Du, jag var SÅ nära döden

Mr D

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Hoj
FZS 600
Magoozi skrev:
Då jag hör "du vet, jag kan inte behärska mig" brukar jag genast kontra med att det faktiskt krävs en personlig mognad för att köra hoj. Då tystnar de flesta...

Den var bra ! Den skall jag komma ihåg, eftersom jag har en kompis som brukar säga precis "du vet, jag kan inte behärska mig" frasen...

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
crashtestdummy skrev:
ja fy fasen, jag lånade en triumph TT600 en dag, körde runt på ingarö utanför sthlm och stannade kanske 4 ggr. ALLA gångerna man stod still så kom det en gubbe emot mig med något lurt i blicken, sen började det, "jag hade en gång...." tacka vet jag kawasaki :D det har dom inga minnen till... ännu. :hihi

Jag kommer ihåg min gamla GPz600R -85, det var en riktig hoj det! :hihi

.

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
Slutkört!
Jag fick följande dräpande kommentar av typ en 5-6 åring, när jag stod på gånggatan i norrtälje och väntade på min tjej.

"Är det din moppe?"

"Japp, det är min moppe"

"Ååh va fiiin, går den fort då?"

"Jajjamen, jättefort"

"Har du lustgas då?"

"Eh, nää?"

Varpå lillkillen utbryter nån slags läte: "buuuuuuäääaaaahhhhh" och går därifrån.

Pappan stod 4 meter därifrån och garvade :)
Svårt att låta bli att inte skratta för sig själv :lol

Vad ska det krävas för att blidka framtidens hojåkare egentligen :squid

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Mattias skrev:
Styling och tröja över lädret är pinsamt. Sluta med sånt skit genast!

Ursäkta att jag lägger mig i och sabbar tråden men vad ska man ha då om man är ute och kör och det är rätt kallt? Man kan ju inte bylsa på sig under skinnstället alltför mycket. Personligen tycker jag det är rätt skönt med typ en fleece över som man kan dra upp i halsen ordentligt men man vill ju inte vara pinsam..................... :tungan

MrMunson

Medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
MullerTiller -- nyss hemkommen från Nordslingan
Brukar alltid köra med "Händer det mig nåt nu -- vad som helst -- så är det materialfel". Funkar klockrent, speciellt med tanke på att jag haft lappen sen 21:a April.

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Blev lite förbannad på en gamel gubbe när jag skulle hämta hojen...

Han gick runt hojen ett par varv och kläckte sedan

"Den där går väl inte att åka på?"

Fan..!!skit i det du gubbe....!! bara för att du är helt stel i kroppen å måste köra med stödhjul(hade säkert en trike och trodde att han var grymmaste knutten i stan :D ), så betyder ju inte det att inte jag kan köra hojen..

Blir så jävla sur på folk som ska klaga på sporthojar.. allt grundar sig i ren och skär svensk avundsjuka!

Eller som en annan sa

"Den är inte speciellt ERGOMOMISK den där va?" :kocko

neee för det ser jävligt ergonomiskt ut och sitta med armarna rätt upp och benen rätt ut(med bara ett vurpollon som skydd)....!!
:huvet

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
När jag krockade för en par år sedan, hastigheten var ca 50 km/h ärliga, så var den vanligaste kommentaren. "Det blir en custom nu då????" eller som god tvåa "Det är väl bäst du slutar åka MC nu va, det är ju så farligt."

På fråga ett svarade jag alltid, "Jag hade slagit mig lika illa på en custom i 50 km/h så varför det?" på fråga två svarade jag bara "Varför det?".

Man blir rätt trött på alla ickehojåkarförståsigpåare. :mad: :mad:

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
skövde_pöjk skrev:
Blev lite förbannad på en gamel gubbe när jag skulle hämta hojen...

Han gick runt hojen ett par varv och kläckte sedan

"Den där går väl inte att åka på?"

Fan..!!skit i det du gubbe....!! bara för att du är helt stel i kroppen å måste köra med stödhjul(hade säkert en trike och trodde att han var grymmaste knutten i stan :D ), så betyder ju inte det att inte jag kan köra hojen..

Blir så jävla sur på folk som ska klaga på sporthojar.. allt grundar sig i ren och skär svensk avundsjuka!

Eller som en annan sa

"Den är inte speciellt ERGOMOMISK den där va?" :kocko

neee för det ser jävligt ergonomiskt ut och sitta med armarna rätt upp och benen rätt ut(med bara ett vurpollon som skydd)....!!
:huvet
En av mina arbetskamrater brukar på skoj kalla körställningen på en sporthoj för "Havande groda i skitande ställning". Han åker nyare Triumph Bonneville själv så jag brukar kontra med att sporthojar inte är för gamla gubbar.

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Palmas skrev:
"Havande groda i skitande ställning"

hahaha... den va fan jävligt rolig.. :D för den vidare till alla mina hojpolare...

hehe helt klart dagens bästa...!! :yoparty

EDIT: nu ska jag ut och åka skitfarlig sporthoj :näsblod

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Värst är när gamlingar uttalar sig om motorcyklar. Stötte på några oldies som på allvar trodde att deras Bmw från 60 talet var snabbare än min Hornet 600 som jag hade då.

Var några kärringar hemma hos en polare som precis köpt en R6:a. ÅÅåååhh vilken fin moped sa de. Sen hostade den äldsta ur sig: -Är det också en moped å pekade på åkgräsklipparen. :3freak

Å förresten såfort man släpper styret i fart så trillar man direkt! :mattias

\Masonit

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
- "Du kan inte åka långt på den där väl?"

- "jasså..varför inte det?"

- "Det är ju ingen touring precis, man sitter mycket bekvämare på en sån"

Då såklart alltid sagt av en hojlös medelålders man som råkar gå förbi mc-parkeringen..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag kan irritera mig så in i helvete på icke-hojåkare som är så hiiimla förståsigpåare.

Speciellt folk som inte ens vet att man åker med ryggskydd (eller ens vad ett ryggskydd är).

Sen är ju, som sagt, klassikern: "jag skulle köra ihjäl mig om jag haft hoj".

Jävla nollor. :dummer

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
När jag hämtade min hoj och rullade ut den ur affären där den stod, kom en medelålders man fram och sa lite försynt:

- Jaha och vart ska du ta vägen med den där då, grabben?

Samtidigt som han hånflinade...

Jag tänkte, mmmm du skulle bara veta gubbe lilla, bara för att du inte har råd :huvet

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det bor en polska här på gatan med en liten hund, "olivier".

Ialla fall, mitt batteri hade gett upp och jag försöte rulla igång en kall tvin, skitskoj. Och så står den hunden och skäller på mig hela tiden. Och när jag har gett upp och ska gå o sätta laddaren på batteriet så kommer hon, "Kan olivier få lukta på MOPEDEN, han är lite rädd för den"

Och nvad gör hunden när han kommer fram till hojen?
Han hoppar upp med fram fötterna på sidokåpan.....
Tur för henne att jag ändå ska lacka om hojen.

saik78

I rymden kan ingen höra dig gråta.
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
Honda XRV 750 -96, KTM 250, EX 440
Brukar säga till alla tvivlare, typ oroliga mosor o dyl, "gå fram och klappa hojjen och kolla hur mycket liv det är i den (avslagen hojj då), den är total stendöd, utan egen vilja. Allt som den gör bestämmer jag i min egen hjärna, bågen har ingen som helst egen vilja"

Gabor

Guest
Anderzzon skrev:
När jag hämtade min hoj och rullade ut den ur affären där den stod, kom en medelålders man fram och sa lite försynt:

- Jaha och vart ska du ta vägen med den där då, grabben?

Samtidigt som han hånflinade...

Jag tänkte, mmmm du skulle bara veta gubbe lilla, bara för att du inte har råd :huvet

Mitt svar hade direkt varit...
-Hem å sätta på din fru, sen ska din dotter få åka med hela helgen... :lol

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Ricken skrev:
...

Och nvad gör hunden när han kommer fram till hojen?
Han hoppar upp med fram fötterna på sidokåpan.....
Tur för henne att jag ändå ska lacka om hojen.

Oj vad den hunden hade fått smacka på kjettingen allso. Och polskan biltack hade fått på fan! :martialar

Jag hade en liknande upplevelse förra sommaren när jag stannade till vid en bankomat inne i stan i Kristianstad. Jag sitter på hojen och snackar med en polare när en Serb jag känner ytligt kommer med frugan o deras lilla unge på 1 år typ. Han hejar o jag hejar tbax. Han frågar om jag köpt ny hoj o jag nickar. Jag fortsätter o pratar med min polare o serben med frugan o ungen traskar vidare.

Sen, plötsligt, efter 5 sekunder dyker mannen upp med sin unge mitt framför mig och ska ställa ungen på min tank (typ för att ungen ska ha roligt). Ungen dinglar med sina små skor och är typ 3.4 mm från att repa min fina röda Ducce-lack. Hjärtat stannar. Jag säger att vi tar det en annan gång (för jag står föffan o snackar med min polare!). Ungen fattar ingenting. Serben ger med sig efter 5 sekunder när ungen börjar grina. Så går de. Whatta FUCK? Jag sansar mig och fösöker låta bli att gripa om min Magnum 45:a. Så jävla pist man blir. Invaderar mitt private space o min båge. Kjetting e fan vad han skulle ha. :kocko

Jag kan reta mig som fan på folk som inte har sunt förnuft!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024