100kW är ju inte fy skam heller, men givetvis är 230kW bättre.
Nu är det ju inte speciellt långa stunder ett batteri klarar av att ladda så fort, så den praktiska tidskillnaden blir ju mindre än dubbla tiden.
Jag vet inte om det var Porche eller laddstationen dom skulle göra reklam för, men när dom skulle dema en ny snabbladdare satte dom upp en kamera i bilen som filmade hela tiden, först var batteriet för kallt, sedan kom dom upp i maxhastighet en liten stund (10 minuter ungefär) och sedan började batteriet bli för varmt så det drog ner igen.
Dock låg dom ganska nära max laddhastighet mellan 20 och 60%
Finns kanske en anledning att man helst anger hur fort det går att ladda från 20 till 80% snarare än från typ tomt till nästan fullt?
Tänker även att om man rullar in på "macken" för att ladda så bör batteriet redan vara i rätt temp, och då bör man kunna få rätt bra fart på laddningen direkt?
Ska bli spännande och se hur det funkar iaf, har en kortare tripp till Göteborg om två veckor där jag kommer behöva (snabb)ladda någon gång under hemresan.
Är fortfarande övertygad om att en bil som går på bensin/diesel är överlägset bäst för alla längre resor, men det jag vinner på typ 98% av min körning (till och från jobb och utflykter under 10 mil) gör att det är värt det i slutändan.
För jobbpendlare så tror jag att en hybrid är det solklara valet och kommer fortsätta vara det i några år till iaf, jag är dock prylbög ut i fingerspetsarna så det var ganska enkelt att övertala sig själv och sambon att renodlad elbil var rätta valet.
Ångrar inget än sålänge, sjukt trevlig bil.