Ujuj, det här är inte bra, slagträ mellan Kojvis och Joller
Markus kommer bli fly förbannad när han får höra att både jag och Rullarn börjat slåss om dig och din jeansrumpa!
Ujuj, det här är inte bra, slagträ mellan Kojvis och Joller
Äh, det e en sjysst ton... jag gillar kojvis och mycket av det han skriver.
Men neandertalarinlägget här ovanför bemödar man sig inte att svara på. Det ska va Kojvis eller nån med lite koll för att det ska va kul att gå en rond.
Markus kommer bli fly förbannad när han får höra att både jag och Rullarn börjat slåss om dig och din jeansrumpa!
Själv är jag för snål för att börna öht
Bra jobbat iallafall Jesper!!! Jag håller med, som jag skrev tidigare, slå av i bebyggelse...Jag traff Infrastrukturministern idag, och fick ta lite skäll!
Hade även lite samtal med Rikspolisstyrelsens folk, som kör MC privat - och där är man bekymrade över sitsen!
Vi är nog alla överens om att det är skärpning nu - annars blir det tråkiga lag stiftningar och ingrep..
Vi vett alla här, att det är skillnad på at köra inspirerad och ha kul med klokskap, versus bomprepor!
Alla vett vi vad måste göra under sommeren!
- Vi har inga lokal i 08. Men, jag har hemma från Vaxholm endast 7 mil till Tuvängen och 8 till Rörken i Uppsala. Där har jag typ 40x i sommar vart jag kan gazza fritt och nöta knäpuck´zen..
Nb: Ministern skicka för nått år sedan ett brev till Kommuner & Landsting om att dom sku se efter "MC Övningsplatser f. SMC" - Brevet var även undertecknad av VV General Dir och SMC, tyvärr har inget hänt i frågan..
Jopp, jag smickrade bara. Menade att både du och Korvis är så bra på att argumentera att man inte gärna vill hamna emellan
Jag tror att vi iaf är ganska överens alla tre att vissa beetenden ställer inte till så mycket på ett ställe medan samma beteende väcker en massa ilska hos svensson på ett annat.
Jag tror också att vi i grund och botten är överens om vad som är bra/dåligt.
I sommar kommer jag förbi Västermalms med Formulan så fortsätter vi ljuget över ett par kalla pilsner. Jag ligger ju bara 10 minuter ifrån dig på Grimsta Båtsällskap.
Nu måste jag hem till kvinna och barn... jag dyker väl in nåt senare igen fulladdad med skjutjärnsinlägg.
Äh, det e en sjysst ton... jag gillar kojvis och mycket av det han skriver.
Men neandertalarinlägget här ovanför bemödar man sig inte att svara på. Det ska va Kojvis eller nån med lite koll för att det ska va kul att gå en rond.
Edit: För att förtydliga mig så syftar jag alltså på bejjob.
Jag traff Infrastrukturministern idag, och fick ta lite skäll!
Hade även lite samtal med Rikspolisstyrelsens folk, som kör MC privat - och där är man bekymrade över sitsen!
Vi är nog alla överens om att det är skärpning nu - annars blir det tråkiga lag stiftningar och ingrep..
Vi vett alla här, att det är skillnad på at köra inspirerad och ha kul med klokskap, versus bomprepor!
Alla vett vi vad måste göra under sommeren!
- Vi har inga lokal i 08. Men, jag har hemma från Vaxholm endast 7 mil till Tuvängen och 8 till Rörken i Uppsala. Där har jag typ 40x i sommar vart jag kan gazza fritt och nöta knäpuck´zen..
Nb: Ministern skicka för nått år sedan ett brev till Kommuner & Landsting om att dom sku se efter "MC Övningsplatser f. SMC" - Brevet var även undertecknad av VV General Dir och SMC, tyvärr har inget hänt i frågan..
Håller med övriga. Du gjorde ett sansat och bra intryck. Proffsigt.
/J
Är du ett troll? http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Så alla som inser att det man gör är farligt som att hoppar fallskärm, försöka sig på världsrekord i att hålla andan, cyklister i tour de france, sttc chafförer, ryttare, bilmekaniker, och sjuksjöterskor som vet att det de gör ska skada deras lemmar på något sett ibland, ska dessa vara utan körkort? Vad är det för inställning? http://www.framtidstanken.com/2005/04/16/radsla-drivet-det-svenska-samhallet/
Jag kanske är för mycket dragen åt det andra hållet att folk ska få bestämma saker själv
och i det även ta sina egna konsekvenser (och dra inte in att motorcyklister skadar andra för hur sjukt liten promille är det?)
Detta är inte ett personangrepp men vi ser nog väldigt olika på detta!
Du kanske kan inse att allt jag tror och tycker är inte "rätt" men det kanske även stämmer för dig?
dock borde ikke originalpipor inte vara förbjudet, jag diskuterade med en polare på telefon att de är sällan man ser djur på vägen morron å kvällstid när man åker med en ljudlig ljuddämpare. så på sätt å vis är det ju säkerhet i de också. någon VV borde ta sig en funderare på.
Tror du verkligen att vanligt folk tänker så????
Jag kommer inte ihåg den exakta ordföljden men budskapet var i alla fall att 75 procent skenförsäkrar. Det är vad tittarna uppfattar och tror på, vilket personerna bakom UG är väl medvetna om. Det är alltså ett försök att vilseleda. (Precis som med HD-olyckan. Hur många procent av icke-hojåkare tror du uppfattade att det inte var en sporthoj som krockade med BMW:n?)
Dessutom lär det vara fler än 51 procent av sporthojsförare som är män under 40 år och färre än 25 procent som skenförsäkrar, vilket gör att det är en lögn i vilket fall som helst. Och även om det hade varit en lögn så är det en onödig grej att ta upp i ett program som handlar om vansinneskörningar, det är ju ett helt annat problem.
Nej det tror jag verkligen inte.
Så är livets regler, är det inte en halvidiot till squid så är det nåt annat.
Edit: gillar man det inte så får man helt enkelt låsa in sig. för alla andra kan inte låsa in sig, eller garantera dig exakt alla dina dagar.
Nja, bedrägeri blir det väl i samma stund som motorcykeln försäkras för en förare, men används av en annan, men det är bara vid en crash det får konsekvenser.
Det är ungefär som att det är olagligt att köra på fyllan, men det är bara när man blir stoppad i en poliskontroll (eller kraschar) det får konsekvenser.
Eller tänker jag fel? Skitsamma, programmet tog upp skenförsäkring av problemhojar med problemförare, skulle skenförsäkringen upphöra (oavsett om det är polisen eller försäkringsbolagen som ser till det) skulle det bli färre problemhojar med problemförare, alltså skulle problemen minska i kvadrat (typ).
Visst är det så om man hårddrar det lite men samtidigt så är det ju faktiskt så att det finns någon slags gräns för vilka risker man med gott samvete kan utsätta sin omgivning för. Annars kan vi ju lika gärna säga att det är OK att kasta handgranat på bakgården där man bor för är det inte det som tar livet av ungarna så är det någon annan.
Kort sagt. Man kan inte skydda sig mot allt men man har faktiskt ett visst ansvar att inte i onödan ta livet av andra eller i onödan riskera andra människors liv och hälsa.
Från UG
"Tomas G 50+: Som customåkare blir man förvånad över denna dödslängtan. Värst är att de fullständigt skiter i andras liv o hälsa. Ledsamt är att man själv som hojåkare blir meddragen i den allmäna debatten. Tycker ni kunde markerat tydligare att det finns grupper som sköter sig exemplariskt och som gått som aldrig är inblandade i olyckor som de själva orsakat. Tänker på customåkarna. vi avskyr plastraketförarna lika myckat som allmänheten när de kör på det viset. "
Det är tydligen inte bara Bilister som "ogillar" oss....
50+ mckörkort automatiskt ? Och "Luft och Buller" är väll helt lagligt eller?
Därför det är 90kmh på en fin öppen motorväg med frisikt så långt ögat kan nå, inga hus eller annat dylikt som kan störa den fina idyllen.
Kan man hålla 250+ på 50väg är gränsen helt fel
Eftersom alla skript är låsta på denna sida, så är det sista skrivet med en gnutta ironi.
1. Det är just formuleringen av alternativen jag störde mig på.
2. Jag har läst hela tråden, på vilket sätt ändrar det något menar du?
3. Resultatet påverkas av hur pollen är utformad och hur frågorna är forumulerade. Hur tror du svaret på frågan som "vann" hade blivit om det istället hade stått "Jag skiter väl i om vi får ägaransvar och regskylt fram. Näe, jag uiilar och pekar finger"?
4. Och hur hade du tänkt att städa upp i de egna leden och rätta till attitydproblemen?
En site som sporthoj kan påverka och att i en poll kalla det alternativet där man kör som vanligt är att skita i fartkameror påverkar resultatet.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|