Nu såg tyvärr inte jag programmet då jag var och byggde läktare inför SM. Men det verkar som om programmet iaf gick ut på att MC-förare är idioter, alltid kör för fort osv. Men ärligt talat så spelare det väl ingen roll vad folk i allmänhet tycker, alla som åker hoj vet hur det egentligen ligger till, dessutom inser nog även många andra "icke-hoj-åkare" att det inte alls är på det viset att man kan dra alla över samma kam.
Men om nu en del av Sveriges befolkning hatar MC-åkare över allt annat, låt dem då göra det. Inget vi kommer fram till här på SH's forum (att vissa kör för fort, för få ställen att köra på, att bulten/bogan är bra vägar ov.) kommer få dessa att ändra sig. Dem kommer ändå svära över den där gamla Gs 500'n med tillhörande övningskörare och lika mycket över killen på spritt ny R1 som visslar förbi i 250 på motorvägen, eller motardpiloten som kommer genom centrala stan på bakdäcket och med rensade pipor så det ekar mellan väggarna på höghusen.
Så sensmoralen är; Åk på samma sätt som du alltid gjort, ha det så jävla kul som du bara kan och skit i dessa individer som inte har annat att göra än att svära och vifta med knuten näve när du drar förbi!
Ja. Så är det ju förstås. Irritera och stör så många som möjligt så att opinionen mot motorcyklar blir stark och dom kan införa vilka begränsningar och regler som helst som begränsar eller tar bort möjligheten för oss att åka hoj.
Det är inte någon förbannad rättighet att få köra båge. Det är en förmån som vi har och vi har den friheten under ansvar och ju fler som missköter sig desto större är risken att man begränsar eller tar bort förmånen.
I alla fall är det så om man hårddrar det lite.
Jag är inte särskilt sugen på att få regler som gör det mer eller mindre omöjligt att utöva min hobby. Och jag är definitivt inte sugen på att råka ut för att folk som fått nog ska stå efter vägkanten och kasta kvastar, spruta med vattenslangen och andra tilltag när jag åker förbi.
Så jag röstar för att hojåkare försöker sköta sig lite där det syns och om man ska dra på så kan man välja att göra det på vägar där det inte är massor av trafik och inte tät bebyggelse.