Hur långt är ett snöre?Om man höftar, hur stor del av tillverkningskostnaden ligger idag på batteriet?
Är mannen helt frånkopplad verkligheten?Det är vi som driver hela branschen framåt och sätter standarden.
Helt relaterat till nattens nyheter.. Är det någon mer än jag som får seriösa Bagdad-Bob vibbar från BMW med detta uttalandet:
Är mannen helt frånkopplad verkligheten?
https://www.vibilagare.se//nyheter/bmws-nya-elbilssatsning-det-ar-vi-som-satter-standarden
"Tesla kommer inom tre år att börja sälja en elbil med extrem prestanda och räckvidd för cirka 250 000 kronor."
Vad nu sanningshalten ligger men Om så är fallet känns det som att alla, inkl. dom själva får svårt att hålla uppe försäljningen tills dess. Menar merparten av kunderna kan säkert hålla ut i 3 år, finns dom som beställer bilar med över året i leveranstid
Men det är kul att det händer något om det händer något
Notera att det är priser i USA ($25000 dollar, så det var lite avrundat).
är sedan i förrgår officiellt transfererad till elbilsfundamentalisterna (nåja) men fin bil är det i alla fall Åkte 82 mil hem igår, resan tog längre tid än med förbränning men jag kom hem fräschare än normalt p g a laddstoppen. Som förväntat alltså...
Enpedalskörning är rätt kul i stadstrafik och chassit maskerar vikten föredömligt när vägen börjar svänga och bli lite intressant. Blir nog en kul erfarenhet, detta med batteridrift
Prickar Polestar i närheten av målet 400 kkr med den tvåhjulsdrivna som utlovats till nästa år kan den nog bli en spelare att räkna med...
De lade ner i3 som verkligen var en bra elbil för stadsbruk. Nu försöker de eftermontera eldrift i en gammal tvåhjulsdriven X3 och kallar det för "framtiden"... Den bilen har funnits i säkert 5 år i Kina men av förklarliga skäl inte hittat någon marknad i Europa. Och nu har definitivt det tåget gått.
Frågan är vad BMW har på marknaden 2022?
Som grädde på moset utreds ju ochså att tjänstebilar skall vara lika dyra att nyttja som om man äger bilen privat inklusive värdeminskning. Inget ovanligt med en total kostnad på 70-100+:- milen idag.
Så tänker man tjänstebil idag skall man nog kolla fakta väldigt noga det kan bli ruggigt dyrt med en tjänstebil i 3 år.
Börjar bli dags att byta tjänstebil. Kör idag en passat gte. Är nöjd med den men är sugen på en elbil. Jag kan tyvärr bara välja mellan Kia E-Niro och Volvo XC40 P8. Troligen kommer även ID4 snart också gå att välja på. Lutar mest åt XC40. Men är lite orolig över räckvidden. Jag har redan laddbox hemma. Så där är inga problem. Men vad tror ni realistisk räckvidd på Volvon är vintertid? Ska man välja att lägga till värmepump?
Börjar bli dags att byta tjänstebil. Kör idag en passat gte. Är nöjd med den men är sugen på en elbil. Jag kan tyvärr bara välja mellan Kia E-Niro och Volvo XC40 P8. Troligen kommer även ID4 snart också gå att välja på. Lutar mest åt XC40. Men är lite orolig över räckvidden. Jag har redan laddbox hemma. Så där är inga problem. Men vad tror ni realistisk räckvidd på Volvon är vintertid? Ska man välja att lägga till värmepump?
Låter som att det är samma drivlina som du hittar i Passat GTE samt Skoda IV och Octavia IV. Dom är strypta till 218 HK. Skoda kommer släppa en Octavia IV RS med 245HK.
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|