@roffe_s
Då är det ändå med 20” med 235 runtom. Ska spika på 18” (för att vägarna är mer lämpliga för en Tiger) .
Jo men det fungerar bra, till mycket bra. Gjort ett par långresor och största bekymret är att det är lite sunkiga matställen där laddare finns (inte alla men säg 50/50). Jag vill inte göra ett stopp för laddning och ett för mat. Är ingen snabbmatsfantast..
Bilen som sådan? Vi börjar med förbättra;
Utöver tidigare (kass automation för torkare och belysning)så vill jag lägga till:
1. Lack, för mjuk.
2. Bagageluckans automatik, felkonstruerad. Man ska inte ha bara en motor för att lyfta. Det bör vara symmetri.
3. Relaterat till 1, med handtagens konstruktion så blir det ofrånkomligt massa klösmärke..
Bra saker;
1. Stolarna. Åker bra där fram och det är helt ok bak. Inte mycket mer yttre buller trots vanliga sidorutor bak.
2. Ljudsystemet. Är ju som om man är 18 år igen när man kör runt med skorrande nummerplåt.
3. Detaljen med vindrutespolarnas placering. På torkarmen. Funkar i alla hastigheter.
El-hojar!
Energica, nja. Men Ducati?! Ojoj vilket ha-begär!
På tal om ha-begär och elbil.
Är ju inte så att man klämt på en ersättare till Teslan redan väl? Jo. Men förnuftet säger nej, hittills….
En Porsche Taycan Cross Turismo. Den har ju allt! Räckvidd, markfrigång, kombi-ish och Porsche! Yikes!