https://www.nyteknik.se/fordon/uppgift-apple-och-hyundai-kan-bygga-elbil-tillsammans-7007823
Men, men kommer den att ha windows?
Men, men kommer den att ha windows?
https://www.nyteknik.se/fordon/uppgift-apple-och-hyundai-kan-bygga-elbil-tillsammans-7007823
Men, men kommer den att ha windows?
Frågan är ju om man måste köpa hjulen separat för 90 000:-
Där ser man. Jag har hela tiden förespråkat batteribyte precis som på skruvdragare och nu blir det verklighet. Ändå bättre vore om det fanns en standard så alla batteri passar alla bilar. Då är det bara att hyra ett stort batteri när man skall åka långt och ha ett litet övrig tid.
Citat:
En av höjdpunkterna är att befintliga ägare av elsuven Nio ES6 kommer kunna byta batteri även till det nya batteriet i en av företagets många stationer för batteribyte.
Nios bidrag till ”snabbladdning” är helt enkelt ett nätverk av stationer i Kina där man byter hela elbilens batteri. Ett ingrepp som tar ett par minuter slutcitat
Och jag har alltid varit emot det, en gången får man ett muggigt batteri, nästa gång ett bra...
Till och med i lumpen när man lyckats byta till sig ett par bra långkallingar så tog man hem och tvättade dom istället för att byta in dom på förrådet, några av dom finns kvar här hemma än...
Och jag har alltid varit emot det, en gången får man ett muggigt batteri, nästa gång ett bra...
Till och med i lumpen när man lyckats byta till sig ett par bra långkallingar så tog man hem och tvättade dom istället för att byta in dom på förrådet, några av dom finns kvar här hemma än...
100000 bilar är ju inte så många generellt sett men det är ändå dyrare att rätta till i efterhand.
Förhoppningsvis blir en del ägare glada iaf.
https://electrek.co/2021/01/13/nhts...AImvwtF99alY_IrIcHWu6xNd4spXpXHlR_BRSt52G1kh8
När man lägger vitala funktioner för att framföra ett fordon i en mediaenhet så borde man sett till att den håller bilens livslängd eller iaf upplysa om att den byts förebyggande på service. Förstår inte varför tesla kämpar mot. Är det inte vanligt usbminne till dashcam med?
Nej dom ingår, men för att bilen ska håla så måste man köpa ett fodral att ha den i, kommer finnas flera sorter.
Tunna mjuka i silikongummi och mer robusta med aluminiumförstärkningar.
När man lägger vitala funktioner för att framföra ett fordon i en mediaenhet så borde man sett till att den håller bilens livslängd eller iaf upplysa om att den byts förebyggande på service. Förstår inte varför tesla kämpar mot. Är det inte vanligt flash/usbminne till dashcam med?
Edit:
Min gamla BMW från 09 med hdd för navi/musik etc hade inga problem med lagring och inget känt problem för fordonet heller och de är helt okänsliga för mängden skrivningar. Det finns ju beprövade lösningar som fungerar men hdd för fordonsindustri var väl en kostnad de ville skära bort. Flash/nand är per design gjorda för läsning inte skrivning. De är snabba men inte hållbara, det är känt i hela IT-världen, sas mekaniska diskar är det man behöver när det är mycket skriv.
samt erbjuder i samband med detta också en uppgradering till senaste varianten av MCU vilket gör bilen till 2020 års modell för typ 15.000 spänn. .
Elon själv borde ju vara fullständigt medveten om att antalet skrivningar inte är oändlig med sin bakgrund.
Dom kanske bara hade hoppats att det skulle hända först när garantin var slut
(deras första åtgärd var ju en mjukvaru-uppdatering som minskade antalet skrivningar till minnet, för att skjuta problemet framför sig)
Precis.. det är ju allt för mycket ”tillfällighet” i den åtgärden..
Jag fattar inte hur du kan påstå att det inte är dåligt hanterat.Nu byter ju Tesla alla dessa trasiga minnen kostnadsfritt på utökad garanti, samt erbjuder i samband med detta också en uppgradering till senaste varianten av MCU vilket gör bilen till 2020 års modell för typ 15.000 spänn. De som gjort det på egen bekostnad tidigare får pengarna tillbaka.
Jag tycker inte att det är särskilt dåligt hanterat även om kommunikationen innan varit urusel.
Jo, det är just att få det att funka, även i längden, som är problemet.Det här vore väl bra ifall det funkar:
Nytt batteri gör det möjligt att ladda en elbil på några minuter - TechWorld (idg.se)
"företaget Storedot har nämligen tagit fram en ny variant av litiumjonbatteri där grafiten har bytts ut mot nanopartiklar av germanium eller kisel. Det innebär att det är möjligt att ladda en elbil till hundra procent på mindre än fem minuter"
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |