Näe, jag vet...
Jag hade gärna kritiserat Dan Eliasson för att han reste utomlands och gick på bögklubb också, men jag var ju inte där....
Vilken Dan Eliasson? Är det fakta att han ens existerar, har du träffat honom?
Näe, jag vet...
Jag hade gärna kritiserat Dan Eliasson för att han reste utomlands och gick på bögklubb också, men jag var ju inte där....
Nädå, min poäng är att det minsta negativa som kan relateras till ”Tesla” renderar orimliga rubriker och stor spridning i sociala medier. Synar man sakerna närmare så är det sällan så illa som det påstås och synar man andra bilar (utom Toyota möjligen) så är det lika illa där, förutom att de inte lämnar garanti i 5/8 år och över 20.000 mil...
Ingen har förnekat att det finns klantigheter och problem relaterade till bristfällig kvalitetskontroll men Tesla fixar ju det så vad är det stora problemet egentligen?
Vad är det som upprör så stora känslor? Att ägarna har mage att vara mycket nöjda med sin bil? Att företaget, trots alla domedagsprofetior, anses vara mer värt än i stort sett alla tillsammans? Att de säljer varenda bil de tillverkar och bygger flera nya fabriker för att kunna tillverka ännu fler bilar, som folk köat för i flera år?
Ja, det ÄR verkligen upprörande. Det borde vara lag på att bara få köra Volvo. Eller Audi.
Förbjud Tesla!
Tesla gör inte som andra här heller: de tillverkar en batch av modeller och färger och som matchas med köpare först när de är i Europa. De som inte har match direkt kallas ”lagerbilar”.
Demobilar finns även där liksom hos övriga försäljare.
Jag har kört 9000 mil med en elbil som inte är en Tesla. Det gick det också. Allt handlar om att anpassa bilköp efter behov.
Exakt, och många fler val blir det.
Såg nu att elbilar helt gått om fossilbilar i Norge vad gäller nybilsförsäljning. Något år till så är det så i Sverige också. Det som begränsar är ännu laddnätverket för alla utom Tesla.
Nej, det stavas statliga subventioner. I Norge med många många procent..
Varför inte ta bort statliga subventioner om elbilar nu är så bra och populära? Verkar ju bara vara puckon som köper något annat.
Ta bort koldioxidskatt, energiskatt och moms också.
Ta bort koldioxidskatt, energiskatt och moms också.
Det tycker jag inte. Däremot borde fordonsskatten tas bort och läggas som skatt på bränslet.
Det tycker jag inte. Däremot borde fordonsskatten tas bort och läggas som skatt på bränslet.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |