Nja. Jag tror snarare att anledningen till att dom får kritik för bland annat ljudnivån är att dom från början positionerat sig som ett premiummärke. Då förväntar sig folk att det skall vara komfort, funktioner och ljudnivå mm som i ett premiummärke.Som vanligt när det gäller Tesla är det överdrifter. Jag har kört Y på både bra och dålig väg. Har kört Citroën under många år så referens vad gäller komfort finnes.
Jo, den är något sämre avstämd än 3. Men den är bättre än de flesta VAG-produkter så jag förstår inte riktigt vad kritiken syftar på.
Det är som när det blir en snackis om den höga ljudnivån och sedan när mätdata (fakta) visar att ljudnivån är rätt låg så börjar tyckandet handla om att det är andra "frekvenser"... jojo.
Jag tror att man tittar på Tesla med andra ögon för att märket är upphaussat, men (inte bara) jag misstänker starkt att de utsätts för organiserat nedsnack både för att de hotar befintlig bilindustri rätt hårt och dessutom köper de inte en enda reklamplats i någon press. Då kommer högafflar och facklor fram och Model 3 får tex kritik för bla "dålig sikt framåt" i Teknikens Värld... Kan de ens ha suttit i den?
Snor tråden lite för laddbox frågor.
Fick en offert på en GARO GLB för 11900:-
Orkar inte sätta mig in i detta men gissar att några här gjort det.
Så vilken ska jag ha och vad ska det kosta?
Jag tog en Easee laddbox, mest för att slutpriset blev 6700kr med installation efter nått grönt teknik-bidrag. Jag valde dock bort Tibber, hade ett ok avtal för elen redan.Snor tråden lite för laddbox frågor.
Fick en offert på en GARO GLB för 11900:-
Orkar inte sätta mig in i detta men gissar att några här gjort det.
Så vilken ska jag ha och vad ska det kosta?
Min bil är en VW så det skulle i själva verket kunna vara så. Men det låter bakifrån, så jag har hoppats att det är tanken.Jag har haft bilar där skvalpet man hör kommer från trösklarna.
Angående onödigt oljud i bilar provade jag en gång i forntiden en Peugeot 505 turbo med talande färddator. När jag stoppade i nyckeln sa den "Attention! The door is open" vilket kändes onödigt eftersom jag kom den vägen. När jag vred på tändningen deklarerade den "Attention! Oil presssure is low" något jag ser som ganska naturligt innan motorn startar.
Det gick ganska fort att inte köpa den.
Nepp, jag såg på en video när carwow på Youtube testade det.Har du själv provat att öppna Teslas laddlucka på det viset? Eller ”hört” av någon?
Annars är den ju klart bäst designad av samtliga då den inte har någon ”brunn” innanför
Är just det man VILL göra, värma bilen innan avfärd. Så man kommer ut till en varm bil.Just laddluckan på Tesla 3/Y tycker jag fungerar riktigt bra även på vintern. De flesta vinterproblem uppstår pga att man kört värmen ISTÄLLET för att sopa av snön och då rinner den av och fryser till is i dörrhandtag, runt turlistor och dörrar/luckor.
Ja dumt. Var lite sugen på den innan jag såg luckan. Räcker att det regnar och löv/barr kommer in = trist gegga över tid i stymslen.Honda e:s laddlucka måste vara en av de dummaste konstruktionerna Honda har lyckats producera. Jag har sett att man kan använda någon påse av något slag för att hindra att snö och is kommer in. Undrar bara hur bra det fungerar när temperaturen växlar mellan +/-.
Vilka då?Jag har haft bilar där skvalpet man hör kommer från trösklarna.
Alla bilar som håller på så går bort för mig. Man blir tokig på skiten.Känner igen det där från en Hyundai jag hade en kortare period. Fullständigt outhärdligt och obegripligt.
Eller tycker den asiatiska marknaden att det är bra?
Gamla bilar, Golf, Sierra, Alfetta.Vilka då?
Gamla bilar, Golf, Sierra, Alfetta.
Verkar inte heller blivit sämre när chassinummer börjar på L istället för 5…?De flesta åsikter om Tesla 3 grundar sig på den första batchen bilar från mars 2019, den som trycktes ut två veckor innan Teslas kreditkonto var tomt… sedan dess har det hänt saker och det är en sanslös skillnad mellan exempelvis en tidig Model 3 och en ny Y… ljudnivån tex.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|