Mheel
Medlem
Bara att ta en Volvo T8.
Jag tror att det här är den riktiga bomben och det innebär naturligtvis också en enorm press på Northvolt, LG, Panasonic osv vars kalkyler bygger på andra antaganden.
Tja, att bara ha rätt har ju aldrig drivit någon utveckling heller...
Tja, att bara ha rätt har ju aldrig drivit någon utveckling heller...
Min poäng är att visioner driver framåt. Att ”ha rätt” är statiskt.
Elon Musk påstår en mängd saker som troligen inte kommer att bli verklighet. Men man måste ge honom att han förändrat världen genom att ha visioner och försöka driva igenom dem från idé till färdig produkt.
Historien är om inte full så åtminstone delvis fylld av människor som inte nöjde sig med att ”ha rätt” utan tänkte bortom det som råkar vara rätt idag.
Synen på ett rätt som i sig innebär att allt annat är fel är hämmande och förstockad, se tex på kyrkan under de första 1500 åren efter Kr.
Jo, angående elbil: Igår körde jag 93 mil enkel väg med en släpvagn lastad med två MC.
Inga som helst problem, faktiskt. Förutom att vissa laddstationer inte är anpassade för bilar med släpvagn.
Det blir möte framöver Roffe!
Ser fram emot det Åkte hemifrån torsdag vid nio på kvällen, hemma idag vid halv sju. Utan släp förvisso men ändå 100 mil på under ett dygn. Min variant av Nylands teststräcka
Utan Teslas nätverk får jag ägna 1.5-2 timmar för laddning under femtio mil, det tar ett slag att fylla på med 50kW/h. Det ska visst byggas ett par öppna 150kW/h-laddare mellan Sundsvall och Skellefteå, ser fram emot att få dem på plats...
Var det en Pol2 du hade?
Isf berörs du av återkallningen?
https://live.aftonbladet.se/superny...lla-bilar-omedelbart-allvarliga-fel.uInIieV2_
Kör försiktigt tills dess isf.
Såg en Polestar 2 för första gången i grannskapet i veckan. Rackarns snygg bil! Kanske får bli en sån sen..
Den tekniska termen är att du/jag "villhöver" en, tror jagSvår VHB (Vill-Ha-Begär) på den!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |