Är priset för högt kommer det finnas en konkurrent som är billigare, så enkelt är det.
At jämföra med bilprovningen är ju märkligt, har det blivit sämre?
För egen del ser jag enbart förbättringar, jag kan välja när och var jag ska åka, hittar jag ett fel som behöver fixas innan så bokar jag bara om en dag eller 2 senare.
De som levt lite vet hur det varit, 2-3 månaders beställningstid, om man av någon anledning inte kunde ta den tiden så fanns en "drive-in" där man fick ta med campingköket för att inte dö i svält medans man väntade förutom att man var tvungen att offra en ledig dag till det.
Om priset på en besiktning, när det satt sig och etableringen är klar, landar på 1000 så är det vad det kostar på ett ungefär, att det skulle vara billigare på ABS utan avregleringen är inget man kan säga för varför är dom inte det ändå?
Skulle ju vara guldläge för dom att lägga sig 400 under och sno hela verksamheten och bli de enda igen......
Nä, det enda det tyder på om priset landar där uppe är att alla svenskar som Inte har eller vill ha något fordon subventionerat oss fordonsägare genom åren, är det rätt?
Är det på samma sätt rätt att staten subventionerar drickandet?
Om priserna stiger kraftigt på basvarorna så lär ju inte deras affärsmodell burit sig utan det enda dom tagit i beräkningen är kostnadstäckning, allt annat har alla, även de som inte dricker varit med och pyntat, är det rätt?
Allt för att ett fåtal ska kunna gå runt och vara finsmakare utan att behöva betala......
Kan det till och med vara så att om de fina vinerna och ölen var lite besvärligare att få tag på och kostade lite mer så hade de allra flesta köpt något annat som fanns tillgängligt?
Är det då verkligen kvalité dom vill ha?
Skulle det då kunna vara så att de faktiskt dricker oftare för att det är så tillgängligt och billigt med kvalité?
Skulle en avreglering då faktiskt kunna minska underlaget för skåpsupare då de inte dricker sig till den nivån för de inte tycker det de får tag på är gott nog och det som får de att vilja ta ett glas till i veckan är så bökigt att få tag på att de sparar den flaskan till ett finare tillfälle.......
Folkhälsa!
Troligen är bolaget orsaken till att drickandet är så högt i vissa miljöer, det börjar helt enkelt med att man handlar med lite extra "för man vet ju aldrig, det är ju stängt i morgon" eller helt enkelt vänjer sig vid att handla från, idag skåpbilarna-förr HB.
För mig är det en ideologisk fråga, spelar ingen roll om det är sämre för mig, staten ska inte blanda sig i min fria vilja!
Det är idag inga problem för mig att handla hem mer än jag ska ha, problemet är att jag ska behöva det.
Och för vad?
Tja, ser man till kommentarerna så är det uppenbarligen för att man ska kunna köpa kvalité problemfritt utan att behöva göra jobbet att leta upp och anskaffa produkten själv och det till ett lägre pris..............