Ni kan läsa tråden från början så slipper vi samma felaktiga påståenden igen och igen…
Är man inte intresserad av elfordon, delta inte i trådarna.
Du har fel. Jag vill inte säga varför men läs alla trådar från början och kom tillbaka när du är klar.Ni kan läsa tråden från början så slipper vi samma felaktiga påståenden igen och igen…
Ni kan läsa tråden från början så slipper vi samma felaktiga påståenden igen och igen…
Finns nog ingen här i tråden som på fullaste allvar tror att framtiden för bilar är något annat än just el (i nuläget, iaf).
Jag kör själv elbil, och tycker absolut det är ett intressant (och faktiskt ett jävligt trevligt!) fordon.
Tycker även det är trevligt att diskutera, får ibland bilden av att du också gillar att diskutera men sen lägger du kommentarer som den jag citerar här och då undrar jag om du gillar att diskutera eller om du egentligen bara gillar att klanka ner på allt som inte är just elbil (och framförallt Tesla då, såklart).
Det är sällan man stöter på vettiga och sakliga diskussioner från folk som hinkat i sig av Elons kool-aid, utan det brukar bli som här ovan...
Finns nog ingen här i tråden som på fullaste allvar tror att framtiden för bilar är något annat än just el (i nuläget, iaf).
Du har fel. Läs tråden från början.Absolut gillar jag att diskutera, men när det blir rena dumheter är det ingen mening.
Det blir ungefär som om anti-hojmänniskor plötsligt skulle regga sig på SH och i varenda tråd ge sig in och påstå att MC inte är roligt, att det är livsfarligt, barn dör i Kongo och hela tredje världen pga all bensin som körs upp osv osv osv. I varenda tråd.
Det är enbart pajkastning och vissa ägnar sig helt åt det.
Har både min Benz C-klass och Tesla Model 3 i garaget. Väldigt enkelt att se att de är lika långa och breda.Ja, en tjänstevikt på 1400kg är ju ingenting konstigt om det skulle varit en vanlig bil, men nu är det en bil som är nertyngd av batterier och även om det religiösa envist hävdar att elbilar inte väger mer än andra bilar så vet vi ju egentligen bättre än så.
Ja, man får ju bortåt 2 mil extra räckvidd per kilo i en ICE bil, sen när man har kört dom milen så är bilen ett kilo lättare helt plötsligt.Har både min Benz C-klass och Tesla Model 3 i garaget. Väldigt enkelt att se att de är lika långa och breda.
Det skiljer 30kg, i verkliga livet.
Men det är ju klart att närmre 100lit vätskor tynger ner Benzen lite mer än en likvärdig ICE-bil med kortare räckvidd
En Passat Alltrack från 2021 med enbart dieselmotor har siffrorna 1816 och 2320 enligt bilregistret. Vet inte heller vad en vanlig Passat väger.Min Passat GTE har 1828kg tjänstevikt och 2260kg totalvikt.
Jag vet inte vad en vanlig Passat väger.
Elflyg får nog dimensioneras på ett vis som medför att msn ändå kan landa med Max startvikt. Lite så min ”kärra” är byggd med..Ja, man får ju bortåt 2 mil extra räckvidd per kilo i en ICE bil, sen när man har kört dom milen så är bilen ett kilo lättare helt plötsligt.
Det är ju ett av dom största problemen med elflyg, dom blir för tunga, och dom släpar vikten med sig hela vägen och dom tvingas landa med all vikt.
Traditionella plan dumpar ju till och med bränsle* om dom tvingas landa innan dom har förbränt tillräcklig för att slippa landa med full vikt, vilket varken landningsbanor eller landningsställ är dimensionerade för
*en del plan cirklar istället för att förbränna bränsle då dom inte har möjlighet att dumpa, vilket ju inte är skitkul om man måste landa av en medicinsk orsak t.e.x
Elflyg får nog dimensioneras på ett vis som medför att msn ändå kan landa med Max startvikt. Lite så min ”kärra” är byggd med..
När trycket från miljörörelsen blir stort nog så kommer certifierande myndigheter att tvingas acceptera mindre marginal vid kvalificering.Elflyg får nog dimensioneras på ett vis som medför att msn ändå kan landa med Max startvikt. Lite så min ”kärra” är byggd med..
Har du någon köpa-loss option på den då, och vad blir restpriset?Beställde en e-Niro Advance på privatleasing idag.
Kommer i år med lite tur...
Rätt precis 4000 i månaden i 36 månader och 1500mil/år.
Inte vad jag vet?Har du någon köpa-loss option på den då, och vad blir restpriset?
Ahh, du vill bara hyra den för 144 tusen och sedan hyra något nytt om tre år!Inte vad jag vet?
Hoppas jag slipper någon vansinnig "lämna-tillbaks-kostnad" bara.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|