Dra mig baklänges. Ska NEVS äntligen komma ut med något på marknaden?
https://teknikensvarld.se/ny-bilmodell-pa-gang-fran-sverige-koenigsegg-inblandade/
Kan man gissa att Koenigsegg varit inblandade i designen? För den såg inte helt fy skam ut!
Jag tror det när jag ser dom första bilarna levereras till kund.
Det är så jävla mycket skitsnack och drömmare i elbilsbranchen, men så slutar det ofta med några prototyper och en konkurs.
Om jag hade haft en tusenlapp för varje nerlagt projekt hade jag snart haft råd att köpa en Tesla (vilket jag inte skulle göra)
Skämt åsido, visst är det bra att det startas projekt, men det skulle inte skada med lite verklighetsförankring.
Som uppstartsprojekt kanske man ska hålla sig konservativ, sen när man har en modell på marknaden som ger intäkter och där man har lärt sig att justera panel-gap och tillverka hållbara dörrhandtag, då kan man låta teknikrunkarna hitta på idiotlösningar till icke existerande problem, och designnissarna kan få leka med leran och uppfinna former som är omöjliga att tillverka.
Traditionella biltillverkare som redan tjänar pengar på ICE bilar är ju ofta mer konservativa, just för att dom har erfarenhet.
Titta bara på Honda E, snygg Retro-futuristisk (jag tar patent på det uttrycket), vettig räckvidd för en stadsbil (ca 20mil) och en del futuristiska lösningar, men i grund och botten en traditionell konstruktion som fungerar i produktionen.