...och det löser man mycket enkelt med lastbalansering.
Precis, det var lite dit jag ville komma, det går inte att förlita sig på att folk sköter sig, tekniken måste sköta det aytomagiskt...
Det måste dessutom vara omöjligt att lura tekniken, för annars sprids dom knepen som en löpeld på diverse forum...
Jag har själv haft motorvärmarstolpe i kallgarage med 6A säkring och en timer som gett max 1 timme ström, och lurat till mig 10A tillgång 24/7
(det var kabel för 10A till stolparna, man kunde nämligen få det mot extra kostnad i början, men för många valde till det och skulle till jobbet samtidigt så huvudsäkringen pallade inte det, så då fick alla 6A säkring istället och tillvalet togs bort)
När behovet att ladda bilbatteriet fanns var det ju ohållbart att timern slog av efter en timmes ström, så då täljdes det till en träkil som stoppade timern från att gå till stoppläget.
Senare en gång när jag både behövde ett uttag för batteriladdaren och motorvärmaren inkopplad samtidigt så kopplades det in ett uttag på belysningsslingan till garaget, belysningen var nämligen på 24/7 i garaget, eftersom någon hade spraymålat skymmningssensorn på utsidan garaget...
Går tekniken att lura/gå runt kommer någon att göra det, och det går bra, så länge det bara är en och den personen inser begränsningarna