den grupp människor som helt enkelt skiter i hur arsles fraktas från A till B.
Exakt. Bil = arslesfrakt.
Hoj = kul.
den grupp människor som helt enkelt skiter i hur arsles fraktas från A till B.
Är det någon i vår värld som bryr sig om autopiloten? Jag ser den spartanska inredningen och ombonaden à la Toyota -83 som ett större hinder.
Jag har beställt en cybertruck för att stilla tekniknörden i mig, men det är givetvis inte bilen man väljer för körglädjens skull.
Teslas målgrupp torde vara hippies, tekniknördar, ”influencers”, och den grupp människor som helt enkelt skiter i hur arsles fraktas från A till B.
Plastig tycker jag nog inte den känns.
Spartanskt skulle jag nog inte klassa inredningen, men det är ju en smaksak.
Sov i min bil förra Sweden Rock, det var löjligt nice med AC och perfekt temperaturFinns väl egentligen inga fel när det gäller smak, men personligen kände jag mig mer ”hemma” i Audin.
Nu har jag som sagt beställt Cybertrucken, men det skulle ev kunna falla igenom om det visar sig att inredningen är lika utilitär som i 3:an.
Någon som vet hur värme/AC kommer fungera på CT’n? Funderar ffa på hur mycket energi el/kyla skulle dra om man campar på flaket och använder bilens system till att värma och/eller kyla tältdelen när man är i öknen över en helg.
Galna idéer, men vore kul om det fungerar.
Sov i min bil förra Sweden Rock, det var löjligt nice med AC och perfekt temperatur
Hur mycket den drar beror nog på temperatur-skillnaden. Vad blir diffen ute/inne under natten?
Kan inte svära i blod, men om du öppnar fönstren och vädrar ur innan du lägger dig för natten så kan du sätta temperaturen på en halv grad när exakt önskad temperatur och knappt märka att batterinivå sjunker.
Just nu 40C på dagen, 20C på natten. Kan bli ned mot 10C andra tider på året.
Ingen HUD men efter en kvart går ovanan över och man njuter av fritt synfält. Vem kollar på instrumentet hela tiden och varför?
Buy quality, cry once
Om du nånsin kör i mer tätbefolkade områden än Stockholm så är vägvisning i HUD fantastiskt trafiksäkert. Framförallt närmar i övrigt har ett bast navigationssystem som tar en förbi både köer och vägbyggen så snart de uppkommer.
Eller åtminstone mitt framför näsan. Stor chans att du går helt förlita dig på bilens autobroms om du ska glo på 15-tummaren för nere till höger.
Men det är ju bara 2020
Har både HUD och AR i mitt skåp, svårt bortskämd. Förlåt.
Jodå, HUD har sina poänger, har kört med det förr men saknar det inte på något sätt.
Tanken hos Tesla är att man kör på autopiloten i dessa lägen. Det är ju 2020, men EU-lagstiftarna vill ju inte låta det fungera som det faktiskt redan idag gör i tex Los Angeles. Dvs du knappar in målet och bilen tar dig dit utan att du behöver göra annat än att hålla i ratten.
Hela tanken med jänkar-järnets val av display-uppsättning är ju att det ska gå till typ såhär:
https://twitter.com/thirdrowtesla/status/1253768351953764352?s=09
Skitbra eller urkorkat? Ja det är ju en smaksak skulle jag säga.
Angående HUD så är det några svenskar som håller på att utveckla tredje-part sådan. Som jag förstår det så är det inne i fasen produkt-validering med ett utvalt antal tesla-ägare.
Sparsmakad hemsida utan speciellt mycket info: https://teslahud.com/
Om jag förstått det hela rätt så drar den inte bara standard data från odb, utan är hyfsat avancerad specifikt utvecklad för just jänkar-harven. Anmälde mig till beta-programmet nyss, teknik-nörd som jag är så kunde jag inte hålla mina flottiga korvfingrar borta
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |