JvA72
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 17 Jan 2021
- Hoj
- R1
Asiatplinget får mig att välja bort bilar också, det måste i dagens nintendobilar finnas en undermeny där skiten går att stänga av.
Jag kastade ut en alldelens ny bilstereo ur en bil för att den nödvändigtvis skulle säga "Blipp-Blopp Blipp-Blopp Blipp-Blopp" varje gång man stängde av bilen.
Jag körde utan stereo väldigt länge. (vem fan vill höra Täppas spy ur sig vänsterextremism ändå?)
Jag körde en Audi Urquattro homolgeringsbil på 80talet, eftersom det var en av homolgeringsbilarna för rallybilarna (den användes som träningsbil) hade den den tyska talande färddatorn, så den började alla meddelanden med "Achtung!"
Det lät som man hade en arg Fuhrer i bilen som skrek kommandon åt en.
Farsan hade en Cheva Transporter på 90 talet, där gick några av plingljuden att stänga av, på samma sätt som man kodade bort ghettolåsen, man slog på och av tändningen, sedan blinkade man höger vänster vänster höger osv i en lång sekvens med blinkarsspaken, ungefär som man matade in cheat-codes i ett TV spel.
När jag hade suttit och fipplat med det där så att ghettolåsen och IAF några plingljud försvann så servade farsan bilen, och dom bytte någon modul/uppdaterade någon programvara så att all skit återaktiverades igen
Tyvärr finns det ju inga MG handlare i Sverige, så jag måste provköra MG nästa gång jag ska ut och resa, och det är ju nästa punkt som tlar emot MG, att det inte finns någon servie.
För alla bilar har fel när dom är nya, utom Tesla som alltid är helt perfekta direkt från fabriken, och aldrig går sönder, och om dörrhandtagen eller spoilern trillar av så lagar dom det med en OTA uppdatering av mjukvaran.
Alla bilar är ju inte så bra
Teslas verkstäder verkar ungefär lika värdelösa som alla de andra. Minst.
Men de har en klar poäng med sin mobila service som fixar rimligt små saker. Är din backspegel kass felanmäl i appen, sen kommer en mek åkandes till dig på utsatt tid och byter/fixar spegeln. Klart bra initiativ.