Ptjaa, alla blir väl saliga på sin tro?
Personligen är jag så pass gammal och så pass säker i mig själv att jag inte behöver försvara mina val för någon (utom de jag delar hushåll med då).
På samma sätt behöver jag inte heller peta andra människor, som värderar andra kvaliteter och gör andra val, i ögat och förklara exakt varför de gör fel och varför de är dumma i huvudet. Mer eller mindre och med mer eller mindre finess.
När det gäller elbilar är det nu en gång för alla så att de är stadda i utveckling, på gott och ont. De dras i högre eller mindre grad med vissa mjukvarurelaterade utmaningar och det hitintills mest banbrytande företaget (Tesla) har ingen längre historik som traditionell tillverkare. Det är en sida av myntet och kan förklara statistiken avseende problem.
Den andra sidan är att de fyrhjulsdrivna elbilarna är oerhört roliga att äga och köra! Jag har i alla fall inte ägt någon roligare bil när inspirationen faller på, inte som dessutom funkar utmärkt för längre turer i vardagen. Vad gäller körglädje per krona under en femårsperiod är de nog oslagbara. Och det kan förklara statistiken över nöjda ägare.
Varför göra det svårare än så?
När det sedan gäller den politiska inriktningen är järtecknen tydliga - tugga och svälj, 20-talet kommer att tillhöra någon form av elektrifierade personbilar. Vi har sett det hända med sporthojarna, myndigheter och försäkringsbolag kommer att, med hjälp av ekonomiska styrmedel och incitament, slå undan benen för förbränningsmotorerna. Oavsett vad vi anser om det hela.
Så jag ser fram emot att följa våra kamrater Tesla-Tifosi, Ni har gjort ett bra och framtidssäkrat val, som dessutom är förbaskat kul att köra! Jag vill också gratulera de av oss som håller liv i Subarus, Volvos, VAGs, BMWs, Audis och andra brännare, att rädda dem undan en för tidig död sparar på sitt sätt också miljön genom att resurser inte för tidigt investeras i ytterligare ett nytt fordon.
Så kan man också tänka. Trevlig lördagskväll på Er