FettSnok
96% enligt läkaren
De kunde nöjt sig med mach-e. Men det åsido, den är bakhjulsdriven i grunden
Frågan är bara om regeringen kommer rövknulla en nu när det börjar florera artiklar om att hybrid inte är så miljövänligt trots allt.
Har det på känn, klart de är sugna på att göra en Fuck-You-med-diesel-bil-som-vi-lovordade-för-några-år-sedan 2.0 innan 2022 och skjuta fordonsskatten upp över 6000 kr om året även för hybridbilar
Skattetrycket kan ju aldrig bli för högt...
Är Lexusen laddbar?
Eller är det en 100% fossildriven hybrid?
Nej/exakt, Toyota och Lexus har gjort det väldigt udda valet att ha en elmotor men inte ha den laddbar.
"Ska användaren kunna ladda elmotorn med el från ett eluttag?"
"N E J ! Bara från vår förbränningsmotor!"
smart... väldigt smart... men fordonsskatten är som sagt minimal
Lite därför jag gillar jänkarnas sätt att sköta sakerna. Där får varje tillverkare en viss mängd subventioner. När de är slut är det slut med subventioner till det företaget. Nackdelen är ju om just en tillverkare är mer eller mindre först och störst. De får ju inte några subventioner när eftersläntrarna trillar in och åtnjuter fördelarna att någon annan har startat igång... vad regeln nu heter när man dubblar produktionen så minskar enhetskostnaden med 25%..Då är mitt svar på frågeställningen att jag verkligen hoppas att alla subventioner tas bort från den bilen.
Laddbara hybrider, nja, dom får gärna ta bort subventionerna på dom med.
Rena elbilar? Det är komplicerat...
Elbilarna kommer alltid att kosta 60 tusen mer än dom borde om dom fortsätter att säljas med subventioner
Biltillverkare "Vad kan vi sälja den här bilen för ut till kund? 400 000kr, bra då sätter vi den till 460 000kr, för staten betalar ju 60 000...."
En fungerande marknad behöver inte subventioner, är elbilarna 60 000kr för dyra för att säljas nu, så får väl elbilstillverkarna dra ner på onödiga saker som gör bilarna för dyra.
Alla påstår ju att elbilarna ska bli billigare än bensinbilarna ändå i framtiden, då får elbilsrevolutionen väl vänta tills dess då?
GM ska visst ha 30 elbilsmodeller 2025. What a time to be alive
Är det klen fjädring eller är det bara kineser med för tung högerfot?
https://www.caranddriver.com/news/a34465088/tesla-china-recall-model-s-model-x-suspensions/
Jag hoppas verkligen att ingen har kört fossildrivna bilar alla andra dagar...
Jag hoppas verkligen att ingen har kört fossildrivna bilar alla andra dagar...
Ingen fjantig FWD, bara RWD/AWD.
Vad är det som är fjantigt med framhjulsdrift?
Jag har ju (om jag någonsin ska ha en tvåhjulsdriven elbil) tusen gånger hellre ett stort platt och lågt golv baktill i bilen, än ett golv med en motorknöl.
Framtill offrar man ju ingenting utom möjligheten till en plastbalja som kallas frunk....
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|