Fake news det med?
Tycker det framgår mer och mer när man läser att Tesla vill att varje ny ägare på ett fordon som registrerar sig på det skall köpa alla options igen oavsett vilka funktioner första ägaren aktiverade och de upptäcker detta vid kontroll när den nya ägaren gör en mjukvaruuppdatering. Är det för dig en felaktig bild får du gärna rätta mig.
Jag kör själv en Tesla, och det är enligt min egna bild ganska snedvridet skrivet i den där artikeln, och väldigt många andra artiklar.
Ja det finns enskilda buggar och incidenter, vissa drabbas av detta. Det ska jag inte sticka under stol med. Men den absoluta merparten av ägarna är, som jag upplever det som, uppriktigt nöjda med ägandet. Av de "kundnöjdhetsundersökningar" jag sett ligger Tesla-ägarna i högsta topp vad gäller nöjdhet. Även om jag har en hel del saker jag stör mig på är helheten bra.
Skulle det däremot bli så som det beskrivs i artikeln, att de försöker fula till sig extra pengar genom att avaktivera betald funktionalitet är jag en av dem första upp på barrikaderna. Men så är inte fallet, såvitt jag vet. De som drabbats har antingen haft hackad mjukvara eller drabbats av en bugg, som senare rättats till och ägarna fått tillbaka funktionaliteten.