Tesla tillsatsvärmare?
Tror inte riktigt MX är den optimala dragbilen vad avser förbrukning. Min bil drar ca 3.5 KWh/mil i landsvägsfart med 1 200 kg släpvagn på kroken vilket ger en räckvidd om ca 20 mil. Med körning kring stan borde den siffran gå att hyfsa till något.
Det lär ju visa sig, vi har skaffat lägenhet i Luleå och ska till att helrenovera så snart vi får tillträde. Har fyllt utrymmena här hemma med byggmaterial, när inte ens byggvaruhandeln klarar av att fixa fram parkett blev det tvunget att beställa själv.
Så vagnen kommer att rulla 16 mil t/r plus lite avfarter till återvinning etc. Jag kommer att veta allt om släpvagnskörning med elbil till hösten?
Varken 8 eller 16 mil mellan laddmöjligheterna kan väl omöjligt vara en utmaning oavsett vilket släp man har?
Nej, inte vid normal körning. Men skulle jag lasta betongsten i släpet och lägga mig i 120-140 km/h på motorvägen skulle förbrukningen säkert sticka iväg duktigt, så pass att 15 mil skulle kunna bli en utmaning. Nu kör jag normalt inte så, men kan som sagt förekomma för andra.Varken 8 eller 16 mil mellan laddmöjligheterna kan väl omöjligt vara en utmaning oavsett vilket släp man har?
EV6 Plus går att få med AWD, på GT Line är det standard.Driver den på alla fyra?
The last balancing...Vad heter lastbalansering på engelska?
View attachment 472586
Jag kan mata 230V från min, finns ett läge för att använda uttagen när bilen är "avstängd" men har inte testat det än, varit jäkligt korta stunder jag haft behov av det hittills.Var och kollade på en Etråån idag. Den var tyvärr såld. Men kunde iaf konstatera att jag tyckte den kändes mer rejäl än eqc. Nån som vet om det är möjligt att mata 12 volt när bilen är avstängd? Har ju massa elverktyg som behöver ström mest jämt. Min nuvarande bil kan inte driva invertern utan att vara i radioläge. Och får då ej att låsa. Varför fattar jag inte för bilen är keyless.
Jag har en inverter på 150w som omvandlar till 240 volt. Med den driver jag laddaren som laddar mina 18v batterier. Dessa batterier driver sen min : skruvdragare mutterdragare tigersåg lövblås och röjsåg. Go green or go home! ?Jag kan mata 230V från min, finns ett läge för att använda uttagen när bilen är "avstängd" men har inte testat det än, varit jäkligt korta stunder jag haft behov av det hittills.
Körde en 2,2kw elgrill från bilen senast idag på lunchen faktiskt.
Har ett uttag i baksätet och ytterligare ett i laddporten via en adapter.
Har du så många verktyg som går via 12V uttag?
Det låter ju spontant som att du skulle må bra av en kärra som har iaf ett, möjligtvis flera, 230V uttagJag har en inverter på 150w som omvandlar till 240 volt. Med den driver jag laddaren som laddar mina 18v batterier. Dessa batterier driver sen min : skruvdragare mutterdragare tigersåg lövblås och röjsåg. Go green or go home! ?
Jag har tänkt byta ut även gräsklippare samt Åkgräsklippare och snöslunga till batteridrift. Jag har några kunder som jag sköter grönytor åt. Jag bytte till batterröjsåg nu när säsongen drog igång och det var ett riktigt bra beslut.
Eller EV6 som är byggd på exakt samma plattform.Elbilar brukar ha ganska dålig kapacitet i 12V-batteriet, kan vara värt att ha ett extra för det ändamålet.
Eller kolla på Ioniq5 som har riktigt uttag med HÖG kapacitet.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |