Ducati 1098/1198 tråden!

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Kan man ställa om sin mätare från miles till km på något enkelt sätt? På många hojjar ärd et bara hålla in vissa knappar så blir det rätt.
 

Patrik.L

Velpelle....
Gick med
26 Jun 2006
Ort
-
Hoj
Ducati 1098s Tricolore
Kan man ställa om sin mätare från miles till km på något enkelt sätt? På många hojjar ärd et bara hålla in vissa knappar så blir det rätt.


1. With the bike turned off, press & HOLD the UP mode button.
2. While HOLDING the UP mode button turn the key to the on position
3. The dash will light up with REPR.
4. Press the Down mode button twice or until you get to "set UNIT"
5. Pres & Hold the Down Mode button until "EU" is showing. Your unit may have been set to another country and may show a different country code at this step.
6. Pres the Down mode button until your desired country is showing.
7. Press and Hold the Down mode button to program in your new settings.

The next time you start your bike your display will show the new settings.


//MVH
Patrik
 

BadAzz

Kopplingen är det den till höger eller?
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Ducati 1198R Corse
Tjaba!

Tänkte bara squeeeza mig in på ett hörn i denna klubb som beundrar italienska skönheter och säga hej :)
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Tjaba!

Tänkte bara squeeeza mig in på ett hörn i denna klubb som beundrar italienska skönheter och säga hej :)

Hej igen!

Killen med just nu SH:s grymaste hoj, välkommen hit :tummenupp
Du svara aldrig på mitt inlägg i din egna tråd...
 

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
Hittade men tack ändå:D Bra för någon annan kanske

1. With the bike turned off, press & HOLD the UP mode button.
2. While HOLDING the UP mode button turn the key to the on position
3. The dash will light up with REPR.
4. Press the Down mode button twice or until you get to "set UNIT"
5. Pres & Hold the Down Mode button until "EU" is showing. Your unit may have been set to another country and may show a different country code at this step.
6. Pres the Down mode button until your desired country is showing.
7. Press and Hold the Down mode button to program in your new settings.

The next time you start your bike your display will show the new settings.


//MVH
Patrik
 

bufordtj

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Arvika
Hoj
ducati 848
Jag är fan sugen...ingen som testat här hemma alltså? Gömma blinkers i ventilationshålen då?

Har satt mina blinkers i vent.hålen. Inga större problem, lite tricksande med kablarna bara. Bara att dela kablarna i kontakterna, inget klippande behövs, dra om och fästa blinkers med kardborre från nån käck syaffär. Skylthållaren kan man böja till nån plåtbit och fästa i ramen.
Jag gjorde ungefär som killen här:
http://www.ducatispot.com/forums/showthread.php?t=11521&page=3

Jag tog en bit alu-plåt och bockade, provade, bockade igen osv. Drog fast med slangklämmor. Lite bonnsmide men det syns inte mellan avgasrören, satte dit original skyltbel.
 

Bifogat

  • xxx.jpg
    xxx.jpg
    139.7 KB · Visningar: 135
  • xx.jpg
    xx.jpg
    145.9 KB · Visningar: 115

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har satt mina blinkers i vent.hålen. Inga större problem, lite tricksande med kablarna bara. Bara att dela kablarna i kontakterna, inget klippande behövs, dra om och fästa blinkers med kardborre från nån käck syaffär. Skylthållaren kan man böja till nån plåtbit och fästa i ramen.
Jag gjorde ungefär som killen här:
http://www.ducatispot.com/forums/showthread.php?t=11521&page=3

Jag tog en bit alu-plåt och bockade, provade, bockade igen osv. Drog fast med slangklämmor. Lite bonnsmide men det syns inte mellan avgasrören, satte dit original skyltbel.

:yoparty

Man tackar...Arvika ser jag, och med ditt nick lär sherifferna inte jäklas i onödan. :hihi Det blir rasande mycket läckrare på våra cyklar, frågan är om man orkar ta den ofrånkomliga debatten med vännerna i blått.

Å andra sidan är dubbelmoralen galopperande igen, det är ju sällsynt att man tar en repa, även en försiktig mys-sådan, där man inte når hastighetsöverträdelser som får lappen att flyga sin kos. :rolleyes: :D

Hur pass lyser originalblinkersen genom ventilationsgallren, man vill ju att blindstyren på stödhjul bakom ser var man är på väg..

Edit - Vad kör du med för kraschpuckar, sitter det något under kåpan vid motorfästet där?
 

bufordtj

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Ort
Arvika
Hoj
ducati 848
:yoparty

Man tackar...Arvika ser jag, och med ditt nick lär sherifferna inte jäklas i onödan. :hihi Det blir rasande mycket läckrare på våra cyklar, frågan är om man orkar ta den ofrånkomliga debatten med vännerna i blått.

Å andra sidan är dubbelmoralen galopperande igen, det är ju sällsynt att man tar en repa, även en försiktig mys-sådan, där man inte når hastighetsöverträdelser som får lappen att flyga sin kos. :rolleyes: :D

Hur pass lyser originalblinkersen genom ventilationsgallren, man vill ju att blindstyren på stödhjul bakom ser var man är på väg..

Edit - Vad kör du med för kraschpuckar, sitter det något under kåpan vid motorfästet där?


Det lyser rätt så bra, rakt bakåt iaf. Man får väl chansa lite.;)
Kraschpuckarna är Kämna på svingen o gaffeln. Woodcraft under kåpan (såna som sitter i både motorfäste och ram)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Coolt, skall nog ta tag i lite pyssel med donnan framöver. :) Woodcraftslidersen ser ju kralliga ut, men verkar vara lite mer pyssel med montaget, verkar bli tight runt servot för avgasventilen. :)

Jag klurar starkt på att coata rören, delvis estetiskt (svart är snyggare än skitigt rostfritt), delvis för strålningsvärmens skull, det brukar bli småljummet runt högervaden om det går för långsamt. :hihi

Någon som provat weirdperformance.se i Upplands Väsby? :)
 

Bifogat

  • coatadepipor.JPG
    coatadepipor.JPG
    147.6 KB · Visningar: 89
Last edited:

THE GIANT

Smygaren
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K6
vad är detta? Inte 11an utan den ringen jag har lagt till, idag så är det bara ett hål ut? Nästan en egen däckvärmare som polaren sa:D
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    63.9 KB · Visningar: 57

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
N/A
Jag klurar starkt på att coata rören, delvis estetiskt (svart är snyggare än skitigt rostfritt), delvis för strålningsvärmens skull, det brukar bli småljummet runt högervaden om det går för långsamt. :hihi

Någon som provat weirdperformance.se i Upplands Väsby? :)

Japp, har fått mina coatade av WP. Blev riktigt nöjd, har dock inga bilder nu men kan ordnas. Betalade runt 2500kr har jag för mig, för in- och utvändig coating.
 
Last edited:

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
N/A
Lyxigt. :D Den sitter ju i hetluften den lille gynnaren, frågan är bara om det guckar igen från utsidan när det coatas, får ta och rådgöra lite med weird.

Bilder är alltid kul, fota på! :)

Kommer a.s.a.p, har lite annat nytt porr på med som ska visas upp :)
 

Ancalagon

Snart i ett räcke nära dig.
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Linköping
Hoj
N/A
Några bilder på lite godis....
 

Bifogat

  • IMG_1726.JPG
    IMG_1726.JPG
    67.3 KB · Visningar: 79
  • IMG_1727.JPG
    IMG_1727.JPG
    71.9 KB · Visningar: 76
  • IMG_1728.JPG
    IMG_1728.JPG
    63.4 KB · Visningar: 61
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top