irish
Full gas spar tid
Lite humor
https://youtu.be/b48GrkA1l3o
https://youtu.be/b48GrkA1l3o
Fördel elbil när det är vinter: man behöver inte vänta på snöplogen..
https://youtu.be/ytIoR6Ihgno
Provade i veckan en backe som knäckte alla bilar som försökte komma upp för den för två år sen när den var snö och isbelagd. Denna gången var det långt värre, mer eller mindre polerad blankis (packad snö som töat och sen frusit och lite regn på det), kunde knappt stå på benen där utan att trilla omkull. Teslan körde upp för den med dubbfria däck utan att blinka. Från förarsätet var det som att köra upp på torr asfalt, helt sjukt..
Så upp till bevis nu med en bakhjulsdriven BMW som tar sig fram med snömängd över motorhuven...
Provade i veckan en backe som knäckte alla bilar som försökte komma upp för den för två år sen när den var snö och isbelagd. Denna gången var det långt värre, mer eller mindre polerad blankis (packad snö som töat och sen frusit och lite regn på det), kunde knappt stå på benen där utan att trilla omkull. Teslan körde upp för den med dubbfria däck utan att blinka. Från förarsätet var det som att köra upp på torr asfalt, helt sjukt..
Och med batteridrift kommer företag som lagar batteripack !
http://www.envolt.se/
Rätt kul att en produkt utan rörliga delar (när man kollar på det) kan gå sönder !
För batteriet i själva verket innehåller kvantitilljoner (som Joakim brukar säga) små rörliga delar.
Har kollat på en del klipp på du-tuben med folk som experimenterar/jobbar med sånt. Om jag förstått det hela rätt så är det ofta bara någon enstaka cell som är problemet, och drar ner hela batteripaketet s.a.s. Byter man eller rekonditionerar just den cellen så kommer hela paketet till liv igen.Och med batteridrift kommer företag som lagar batteripack !
http://www.envolt.se/
Rätt kul att en produkt utan rörliga delar (när man kollar på det) kan gå sönder !
För batteriet i själva verket innehåller kvantitilljoner (som Joakim brukar säga) små rörliga delar.
Har kollat på en del klipp på du-tuben med folk som experimenterar/jobbar med sånt. Om jag förstått det hela rätt så är det ofta bara någon enstaka cell som är problemet, och drar ner hela batteripaketet s.a.s. Byter man eller rekonditionerar just den cellen så kommer hela paketet till liv igen.
Det kommer onekligen ploppa upp mer sånt framöver.
Hur vanligt är det, någon som vet?
Dvs att 1 av 8500 celler ballar ur, det märker man ju inte direkt av isf om det hanteras internt av bilen själv.
https://youtu.be/W0idCh8AqhUHar kollat på en del klipp på du-tuben med folk som experimenterar/jobbar med sånt.
Hahaha! Tur (eller otur?) Att den där snubben inte håller på med starkström, Darwin hade löst hans problem rätt snabbt
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |