Eftersnack - Uppdrag Granskning

MrZ1973

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2008
Ort
Norrköping
Hoj
2002 Yamaha R1
dramaquens...

Denna tråd har räddat min dag faan va gööt med drama...

Ang programmet som vanligt tar det upp dom värsta med kommentarer som "lär ungarna att leka någon annan stans" osv fattar inte att så många hugger på betet och börjar hacka på varandra om vem som har rätt eller fel...

Faktum är att dom flesta av oss kör för fort men att sitta och ta tid på en sträcka genom tätbebyggt område med en massa barn och befolkning är att gå ett steg för långt och att vissa försöker få det till att vara ok är ju lite konstigt då vi alla VET att det är olagligt.

Jag kör själv stundtals alldeles för fort dock inte inom tätbebyggt område utanför skolor osv då jag inte skulle kunna leva med mig själv om jag körde ihjäl en unge eller gammal tant med vetskapen att jag ska slå en tid och risken är ju ganska stor för det ska hända något sådant om man kör 200+ utanför dagis, ica osv.

Man tycker att det borde vara enkelt för vägverket att förhindra det med ett antal fartgupp på aktuell sträcka. I Norrköping har vi ju fartgupp i varenda hörn för att hålla ner farten i city men där var det ju pga billister som racade osv inte mc åkare dock inga uppdrag granskning program som tar upp det och intervjuar någon idiot som har kommentarer som "lär ungarna leka någon annanstans".. Man kan ju även undra hur många som måste hinna dö INNAN Vägverket beslutar sig för att göra något åt det....
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Shit - jag bommade programmet igår pga massa hoj-jobb.
Ligger det ute på nätet?

Ivfsh så har jag läst lite i denna tråd och har fattat att SMC gjorde bra ifrån sig.
Det glädjer mig, och det är skönt att det var just de, och inga andra, som var där.
Såg oxå Jörgens inlägg, och jag har oxå tjatat om samma saker, och tycker att det dels är så d-vla fantasilöst att alltid åka samma vägar (bulten och bogan) då det ju bara väcker ont blod.
Det finns MASSOR med bra och kul vägar runt Sthlm, så vi behöver inte se ut som ett lämmeltåg-a´la-fukko där alla kölvattennavigerar efter varandra.

Programmet visade tydligen på just hur några få - som aldrig kan visa hänsyn - förstör för flertalet. Jag menar: Kör man full spya genom Ellboda, då är man närmast kriminell!

Jag har mycket stor förståelse för de som bor utmed vägarna och är hatiska, och jag har oxå försökt genom åren att tillsammans med bl.a "skägget" ge min syn vid t.ex gruppkörningar hur man gör och inte gör.
I klartext: Det Jörgen sa om att gasa där det inte märks, men visa TYDLIG (helst överdriven) hänsyn, där man ser folk, hästar, pensionärer, barn, e.t.c
Jag brukar även vinka! :)

Om man får folk att vinka tillbaka - då har man alltid vunnit en liten seger.
Och dragit ett liiiiitet men välbehövligt positivt strå till vår kollektiva mc-stack.
 

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Södertälje
Hoj
Triumph Explorer
Jag tyckte inte programmet var så farligt. Det rimmade (tyvärr) i viss mån med den uppfattning och erfarenhet jag har om hur vissa kör. Inse att sanningen svider. Programmet kunde lätt ha vinklats betydligt mer negativt.

Vissa saker var förstås en smula infantila, som till exempel gränsdragningen mellan framåtlutat och bakåtlutat. Det fanns en del andra märkliga inslag, som till exempelvis diskussionen runt HD-olyckan. Det diskuterades kring HD-åkarens körkort och den nedlagda utredningen. Varför ha en sådan diskussion utan att samtidigt klargöra olyckans förlopp eller den eventuella misstanke som fanns? Kändes som ett avsiktligt utpekande i stil med; "Killen är skyldig, och polisen har gjort fel. Så är det bara!"

Den största behållningen i programmet var Dansken som gjorde ett oerhört bra intryck, jag känner mig mycket nöjd med mitt medlemskap i SMC nu. Tack Dansken, du gjorde vad du kunde i rådande klimat! :tummenupp
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag står för det att var man får ta hand om sitt eget,de är ingen som tvingat en att köra för fort bara man vet om konsekvenserna dör man så dör man.

Mr E

Men då ska man också välja att leva själv, inga anhöriga, partner eller egna barn som blir lämnade. Man ska också vara ointresserad av samhällets ambulanshelikopter utan föredra att få rossla klart i diket tills man blir stilla.

Jag tror att motorcykeln är en tingest som inte bara är ett resultat av samhällets utveckling. Den tom förutsätter ett samhälle. Vägar att åka på, bensinstationer osv. Man klarar sig inte länge i den orörda urskogen eller på kalfjället på en sporthoj. Så jag tror att man måste ta och ge lite.

Hells Angels brukar ju också brösta sig med att de står utanför samhället. Att det är sk 1%:are. Men det är ju bara dravel. Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.

Så man måste nästan vara frisk eremit eller fiskande ensamseglare om man ska säga sig stå utanför samhället och friskriva sig från dess normer.

Bäst tror jag som sagt är att köra smart. Att vara ridderlig vid tex hus, möten och omkörningar. Det är som med skatteverket: man ska se till att inte dra uppmärksamheten till sig. Har man väl hamnat i märket är det en lång väg tillbaks till anonymitetens trygga töcken.

Själv är jag nog dck inget föredöme, ujuj vad jag gjort dumma grejer på hojen ibland :gnissla

/J
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Jörgen Karlsson for president

Dit senaste inlägg var det klokaste jag läst på Sporthoj hittills.
 

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Bor mitt i sverige.
Hoj
Honda SP1 -00
Men då ska man också välja att leva själv, inga anhöriga, partner eller egna barn som blir lämnade. Man ska också vara ointresserad av samhällets ambulanshelikopter utan föredra att få rossla klart i diket tills man blir stilla.

Jag tror att motorcykeln är en tingest som inte bara är ett resultat av samhällets utveckling. Den tom förutsätter ett samhälle. Vägar att åka på, bensinstationer osv. Man klarar sig inte länge i den orörda urskogen eller på kalfjället på en sporthoj. Så jag tror att man måste ta och ge lite.

Hells Angels brukar ju också brösta sig med att de står utanför samhället. Att det är sk 1%:are. Men det är ju bara dravel. Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.

Så man måste nästan vara frisk eremit eller fiskande ensamseglare om man ska säga sig stå utanför samhället och friskriva sig från dess normer.

Bäst tror jag som sagt är att köra smart. Att vara ridderlig vid tex hus, möten och omkörningar. Det är som med skatteverket: man ska se till att inte dra uppmärksamheten till sig. Har man väl hamnat i märket är det en lång väg tillbaks till anonymitetens trygga töcken.

Själv är jag nog dck inget föredöme, ujuj vad jag gjort dumma grejer på hojen ibland :gnissla

/J

:tummenupp Nog bästa samanfattningen hitils :tummenupp
 

Strömma1

Strömma
Gick med
2 Jun 2006
Ort
Jodå...
Hoj
GSX 1100 EF/ES
Men då ska man också välja att leva själv, inga anhöriga, partner eller egna barn som blir lämnade. Man ska också vara ointresserad av samhällets ambulanshelikopter utan föredra att få rossla klart i diket tills man blir stilla.

Jag tror att motorcykeln är en tingest som inte bara är ett resultat av samhällets utveckling. Den tom förutsätter ett samhälle. Vägar att åka på, bensinstationer osv. Man klarar sig inte länge i den orörda urskogen eller på kalfjället på en sporthoj. Så jag tror att man måste ta och ge lite.

Hells Angels brukar ju också brösta sig med att de står utanför samhället. Att det är sk 1%:are. Men det är ju bara dravel. Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.

Så man måste nästan vara frisk eremit eller fiskande ensamseglare om man ska säga sig stå utanför samhället och friskriva sig från dess normer.

Bäst tror jag som sagt är att köra smart. Att vara ridderlig vid tex hus, möten och omkörningar. Det är som med skatteverket: man ska se till att inte dra uppmärksamheten till sig. Har man väl hamnat i märket är det en lång väg tillbaks till anonymitetens trygga töcken.

Själv är jag nog dck inget föredöme, ujuj vad jag gjort dumma grejer på hojen ibland :gnissla

/J
:klappar

Du borde på fullt allvar försöka bidra med lite av ditt tänkande inom SMC! Vi är nog många som tycker ungefär som likadant, fast dom flesta av oss lyckas inte hälften så bra med att få andra att faktiskt både läsa och förstå våra inlägg, och den förmågan borde man ta till vara på. :)

Jesper:
Här har du ett bra språkrör som talar ett språk som dom flesta förstår, måste vara perfekt både till skrifter och forum :tummenupp
 
Last edited by a moderator:

lameriders.se

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Ort
Skogen
Hoj
Ngt snabbt
Men då ska man också välja att leva själv, inga anhöriga, partner eller egna barn som blir lämnade. Man ska också vara ointresserad av samhällets ambulanshelikopter utan föredra att få rossla klart i diket tills man blir stilla.

Jag tror att motorcykeln är en tingest som inte bara är ett resultat av samhällets utveckling. Den tom förutsätter ett samhälle. Vägar att åka på, bensinstationer osv. Man klarar sig inte länge i den orörda urskogen eller på kalfjället på en sporthoj. Så jag tror att man måste ta och ge lite.

Hells Angels brukar ju också brösta sig med att de står utanför samhället. Att det är sk 1%:are. Men det är ju bara dravel. Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.

Så man måste nästan vara frisk eremit eller fiskande ensamseglare om man ska säga sig stå utanför samhället och friskriva sig från dess normer.

Bäst tror jag som sagt är att köra smart. Att vara ridderlig vid tex hus, möten och omkörningar. Det är som med skatteverket: man ska se till att inte dra uppmärksamheten till sig. Har man väl hamnat i märket är det en lång väg tillbaks till anonymitetens trygga töcken.

Själv är jag nog dck inget föredöme, ujuj vad jag gjort dumma grejer på hojen ibland :gnissla

/J

De e rätt de du säger.
Tycker själv de e lite fel att jämföra med Hells angels majoriteten av dom betalar inte skatt och gör man inte det så har man inte rätt till hjälpen heller.
Däremot gör vi vanliga sh åkare detta och detta finansieras av våra försäkrings premier.

Sen kan man åka fort som både du och jag har gjort/gör men använd förnuft är ju bra tat lungt i samhällena kör inte som ett svin mitt på dan när folk e ute..

Har själv lagt en tråd i Lameriders forumet om att Alla filmer skall tas bort från Tuben så att allmänheten inte kan se dessa längre och kan försöka glömma detta.

Mr E
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Många här borde läsa Brott och straff och fundera lite på svårigheterna med att skapa sin egen moral.

Bra inlägg Dr Bike och Jörgen.
 

MotherTrucker

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Gävle
Hoj
na
Men då ska man också välja att leva själv, inga anhöriga, partner eller egna barn som blir lämnade. Man ska också vara ointresserad av samhällets ambulanshelikopter utan föredra att få rossla klart i diket tills man blir stilla.

Jag tror att motorcykeln är en tingest som inte bara är ett resultat av samhällets utveckling. Den tom förutsätter ett samhälle. Vägar att åka på, bensinstationer osv. Man klarar sig inte länge i den orörda urskogen eller på kalfjället på en sporthoj. Så jag tror att man måste ta och ge lite.

Hells Angels brukar ju också brösta sig med att de står utanför samhället. Att det är sk 1%:are. Men det är ju bara dravel. Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.

Så man måste nästan vara frisk eremit eller fiskande ensamseglare om man ska säga sig stå utanför samhället och friskriva sig från dess normer.

Bäst tror jag som sagt är att köra smart. Att vara ridderlig vid tex hus, möten och omkörningar. Det är som med skatteverket: man ska se till att inte dra uppmärksamheten till sig. Har man väl hamnat i märket är det en lång väg tillbaks till anonymitetens trygga töcken.

Själv är jag nog dck inget föredöme, ujuj vad jag gjort dumma grejer på hojen ibland :gnissla

/J

Bra inlägg, men du glömmer att enprocentarna även mer än gärna tar del av samhällets sjukpensioner..

Sen tycker jag uppdrag granskning var diskriminerande mot oss som sitter upprätt på våra knarrar när de endast kategoriserade liggande förare..
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jo men sen då? Du har kört SAMMA jävla bana i 2 säsonger, Sen då? Bygga en ny bana? Landskapet kommer va FULLT med banor för att tillfredställa alla hungriga MC åkare...

Spänningen med att åka Bogan eller Bulten är ju att det först o främst är olagligt, sen att det är olika från gång till gång med möte och olika ingångar i kurvor osv... en bana, där har du ETT spår och väljer du fel spår så blir du omkörd eller vurpar...

Tänk såhär, Du har säkert spelat TV spel med nån slags bilracing eller ännu bättre MOTOGP... Sjukt kul, River ut skivan från fodralet, sätter dig ner och spelar nån timme, hittar en favoritbana och börjar öva... i timmar!!! Sen då? Man tröttnar, Vart är det roliga i att köra samma bana om o om o OM igen!

Jag säger det igen, Fristad åt Bulten!

Har du överhuvudtaget satt din fot på en RR-bana?? Upplysningsvis är det mycket roligare att dra fullt utan möten, grus,barn, djur och annat som finns efter allmän väg. En hel del snack i depån om spårval, bromspunkter, omkörningar etc, fikat på rosenhill kommer du nog inte sakna...

Du skriver att en hel del av det roliga i att dra på allmän väg är att det är olagligt?? Hur tänkte du nu?? Är du ute efter att visa upp dig som fräna killen som törs och är så där härligt outlaw eller? Hur har du det med självkänslan egentligen?

Visst, jag är inget helgon jag heller, men jag försöker tänka mig för. Inte åka som ett mongo genom tättbebyggelse bara för att det går. Dom gånger jag känner för att skruva på rejält väljer jag tillfällen där jag är i princip ensam och inte märks. Mitt motorcyklande blir inte tråkigare för det, snarare är det skönt att vara okänd av polisen och bli bra bemött dom gånger man råkas.

Till och med funderar jag på att byta ut det högljudda Devilröret mot något tystare. Ljudet gör att framfarten upplevs som mycket värre än den egentligen är. Men jag är ju ett gamlo, och börjar bli bra tråkig:rolleyes:
 
Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag TYCKER - du VET, eller är det så att också DU tycker ? Alla här TYCKER..alla har en åsikt om något som inte nödväntvis är rätt eller fel. Det är väldigt viktigt att säga just "jag tycker" för att understryka att det är just ens uppfattning och inte en jävla sanning.

Grabben sa något som i mitt tycke var rätt lustigt och i mitt tycke det enda som gjorde hela skitprogrammet som var gjort utmed minsta motståndets väg och utan några som helst ambitioner åtm lite tittbart. Jag väntade mig väldigt kass nivå på själva programmet och blev inte besviken. Alla har inte så sofistikerat sinne för humor som du, jag drar på smilbanden även åt enkla saker.

En ambulanstransport för en sprucken bilspoiler ? Japp med de jävla skatterna vi pungslås på har vi ju råd med det...annat är det när en pensionär behöver hjälp med att vändas någon gång per dygn, då finns det inga ambulanser. Skulle jag vara mer realist (eller cyniker om du så vill) så skulle jag påstå att frun tillkallade ambulansen för att det senare skulle kunna vara mer dramatiskt när man skulle klämma åt MC snubben. Nu är jag inte fullt så cynisk, så jag påstår inte det. Olycka ? Fender-bender är mer träffande TYCKER JAG.

Vem i helvet har fått en jävla feghetsmedalj ??? De enda medaljerna var för underhållningsvärdet i hela tabloid skiten. Kulorna fick guld, ambulanstransport fick silver...för det luktar drama lång väg.

Vad har skadorna på bilen att göra med ambulanstransporten. Skjutsade dom bilen i helikopter till sjukhuset??? Har jag missat något.

Man skjutsar personer till sjukhus för att dom behöver det och inte för att bilen gått sönder. En trasig bil åker till verkstad eller skrot.
Och är du så djäkla dum att du tror att dom skjutsar folk till sjukhus i ambulanshelikopter för skojs skulle så beklagar jag bara.

Om du inte kände till det så kan ett trauma (en trafikolycka är nämligen ett trauma) orsaka massor av följder rent fysiskt även om dom fysiskt synliga skadorna på personen är tämligen små. I synnerhet barn och gravida är känsliga för sånt.
Att se någon dra in i grillen på din bil kan vara en ganska chockande upplevelese om man inte är så djäkla häftig och cool som du är och det kan leda till ganska allvarliga följder och efterreaktioner som faktiskt kan berättiga en ambulanstransport.
Hade det inte varit något som dom bedömt som allvarligt så hade dom skickat en vanlig ambulans istället för helikoptern. Dom är nämligen ganska sparsamma med att använda helikoptern i onödan eftersom den är ett väldigt dyrt sätt att transportera skadade som bara ska användas när det är nödvändigt.

En pensionär som behöver hjälp att vändas några gånger per dygn är en fråga om vård som inlagd och har inget med akutsjukvård att göra.

Väx upp för sjutton.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
De e rätt de du säger.
Tycker själv de e lite fel att jämföra med Hells angels majoriteten av dom betalar inte skatt och gör man inte det så har man inte rätt till hjälpen heller.
Däremot gör vi vanliga sh åkare detta och detta finansieras av våra försäkrings premier.
Mr E

Där håller jag helt med dig, jag ville inte likställa dig eller ngn annan med HA. De är ju grovt kriminella människor.

Sen kan man åka fort som både du och jag har gjort/gör men använd förnuft är ju bra tat lungt i samhällena kör inte som ett svin mitt på dan när folk e ute..

Har själv lagt en tråd i Lameriders forumet om att Alla filmer skall tas bort från Tuben så att allmänheten inte kan se dessa längre och kan försöka glömma detta.

Mr E

Det är nog smart att göra så. Jo jag såg ju tex hur tidigt ni valde att köra rekordfilmen på Bulten, det visade ju på omdöme jämfört med många andra filmer. Jag får erkänna att jag kan beundra tex förare som dig, Roller, Mattias mfl som kan köra så fort, dessutom på vanlig lagad och lappad landsväg med dess grovkorniga asfalt. Problemet är ju sekundäreffekten, alla nytillströmmade adrealinsugna risktagare som vill göra likadant på samma väg. Det spårar ur. :D

Själv har jag som sagt gjort mycket stolligheter jag med, jag har ju tom en film från bla bogesund Yt jag med, men där går det i traktorfart jämfört med knäskraparligan. Så det var nog ingen risk att den skulle dras upp i programmet. :D


/J
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Inget av detta spelar någon roll för i stort sett alla, utom några få, kollade på Champions League :tummenupp och det ska mc-sverige glädjas åt för de flimerna som visades och är old news för de flesta hojåkare kan nog få både en och annan svensson att ta fram spade och en skottkärra med grus.

Det som störde mig i reportaget var att de visade röstningen om fartkameror med dom oerhört puckade alternativen man hade att välja på. Då skämdes jag, för hur fan kan man formulera frågorna så om man inte är förespråkare för regskylt fram och ägaransvar. :va


Saxat från www.svd.se, detta är fan humor:

"Motorcyklister använder skogsväg som racingbana
Den idylliska Bogesundsvägen i Vaxholm har förvandlats till en racingbana där mc-förare kör uppemot 150 kilometer i timmen. "
Inte en siffra rätt :rofl

Alternativen i pollen om fartkameror var medvetet valda på det sättet. Det ser du om du läser hela tråden.
Dessutom är det ju så att det inte är någon som tvingar dig att välja alternativet att du drar som fan med långfingret i vädret heller.
Resultatet av pollen visar vart som som röstat står i frågan. Och tyvärr var det kanske inte ett smickrande resultat. Men det visar tyvärr inte på något annat än att vi har en hel del städande i dom egna leden att genomföra för att komma tillrätta med attitydproblemen som många hojåkare har.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.
/J

Så sant, men kul skrivet. :D :D :D
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Men då ska man också välja att leva själv, inga anhöriga, partner eller egna barn som blir lämnade. Man ska också vara ointresserad av samhällets ambulanshelikopter utan föredra att få rossla klart i diket tills man blir stilla.

Jag tror att motorcykeln är en tingest som inte bara är ett resultat av samhällets utveckling. Den tom förutsätter ett samhälle. Vägar att åka på, bensinstationer osv. Man klarar sig inte länge i den orörda urskogen eller på kalfjället på en sporthoj. Så jag tror att man måste ta och ge lite.

Hells Angels brukar ju också brösta sig med att de står utanför samhället. Att det är sk 1%:are. Men det är ju bara dravel. Så fort de har blivit skottskadade så vill de ju till sjukhus med ambulans, har de synfel så vill de till optiker och få brillor/linser. Ska de ut och misshandla och åka hoj och vill de ha vägar att åka på. Ska de bajsa och duscha i klubbkåken så vill de ha vatten och avlopp.

Så man måste nästan vara frisk eremit eller fiskande ensamseglare om man ska säga sig stå utanför samhället och friskriva sig från dess normer.

Bäst tror jag som sagt är att köra smart. Att vara ridderlig vid tex hus, möten och omkörningar. Det är som med skatteverket: man ska se till att inte dra uppmärksamheten till sig. Har man väl hamnat i märket är det en lång väg tillbaks till anonymitetens trygga töcken.

Själv är jag nog dck inget föredöme, ujuj vad jag gjort dumma grejer på hojen ibland :gnissla

/J

:klappar:fakta

PS
Måste även tillägga att jag aldrig gillat skrytbombresorna som läggs ut på nätet, eller Ghostriderfilmerna som visar hur hjältemodig man är när man kör ifrån en Volvo V70.

Jag är dock ingen ängel i lagens eller allmänhetens ögon ute i trafiken men jag försöker verkligen välja mina ställen där jag gasar. Alla hojåkare förlorar på att dra till sig uppmärksamhet genom fulkörning bland andra trafikanter.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top