alternativ till Starköl.
Systembolaget är guld värt som butikskedja beträffat.
Ingen annanstans i världen har jag hittat lika fint utbud som man kan hitta i princip på vilket bolag som helst i Sverige. Systemet i Vingåker har vassare sortiment än Hyperextramarketgeschäft i Tyskland. Vi hade bekanta från Tyskland på besök i somras, och mannen i sällskapet var helt lyrisk efter att ha besökt Systembolaget i Jakobsberg. Han hade aldrig sett så många ölsorter på ett och samma ställe tidigare, och som en ölälskare av rang var han överlycklig, och samtidigt sjukt besviken på hur de har det i Tyskland. Hur kan en liten förort till Stockholm ha en butik med ett så fantastiskt sortiment undrade han. När jag svarade att i princip varenda håla med en befolkning på 10 000 individer har en liknande butik med ett jämförbart sortiment så skrattade han och trodde jag lurades.
Många verkar inte uppskatta vad vi har som vanligt, utan vill bara ha förändring för att förändring måste vara bra. När man väl har monterat ner Systembolaget så finns det ingen återvändo, och vi som inte bor mitt i storstan får snällt beställa våra finare drycker på olika internetbutiker, eller acceptera Blågul som enda alternativ till Starköl.
Att kunna handla på sig lite sjysta drycker när man ändå går till ICA anser jag vara smidigare än att klicka hem flaskor på nätet, även om det är en lösning som jag skulle kunna stå ut med.Att internet-handel skulle ses som något negativt jämfört med butiks-dito måste vara unikt för Vin & Sprit branschen, du får ändå inte provsmaka så vad är det du vill göra på plats?
Om det lönar sig att sälja ett brett sortiment så kan jag lova dig att marknadsintressenter kommer snappa upp det, jag tror ingalunda att Staten är bättre på marknadsekonomi än vad marknaden själv är, det trodde man bara i [insert valfri diktatur] så det är vi nog överens om. Och om det inte lönar sig, ja skall staten då hålla på med det? För vems skull då? Det är lite som subventionerna till Operan, för att? Jag tycker det vore mångfald om t.ex. gårdsaffärer i Sverige fick sälja öl och vin. J
"Det blir billigare med konkurrens!"
http://www.svmc.se/smc/Nyheter/Kontrollbesiktningen-blir-dyrare/
Jomenvisst...
För vi kan ju välja att inte besiktiga...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|