irish
Full gas spar tid
Lite humor
https://youtu.be/b48GrkA1l3o
https://youtu.be/b48GrkA1l3o
Fördel elbil när det är vinter: man behöver inte vänta på snöplogen..
https://youtu.be/ytIoR6Ihgno
Provade i veckan en backe som knäckte alla bilar som försökte komma upp för den för två år sen när den var snö och isbelagd. Denna gången var det långt värre, mer eller mindre polerad blankis (packad snö som töat och sen frusit och lite regn på det), kunde knappt stå på benen där utan att trilla omkull. Teslan körde upp för den med dubbfria däck utan att blinka. Från förarsätet var det som att köra upp på torr asfalt, helt sjukt..
Så upp till bevis nu med en bakhjulsdriven BMW som tar sig fram med snömängd över motorhuven...
Provade i veckan en backe som knäckte alla bilar som försökte komma upp för den för två år sen när den var snö och isbelagd. Denna gången var det långt värre, mer eller mindre polerad blankis (packad snö som töat och sen frusit och lite regn på det), kunde knappt stå på benen där utan att trilla omkull. Teslan körde upp för den med dubbfria däck utan att blinka. Från förarsätet var det som att köra upp på torr asfalt, helt sjukt..
Och med batteridrift kommer företag som lagar batteripack !
http://www.envolt.se/
Rätt kul att en produkt utan rörliga delar (när man kollar på det) kan gå sönder !
För batteriet i själva verket innehåller kvantitilljoner (som Joakim brukar säga) små rörliga delar.
Har kollat på en del klipp på du-tuben med folk som experimenterar/jobbar med sånt. Om jag förstått det hela rätt så är det ofta bara någon enstaka cell som är problemet, och drar ner hela batteripaketet s.a.s. Byter man eller rekonditionerar just den cellen så kommer hela paketet till liv igen.Och med batteridrift kommer företag som lagar batteripack !
http://www.envolt.se/
Rätt kul att en produkt utan rörliga delar (när man kollar på det) kan gå sönder !
För batteriet i själva verket innehåller kvantitilljoner (som Joakim brukar säga) små rörliga delar.
Har kollat på en del klipp på du-tuben med folk som experimenterar/jobbar med sånt. Om jag förstått det hela rätt så är det ofta bara någon enstaka cell som är problemet, och drar ner hela batteripaketet s.a.s. Byter man eller rekonditionerar just den cellen så kommer hela paketet till liv igen.
Det kommer onekligen ploppa upp mer sånt framöver.
Hur vanligt är det, någon som vet?
Dvs att 1 av 8500 celler ballar ur, det märker man ju inte direkt av isf om det hanteras internt av bilen själv.
https://youtu.be/W0idCh8AqhUHar kollat på en del klipp på du-tuben med folk som experimenterar/jobbar med sånt.
Hahaha! Tur (eller otur?) Att den där snubben inte håller på med starkström, Darwin hade löst hans problem rätt snabbt
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |