Ducati

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha XV 1000 SE Midnight Special TILL SALU!
Keihin skrev:
Hallå Günther! Skulle behöva lite tips om en go Multi! Var man köper dem i Tyskland och ungefärliga priser. Gärna råtrimmad, 916 börjar bli lite seg... Ska ha den att smiska stockh, sorry, menade bana :D

Funtar även på en Aprilia, men de verkar lite slöa i jämförelse med Duccarna.

Somm jag allti säjer! Köp en riktigt hoj Yamaha :yoparty

/Affe
 

Affe

In the midnight hour
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Töreboda
Hoj
Yamaha XV 1000 SE Midnight Special TILL SALU!
V-Gurra skrev:
Jo, som vi säg i norrland...

/VG

V-Max har altid vart min favohoj :tummenupp SÅg att du skule köra bana med den? Funkar de? Jag ha testat med min gick sådär.. rammlade i 1 kurvan på ANderstorp.

/affe
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
#Olsson# skrev:
Tjena V-Gurra,

V-Max är riktiga grejer det :yoparty Och du, du ska inte skämmas för att du är från Norrland. Det är just folk de å' :tummenupp

Ha det
/h

EDIT: :D

Hej Olsson!
Tack för de värmande orden!
Du är inte från Hässelby från början va?

Å andra sidan så har jag inte direkt tagit illa upp ännu. Först lite påhopp från 08;orna, å de rinner ju bara av.
Att sedan nån som påstår sig vara "riktig" norrlänning, men som uppenbarligen bor i Linköping(!) hoppar på en, det säger ju mest om honom(är han egentligen stockholmare måntro?). :va

Skönt att se att någon som kör Italienskt kan vara trevlig. Fast det var ju ingen Ducce-pilot, så det är väl kanske förståeligt.
Dum fråga kanske: Hur gör man då man vaxtrimmar?

/VG
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Günther skrev:
Det har du rätt i. Alla klarar inte av att köra motorräder med mycket bottenvrid och kraft på låga varven. Tveksamt om du klarar av att ändra körstil.

Och är du en sån som letar billig försäkring, då ska du nog inte titta på Ducati överhuvudtaget, snålis! Det ska kosta Euros att köra Ducati, så är det bara. Köp en Virago eller nåt!

Köpa Virago?? Ärunte klok!! :D
Ducati är det enda som gäller för mig. Försäkringen på 748;an är ganska trevlig.. Men Multin går ju i klass 5, så den torde vara överkommlig. Har man hittat en hoj man gillar så fixar sig ju pengarna.. på nått sätt..

Vad gäller körstil så kör jag mycket riktigt som en riktig kyckling på allmän väg, på banan är jag lite mer aggresiv, men inte så mycket.. :rolleyes:

Dock så har jag aldrig haft så kul på allmän väg som med just Multin. Nu förstår jag äntligen varför folk åker motarder.

Men att kalla en Ducatist för snål har jag aldrig varit med om tidigare... Per definition så bryr sig Ducatisten inte så mycket om effekt och betalar mer än gärna höga priser för hojar som har hjärta.

Vi får se om det blir ett byte.
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
V-Gurra skrev:
Hej Olsson!
Tack för de värmande orden!
Du är inte från Hässelby från början va?

Å andra sidan så har jag inte direkt tagit illa upp ännu. Först lite påhopp från 08;orna, å de rinner ju bara av.
Att sedan nån som påstår sig vara "riktig" norrlänning, men som uppenbarligen bor i Linköping(!) hoppar på en, det säger ju mest om honom(är han egentligen stockholmare måntro?). :va

Skönt att se att någon som kör Italienskt kan vara trevlig. Fast det var ju ingen Ducce-pilot, så det är väl kanske förståeligt.
Dum fråga kanske: Hur gör man då man vaxtrimmar?

/VG
Tja, du finns väl ändå inte på riktigt, men jag säger det ändå.

Att bo i Övik / Sundsvall m omnejd och säga att man kommer från midnattsolens land är jättedumt, ni har inte midnattsol där.

F.Ö, jag har tillbringat 98% av mitt liv ca. 60mil högre upp än du.

Nu tänker jag göra annat och hoppas innerligt att du verkligen inte är på riktigt.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
V-Gurra skrev:
Hej Olsson!
Tack för de värmande orden!
Du är inte från Hässelby från början va?

Å andra sidan så har jag inte direkt tagit illa upp ännu. Först lite påhopp från 08;orna, å de rinner ju bara av.
Att sedan nån som påstår sig vara "riktig" norrlänning, men som uppenbarligen bor i Linköping(!) hoppar på en, det säger ju mest om honom(är han egentligen stockholmare måntro?). :va

Skönt att se att någon som kör Italienskt kan vara trevlig. Fast det var ju ingen Ducce-pilot, så det är väl kanske förståeligt.
Dum fråga kanske: Hur gör man då man vaxtrimmar?

/VG

Nä, Kungsholmen och Vasastan. Men vi 08-or behöver inte snacka om var vi bor och vad som är riktigt, oriktigt, bögigt, macho etc. Vi bara är liksom. En grej som skiljer oss dock är våran förmåga att ironisera folk till döds. Tyvärr verkar du ha missad grovt i detta fall:hihi Men det kanske var lika bra.. :)

Tjaaa, Italien, Japan eller Norge spelar kvitta för mig. Det är en Factory-Mille kort o gott. Vilket land den kommer ifrån - blir bara ännu en generalisering. Vaxtrim är OK's billiga bilvax på karosseridetaljerna. Inget annat.

Kör hårt

/h
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
stoffer skrev:
Tja, du finns väl ändå inte på riktigt, men jag säger det ändå.

A-ha!!!! V-Gurra = Gåstrider !?!?! Eller? :rofl
Det skulle ju förklara en hel del :tomten .

Förövrigt, iom att detta är en italiensk tråd...

Smetta prego di parlare del vostro asino japaneese del lardo di una bici, esso è di nessun intreste, particolarmente in un filetto riferito Ducati. Perchè don't voi continuano la vostra ricerca per la bici japnese perfetta in un filetto dei vostri propri... particolarmente poiché can't sembrate capire comunque il argumenst in questo filetto :7peta .

Ciao,


/T

.
 

LeChef

Jag kan slå riktig Bearnaise!
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Sthlm/öfre
Hoj
Monster fully dressed!!!!!
hmmm

Snart får apriliatråden akta sig vi e snart om... Forza ducati!

:corn
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Lina1978 skrev:
sätt på en fräsig aluminiumtank så är det ingen som tänker påt! *oink, oink*

tsrd.jpg

F*n TSRD har du tjackat en hog :D Vill du utöka samlingen kan du få köpa min Superlight
small_snail_superlight.jpg
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Superlight skrev:
F*n TSRD har du tjackat en hog :D Vill du utöka samlingen kan du få köpa min Superlight

App-app-app, du ska inte vara kaxig, då kan det bli fel färg på ditt nuvarande lik. Dessutom är väl du "skyldig" mig lite alkohol? Är du hemma nu?

Ang "hog:en", ngn anonym wannabe som vill retas lite... får man väl bjuda på dårå, typ. Säkert någon götebroggare eller fusknorrlänning som känner sig trampad på tårna :hihi .


/T

.
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
TSRD skrev:
App-app-app, du ska inte vara kaxig, då kan det bli fel färg på ditt nuvarande lik. Dessutom är väl du "skyldig" mig lite alkohol? Är du hemma nu?
/T

.

Japp kom hem inatt. En flaska sprit står å väntar på dig så att det kan bli lite :pussa för dig :D

EDIT: har ju sagt att den måste bli böglila! Lik förresten? Vad menar du, fisklik? Isf har du ju rätt :tummenupp
 
Last edited:

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Superlight skrev:
EDIT: har ju sagt att den måste bli böglila! Lik förresten? Vad menar du, fisklik? Isf har du ju rätt :tummenupp

Lik en fisk? Aah, en Götebroggsracer :lol

S*tan vad rolig man är då :tummenupp


/T

.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
TSRD skrev:
Lik en fisk? Aah, en Götebroggsracer :lol

S*tan vad rolig man är då :tummenupp


/T

.

Fixa så det blir fiskfjäll på "SuperLights" hoj nu, osså en haj
som tuggar kåpa vid stödet.. :D
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
emullo skrev:
Fixa så det blir fiskfjäll på "SuperLights" hoj nu, osså en haj
som tuggar kåpa vid stödet.. :D

Kom igen photosjåppa på, jag tål allt :näsblod

PS Det var ju jag som var rolig! :confused:
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
stoffer skrev:
Att bo i Övik / Sundsvall m omnejd och säga att man kommer från midnattsolens land är jättedumt, ni har inte midnattsol där.

F.Ö, jag har tillbringat 98% av mitt liv ca. 60mil högre upp än du.

Nu tänker jag göra annat och hoppas innerligt att du verkligen inte är på riktigt.

Hmmm, det märks att du flyttat från Norrland(om du någonsin bott här). Åtminstone så länge jag levt, å jag inbillar mig att det är längre än vad du levt, så räknas man inte längre som norrlänning då man flyttat därifrån.

Fast du har rätt, Övik/Sundsvall har inte midnattssol, men det har definitivt inte Linköping heller?? Å vem har förresten sagt något om Övik/Sundsvall?
Hade du varit på riktigt och dessutom norrlänning så hade du fattat att ett halvt stenkast kan vara lite längre än 3-10 mil... Men du har väl glömt bort hur vi mäter avstånd här uppe.

/VG
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
V-Gurra skrev:
Hmmm, det märks att du flyttat från Norrland(om du någonsin bott här). Åtminstone så länge jag levt, å jag inbillar mig att det är längre än vad du levt, så räknas man inte längre som norrlänning då man flyttat därifrån.

Fast du har rätt, Övik/Sundsvall har inte midnattssol, men det har definitivt inte Linköping heller?? Å vem har förresten sagt något om Övik/Sundsvall?
Hade du varit på riktigt och dessutom norrlänning så hade du fattat att ett halvt stenkast kan vara lite längre än 3-10 mil... Men du har väl glömt bort hur vi mäter avstånd här uppe.

/VG


Släpp sargen, har du midnattssol eller inte?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Chronic skrev:
Släpp sargen, har du midnattssol eller inte?
Inte F*n finns det midnattssol i Sundsvall.

Själv spenderar jag sommrarna i Piteå. Halva släkten bor Norr om eller Nordväst om Piteå inom en 2timmars tur.. Där är det på gränsen att man har midnattssol. Och Piteå ligger väl ca. 40 mil norr om Sundsvall (Väldigt grovt gissat.)

Fast.. Nu skall man väll egentligen utala stan som Pite. Precis som Ö-vik, ume, skellefte, lule, osv. eller som bod´n (Huvva)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top