Näe, den mesta hemladdningen är ju "fyllapåbaraföratt" laddning, det är varken tomt eller speciellt viktigt att ha helt fullt på morgonen, utan man stoppar i sladden då bilen ändå står där.Tänkte att värmepumpen kunde dra det mer än det som är kvar om den använde elpatroner. Kompressor har en toppeffekt på lite över 2kW och patronen 3kW, blir väl > 7.5A om patronen får för sig att gå in en kall vinternatt.
Men man kan ju såklart sänka ytterligare lite för att få marginal om man inte måste klara 0-100 på en natt. Lär ju inte vara ofta man både har kört i botten och dessutom behöver fullt nästa dag, och då får man väl ställa in så den laddar lite längre.
Har man 15 mil kvar och laddar över natten så blir det "fullt" även med låg laddström
(med fullt menar jag då runt 80% som man normalt ska ladda till om man inte behöver kräma ut sista milen räckvidd för att ta sig till stugan utan att ladda)