Eftersnack - Uppdrag Granskning

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu såg tyvärr inte jag programmet då jag var och byggde läktare inför SM. Men det verkar som om programmet iaf gick ut på att MC-förare är idioter, alltid kör för fort osv. Men ärligt talat så spelare det väl ingen roll vad folk i allmänhet tycker, alla som åker hoj vet hur det egentligen ligger till, dessutom inser nog även många andra "icke-hoj-åkare" att det inte alls är på det viset att man kan dra alla över samma kam.

Men om nu en del av Sveriges befolkning hatar MC-åkare över allt annat, låt dem då göra det. Inget vi kommer fram till här på SH's forum (att vissa kör för fort, för få ställen att köra på, att bulten/bogan är bra vägar ov.) kommer få dessa att ändra sig. Dem kommer ändå svära över den där gamla Gs 500'n med tillhörande övningskörare och lika mycket över killen på spritt ny R1 som visslar förbi i 250 på motorvägen, eller motardpiloten som kommer genom centrala stan på bakdäcket och med rensade pipor så det ekar mellan väggarna på höghusen.

Så sensmoralen är; Åk på samma sätt som du alltid gjort, ha det så jävla kul som du bara kan och skit i dessa individer som inte har annat att göra än att svära och vifta med knuten näve när du drar förbi! :såjaponken

Ja. Så är det ju förstås. Irritera och stör så många som möjligt så att opinionen mot motorcyklar blir stark och dom kan införa vilka begränsningar och regler som helst som begränsar eller tar bort möjligheten för oss att åka hoj.

Det är inte någon förbannad rättighet att få köra båge. Det är en förmån som vi har och vi har den friheten under ansvar och ju fler som missköter sig desto större är risken att man begränsar eller tar bort förmånen.
I alla fall är det så om man hårddrar det lite.

Jag är inte särskilt sugen på att få regler som gör det mer eller mindre omöjligt att utöva min hobby. Och jag är definitivt inte sugen på att råka ut för att folk som fått nog ska stå efter vägkanten och kasta kvastar, spruta med vattenslangen och andra tilltag när jag åker förbi.

Så jag röstar för att hojåkare försöker sköta sig lite där det syns och om man ska dra på så kan man välja att göra det på vägar där det inte är massor av trafik och inte tät bebyggelse.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
De äldre kör bombarepor men sjuka farter på välkända vägar så det skapas en sådan debatt och helvete inom mc Sverige!

De unga dör singelolyckor för de kör av och inte har så bra erfarenhet då de så gärna vill va som de äldre inom sveriges mc krets som de sett vid träffar eller på tuben.

De gammla har busat av sig i sina yngre dar och ställt till det, nu är de gammla och visa och sitter och skuller på de yngre.

Dagens ungdommar ska få sota för de äldres tidigare och dagens beteende genom att allt ska vara dyrare och jobbigare för att hålla på med denna hobby, trotts att vi kör bättre och inte omkommer lika mycket som tidigare.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jo, det är jättebra. Utan öppna ljuddämpare hade vi nog haft en 110% eller så i ökning utav olyckor.

Hmm. Den överväldigande majoriteten av hojolyckorna är sådana där omdömeslösa förare kör över sin förmåga och drar ut i skogen i en kurva.
hur menar du att piporna skulle rädda den personen. För ljudet träden att flytta på sig eller rätar det ut kurvorna.

För övrigt så tycker jag att du ska gå ut och titta på hur din hoj ser ut.
Avgasröret är riktat bakåt och således går merparten av ljudet bakåt.
Dom rensade rören gör inte att några liv räddas då dom inte hörs sådär jättemycket framifrån. Däremot så låter dom djäkligt mycket efter att motorcykeln passerat men då är det ju liksom redan för sent.

Ljudliga pipor räddar inga liv. Snarare är det så att dom irriterar fler personer i omgivningen och således skapar en starkare opinion mot motorcyklar vilket är helt onödigt.

Det finns en anledning till att man har begränsningar på hur mycket ett fordon får låta och det är inte för att djäklas. Det är för att fordonen inte skall störa omgivningen onödigt mycket. Rensar man rören så irriterar man omgivningen onödigt mycket.

Eller för att säga det på ett annat sätt. När jag var 15 så plockade jag bland annat ur insatserna på mopeden för att den skulle bluddra lite mer och låta lite högre. Det tyckte jag var lite coolt. Å andra sidan vara jag 15 då.

Eftermarknadsblås finns som bekant i alla sorter och former. själv har jag ett akrapovic som, såklart, låter mer än ett original men fortfarande fullt acceptabel ljudnivå.

Däremot förstår jag de som tycker att dessa nya små megafoner, racefit osv låter mycket och dessutom illa, vilket jag håller med om.

edit: jag lär få äta upp detta då jag fört ett jäva liv själv ... förr, när jag var ung och dum.

Visst är det så. Det är en sak om man vill få ett annat ljud i hojen. Det finns eftermarknadssystem som faktiskt inte är olagligt ljudliga.
Problemet är ju när man sätter på system som inte dämpar ett skit. Det irriterar ju bara omgivningen i onödan. För alla är inte som oss. Alla gillar tyvärr inte högt motorljud. Inte ens jag gillar högt motorljud i alla lägen. När jag sitter på bryggan vid vattnet och njuter av lugnet på semestern så vill jag inte ha motorljudet.
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ang. försäkringsfrågan var det också helt åt skogen. Det är ju inte så konstigt att många (det händer ju även i bilvärlden) reggar sin mc på föräldrar eller andra anhöriga när de sker en slags åldersdiskriminering, och en försäkring annars skulle kosta runt 100000:- /år, vilket dom tydligen missade att ta upp...

Det finns väl en anledning till att den åldersgruppen, typ från 18-25, har en högre försäkringspremie?

Jag tror inte försäkringsbolagen satt den enbart för att djävlas med dem.

Om man får spekulera fritt så kan jag tänka mig att vansinneskörningar är en form att uppror mot staten och de som sätter hastigheterna. Jag har själv märkt att jag börjar tappa respekten för hastighetsskyltningen just pga att hastigheterna sätts för lågt hela tiden! Vilket då leder till att jag skiter fullständigt i att följa dem och istället kör så som jag själv tycker är säkert.

Som Steffo_b skriver är hastighetesgränserna satta av en anledning. Vilka anledningarna är, det undrar jag i och för sig ibland över och det skulle vara intressant om motiveringen kunde läsas på nätet för alla satta hastighetsbegränsningar. Då hade kanske en i mitt tycke lågt satt begränsning hamnat i ett annat ljus?

Dessutom är det kanske så, att begränsningarna är satta ur nästan-värsta-fallet-synpunkt?

Ta en vägsträcka där man lätt kan köra 90 vid fint väder, då klockan är två på dagen (lite trafik en dag mitt i veckan).

Vid rusningstrafik på morgon och kväll kanske egentligen 50 vore lagom, med bilar som ska svänga ut och in på den större vägen.

Då sätts kanske hastighetsgränsen till 70?

Tyvärr lever jag i den villfarelsen att jag kan tänka själv och hade kört i 90 på den vägen då trafik och väder tillåtit. :gnissla
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tror att bättre motiverade hasighetsgränser skulle öka respekten för gränserna.
När man sänkte före detta motortrafikleden från 110 90, med 70 genom samhället (som tidigare) så körde de flesta 100 och 70 genom samhället.
Sedan sänktes hela vägen till 70.
Nu verkar de flesta hålla 100 även genom samhället.

Dessutom:
jag minns när man åkte motorväg när jag var liten.
110 var strax under vad en normal bil klarade.
Krockade man i hastigheter över promenadtakt blev man köttfärs.
Finmalen, om man tillhörde barnen som låg i bagaget på Renault 4Len och lekte med lego.
35 år senare har vi samma hastighetsgräns.
Trots att jag tycker mig märka att såväl fordon som vägar utvecklats en smula.




Jag föredrar dock de gamla.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag har inte samma erfarenhet som du. Jag har åkt med på otal samåkningar i Stockholm (tusentals mil) och de flesta kör ungefär på samma sätt indelat i grupper. Alla respekterar 30 och 50 och tar det lugnt genom bebyggelse.

Men bortsett från 30- och 50-sträckorna är det sk. inspirerad körning. Och skall man hårdra det så hör det egentligen inte heller hemma på allmän väg men men... problemet är enligt mig det stora antalet mc. Hur många inspirerade körningar går det per bombrepa? 1000 inspirerade R1'or förbi mitt hus skulle irritera mig mer än 1 bombrepa vilken jag antagligen inte skulle ringa UG för.

Fast ifråga om Bogesund så tror jag inte att fallet är sådant riktigt.
Det är inte bara någon enstaka som kör åt helvete över sin förmåga.
Dom gånger som jag kört Bogan så har jag vid varje tillfälle mött ett flertal som ligger i bra långt över vad som är lämpligt och därför har varit tvungna att använda påde sin och min sida av vägen varvid jag fått bromsa och gå in efter kanten eftersom dom hållt en sådan fart att dom inte klarat av att bromsa.
Om det är ett flertal som kör på det sättet under dom minuter det tar för mig att köra sträckan så kan i alla fall jag räkna ut att det rör sig om säkert närmare hundratalet som bombar sträckan ovanpå det tusental som bara kör inspirerat.
Vilket skulle irritera dig mest. Tusentalet hojar som passerar förbi i sansat tempo på 50 sträckan utanför ditt hus eller hundratalet som bombar sträckan i närmare 200? För det är närmare den farten dom hållt när dom kört om mig på 50 sträckan förbi exempelvis stallet.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Har jag verkligen sett samma program som (många av) er andra?? Jag tycker det var helt åt helvete vinklat negativt mot hojåkare! I stort sett den enda som lät vettig och trolig var han som var less på att plocka rätt på döende hojåkare, han hade till skillnad mot de andra, sakliga synpunkter.
Sedan inslaget med familjen som krockade med en hoj var rent ut sagt löjligt! Det blev ju knappt ett märket på bilen + att han överlevde, vilket jag uppfattar som att det knappast var fråga om ngn "bombar"-körning, kanske några km över gränsen. Att han la hoj kan ju ha berott på vad som helst, grus, panik, vad vet jag, men det tog dom inte heller upp!

Ang. försäkringsfrågan var det också helt åt skogen. Det är ju inte så konstigt att många (det händer ju även i bilvärlden) reggar sin mc på föräldrar eller andra anhöriga när de sker en slags åldersdiskriminering, och en försäkring annars skulle kosta runt 100000:- /år, vilket dom tydligen missade att ta upp...

Jag förstår att folk som bor i området är less på att en del kör som idioter. Men då borde man kunna hitta på något bättre än att starta nån typ av häxjakt! Farthinder där det bor folk t.ex.

Om man får spekulera fritt så kan jag tänka mig att vansinneskörningar är en form att uppror mot staten och de som sätter hastigheterna. Jag har själv märkt att jag börjar tappa respekten för hastighetsskyltningen just pga att hastigheterna sätts för lågt hela tiden! Vilket då leder till att jag skiter fullständigt i att följa dem och istället kör så som jag själv tycker är säkert.

Du menar att det inte är en saklig synpunkt att det är förenat med livsfara att låta sina barn gå 500 meter till stallet för att det rätt som det är kan passera någon i 200 blås där. Jag anser att dom boende faktiskt var väldigt sakliga. För det måste vara för djävligt att bo där rent utsagt.

Att han överlevde berodde på att han bromsade omkull sig och gled ifrån hojen och följde således inte med in i fronten på bilen. Ren tur med andra ord.
Att det small berodde på att han gjorde en omkörning över ett krön och han såg inte den mötande bilen på grund av att den befann sig i svackan bakom krönet. När han såg den var det för sent. Således ett klockrent exempel på att han faktiskt brustit i omdöme. Alldeles oavsett om han faktiskt är skötsam trafikant för övrigt.

Att det kostar skjortan för en 20 årig kille att försäkra en klass 7 anser jag inte alls är underligt med tanke på vad statistiken säger.
Den kategorin av förare är kraftigt överrepresenterade i olyckorna och det orsakat försäkringsbolagen massor av kostnader. Grunden i försäkringar är att man betalar in lite hela tiden för att slippa den stora smällen när/om något händer. Någon måste således betala för 20 åriga testosteronstinna hannar som saknar omdöme. Jag vill inte göra det. Bättre att dom får göra det själva.
Man får skaffa en hoj man har råd att äga helt enkelt. Så är det bara. Lev med verkligheten.

Vansinneskörningarna har inget att göra med uppror mot staten. Det har att göra med att man vill visa sig cool inför alla andra. Se bara på Roller som fick sin film visad i TV. Han hävdar själv att när han gjorde den filmen för ett antal år sedan så var det för att han fick påtryckningar att göra en film.
Det är grupptryck och en vilja att vara lite värre än alla andra som skapar vansinneskörningarna.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Dessutom:
jag minns när man åkte motorväg när jag var liten.
110 var strax under vad en normal bil klarade.
Krockade man i hastigheter över promenadtakt blev man köttfärs.
Finmalen, om man tillhörde barnen som låg i bagaget på Renault 4Len och lekte med lego.
35 år senare har vi samma hastighetsgräns.
Trots att jag tycker mig märka att såväl fordon som vägar utvecklats en smula.




Jag föredrar dock de gamla.

Jag saknar min Opel Manta-77. Ligger i 90 på 110-vägen och känner sig som ghostrider då hela bilen skakar av vibrationerna. Tokvarvar upp bilen i 130 och det sprutar eld om avgasröret efter 2 minuter. hade den under lumpentiden och körde mest mellan sthlm-strängnäs. Låg man i 100 fick man börja bromsa i Nykvarn :)
Råkade backa in i en lyktstolpe i kanske 10 km i timmen. Stolpen tog stopp ungefär i bakrutan på sedanen.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag tror att bättre motiverade hasighetsgränser skulle öka respekten för gränserna.
När man sänkte före detta motortrafikleden från 110 90, med 70 genom samhället (som tidigare) så körde de flesta 100 och 70 genom samhället.
Sedan sänktes hela vägen till 70.
Nu verkar de flesta hålla 100 även genom samhället.

Dessutom:
jag minns när man åkte motorväg när jag var liten.
110 var strax under vad en normal bil klarade.
Krockade man i hastigheter över promenadtakt blev man köttfärs.
Finmalen, om man tillhörde barnen som låg i bagaget på Renault 4Len och lekte med lego.
35 år senare har vi samma hastighetsgräns.
Trots att jag tycker mig märka att såväl fordon som vägar utvecklats en smula.




Jag föredrar dock de gamla.

Visst ligger det något i det du säger. Vi har samma hastighetsgränser nu som vi hade för 20-30 år sedan och då klarade en hyfsad bil kanske 140 medan en hyfsad bil idag klarar drygt 200. Samtidigt är dom säkrare och mer ombonade så att man inte märker farten och man skadas inte lika allvarligt vid en olycka.
Vägarna är också bättre och rakare.
Det gör att vi vill åka fortare eller i vart fall upplever att en högre hastighet är lämpligare. Vi använder alltså den ökade säkerheten och komforten för att öka farten.
Dock är det nog så att den genomsnittliga människan inte klarar av att hantera en komplex trafiksituation i högre farter än så och det är det som gränserna är satta utifrån.

Men det leder ju som du säger till att en andel av trafikanterna upplever att gränserna är blaha eftersom dom inte upplevs som satta med eftertanke även om det kanske är det dom är.

En ansvarig för säkerhetsutvecklingen hos en av dom större biltillverkarna sade för ett antal år sedan ungefär följande.
Vi kan aldrig helt få bort risken att folk dör för ökad säkerhet kommer att leda till ökade farter. Det bästa sättet att få folk att köra med omdöme är att sätta en spetsig kon i mitten av ratten. Det skulle påminna folk om sin egen dödlighet och få dom att köra med eftertanke.

För handen på hjärtat. Hur fort skulle du köra om det satt en vass kon mitt i ratten eller på styrkronan som skulle spetsa dig om du gjorde ett misstag.
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Eftermarknadsblås finns som bekant i alla sorter och former. själv har jag ett akrapovic som, såklart, låter mer än ett original men fortfarande fullt acceptabel ljudnivå.

Däremot förstår jag de som tycker att dessa nya små megafoner, racefit osv låter mycket och dessutom illa, vilket jag håller med om.

edit: jag lär få äta upp detta då jag fört ett jäva liv själv ... förr, när jag var ung och dum.

Hmmm, drar mig till minnes lite här....BTW, så är du fortfarande ung!
Var det inte nån som drog runt med en avsågad pipa för nåt år sen...:va
 

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
2007 R1
Är de nån som har märkt skillnad när ni har varit ute och kört efter att programmet sändes??
va ute och körde med en vän idag, vi brukar alltid köra lugnt inne i byarna men de va flera st som ställde sig i vår väg och va jätte förbannade för att vi körde där :S
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Att han överlevde berodde på att han bromsade omkull sig och gled ifrån hojen och följde således inte med in i fronten på bilen. Ren tur med andra ord.

Eller skicklighet. Det vet vi inte. :tungan Han kan ju ha tänkt rationellt, övervägt vad han skulle göra och självmant bromsat omkull den på sidan, för att han kommit fram till att det skulle bli bäst så för alla inblandade parter.
 

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Är de nån som har märkt skillnad när ni har varit ute och kört efter att programmet sändes??
va ute och körde med en vän idag, vi brukar alltid köra lugnt inne i byarna men de va flera st som ställde sig i vår väg och va jätte förbannade för att vi körde där :S

Ja sula genom grannsamhället idag på slangen i dryga 100 men det var ingen som applåderade som dom brukar göra så lite har ja nog känt av en förändring!
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Vad är det du baserar ditt idiotuttalane på ? Jag har inte kört på Bogan på 2 år och de åren jag kör där handlar det om 1-2 ggr per år i laglig fart. Jag körde som mest 2000 mil på en säsong och 1000 mil är standard i krävande miljöer på riktiga hoja, bland riktiga iditer (E4 måndag morgon på väg fr Nacka till Kista t ex). Under de senaste 10-11 åren har jag aldrig någonsin blivirt stoppad pga något annat än blinkers, regskylt och speglar..

HUR MYCKET kör du på med din sketna 800 moppe vet jag inte men med stor sannolikhet inte tillräckligt många km för att öppna din käft och kalla mig för idiot. Jävla tattare.

Jag tänkte ta och skita i det här ett tag och läsa istället för att skriva, men när det kommer kuksugare och förolämpar mig ska jag ta mig fan inte tiga, sorry.

Han baserar nog inte sitt uttalande på att du tillhör dom som bombat Bogan.

Däremot har du fällt en rad uttalanden som i stort sett inte kunnat tolkas som annat än att du anser att dom som bor efter Bogesundsvägen får skylla sig själva som bor där och att du anser att dom vansinnesfärder genom sammhällen på 50 sträckor som en liten klick av sporthojsförarna gör sig skyldiga till är en "bajssak" som inte kommer att få några efterverkningar.

I sak så är det som försiggår på Bogan oförsvarbart. Ingen ska behöva tåla att det passerar hojar i 200 blås på en 50 sträcka runt knuten.
Och att det finns ganska stor risk för efterverkningar inser du om du kollar på inläggen som Galne Dansken gjort här i tråden bland annat.
Han är ordförande i SMC och således den främste förkämpen för att vi får fortsätta utöva våran hobby och han får kämpa med näbbar och klor för att det inte skall införas en massa underliga lagar, regler och begränsningar kring vår hobby.

Dina uttalanden får dig tyvärr att framstå i extremt dålig dager och det är nog tyvärr något som du får tåla om du väljer att uttrycka dig på det sätt du gör då flertalet är av en helt annan åsikt än du är.


Jaha. Det var ditt argument. Det känns inte direkt som om du tillför så mycket till debatten. Men för all del. Jag har redan ett liv. Ett ganska bra liv också. Och jag har för avsikt att fortsätta med det. Och lite emellanåt så framför jag min åsikt och debatterar för den. Och när jag gör det så använder jag gärna någon form av argument som talar för min sak.

Tyck gärna att bombarrepor är OK men kom inte och gnäll om du sedan hamnar i en tall eller blir kylarprydnad på en Scania.
 
Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Jag har inte samma erfarenhet som du. Jag har åkt med på otal samåkningar i Stockholm (tusentals mil) och de flesta kör ungefär på samma sätt indelat i grupper. Alla respekterar 30 och 50 och tar det lugnt genom bebyggelse

Nja med all respekt Danne, riktigt så är det ju inte. Jag har roddat ett par gruppkörningar och iofs aldrig lett vår snabba grupp då jag inte har fart som räcker men sätter man en klok man att leda snabba gruppen, typ cl, JohanJulgran el nån annan som har omdöme så blir det som du beskriver men släpper man fram ett "mongo" i ledningen så bombas det satan genom alla byar....ingen höjdarreklam för sporthojsmaffian.
 
  • Gilla
Reaktioner: VBK

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Eller skicklighet. Det vet vi inte. :tungan Han kan ju ha tänkt rationellt, övervägt vad han skulle göra och självmant bromsat omkull den på sidan, för att han kommit fram till att det skulle bli bäst så för alla inblandade parter.

Nej. Visst. Det kan hända att han medvetet valde att bromsa omkull sig för att få hojen som skydd för att han insåg att det var kört.
Men om jag ser till mig själv så har jag svårt att tro att jag i den situationen skulle tänka riktigt så klart även om jag ser mig själv som relativt rationell i pressade situationer.
Hade jag hamnat i den situationen så hade jag troligen också bromsat omkull mig men det hade nog inte varit ett medvetet val. Det hade nog bara blivit så.

Ja sula genom grannsamhället idag på slangen i dryga 100 men det var ingen som applåderade som dom brukar göra så lite har ja nog känt av en förändring!

Jag misstänker att du flejmar när du lägger det inlägget i den här tråden. För du har väl knappast missat att majoriteten anser att den typen av körning inte direkt är det som ger oss bra reklam.
 
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Vad är det du baserar ditt idiotuttalane på ? Jag har inte kört på Bogan på 2 år och de åren jag kör där handlar det om 1-2 ggr per år i laglig fart. Jag körde som mest 2000 mil på en säsong och 1000 mil är standard i krävande miljöer på riktiga hoja, bland riktiga iditer (E4 måndag morgon på väg fr Nacka till Kista t ex). Under de senaste 10-11 åren har jag aldrig någonsin blivirt stoppad pga något annat än blinkers, regskylt och speglar..

HUR MYCKET kör du på med din sketna 800 moppe vet jag inte men med stor sannolikhet inte tillräckligt många km för att öppna din käft och kalla mig för idiot. Jävla tattare.

Jag tänkte ta och skita i det här ett tag och läsa istället för att skriva, men när det kommer kuksugare och förolämpar mig ska jag ta mig fan inte tiga, sorry.

Hahaha helt rätt! Stör mig som fan på hans uttalande också. Stör mig än mer på hans trafikvett predikningar när han har den store Rossi i avataren. Har för mig att det var Valentino och hans farsa som voltade en Porsche i högfart i något centrum för några år sen.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Är de nån som har märkt skillnad när ni har varit ute och kört efter att programmet sändes??
va ute och körde med en vän idag, vi brukar alltid köra lugnt inne i byarna men de va flera st som ställde sig i vår väg och va jätte förbannade för att vi körde där :S
Vad hade de att säga till sitt försvar för sådant beteende :va
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top