sandstream skrev:2611675Håller med om att det ska bli kul att läsa de första testerna om 1098, hoppas de kör ett test mot japsarna till våren. Skulle Ducatin "vinna" kommer jag självklart att komma med en massa undanflykter men men
Jag tror att vi kan ha den diskussionen redan nu eftersom argumenten kommer att vara desamma som vanligt...
"Ockerpriser"
"Själlös"
"Dålig kvalité"
"Ser ut som alla andra hojar"
"Varför betala mer för något som väger mer och har mindre effekt?"
"Dominerar WSBK"
"WSBK har inget med din hoj att göra"
etc...
sandstream skrev:2611675Nu har jag ju bäst koll på min hoj och när den testades 05 mot de andra literhojarna så vägde den precis under 200 Kg fulltankad och Suzuki anger en torrvikt på 166 Kg. Kawasakis ZX-10R har jag för mig vägde exakt 198 Kg fulltankad och var lättast i testet men jag vet inte vad torrvikten var (men det vet garanterat Neutral som hade en 04:a).
De tester jag har läst om R1000 -05/06 så har de mätt upp ca 160 Hk på bakhjulet och Suzuki anger 178 Hk utan trycksatt luftburk och 188 med trycksatt.
Nu när du säger det så brukar Kawan ligga på omkring 160hk i toppeffekt med Suckan några hästar bakom och Yamma och Honda närmare 150 har jag för mig.
Suckan brukar uppge lägst vikt på sin literhoj, de andra brukar ligga några kilo över.
Kawan brukar ha lägst uppmätt vikt och högst effekt på toppen, Suckan brukar ha lite mer effekt i mellanregistret och väga något kilo mer.
Yamman saknar effekt i mellanregistret och anses som bekväm och lättkörd, Hondan är som vanligt effektiv och bra på allt men inte bäst på något.
Last edited: