Teslan rullar i SD, South Dakota, befolkningstäthet 4 personer / km2, Sverige 23 personer/km2
Jag gissar det kan vara långt mellan laddstolparna, eluttagen i South Dakota.
Och då kan det vara skönt starta elaggregatet efter avslutad körning för dagen och kunna ladda Teslabatterierna, tex ute vid jaktstugan / fiskestugan.
Det går säkert bra bra köra elbil i norra sverige just nu. Likadant i SD. Men beror såklart på vart man kör.Så du säger att det inte går att köra elbil i norra sverige då?
Eller norra norge för den delen.
Jag tänkte det är ju inte särskilt tätbefolkat heller...
NIce, du får rapportera vad du tycker, alltid intressant att höra vad ägarna själva har för åsikt.Imorgon lämnar jag ifrån mig tjänstepulkan så idag hämtade jag en Peugeot e-2008 GT.
Inte så mycket till Gran Turismo med upp till 34 mil räckvidd.
Ford transit nya elbil skall gå 38 mil lasta 1 ton o få dra 2 ton på kroken.
Nu ska jag inte dra allt för många växlar på egna erfarenheter, men.. det stora landet i väst har ett och annat att önska när det kommer till infrastruktur. Nog för att vägarna är utbyggda..men..Så du säger att det inte går att köra elbil i norra sverige då?
Eller norra norge för den delen.
Jag tänkte det är ju inte särskilt tätbefolkat heller...
Jag hoppas att det bara blir att ladda och köra.NIce, du får rapportera vad du tycker, alltid intressant att höra vad ägarna själva har för åsikt.
Och ingen minibuss heller ?Synd bara att det inte kommer någon med full skåphöjd.
"Vi lastar inte så högt ändå"
Nej, men någons stackars jävel ska gå ut och in i skåpet hela dagarna också.
Men anledning är nog inte som dom själva anger "parkeringshus" utan att dom vill få ner luftmotståndet.
Men bra i alla fall, det är ett segment som omsätter bilar relativt snabbt och som kör mycket i stadsmiljö, så där gör elbilar nytta
Välj ett av tre alternativ.
Den lär inte gå 38 mil med 1 ton i skåpet och ett släp på 2 ton bakom.
Det påstår dom inte heller.Välj ett av tre alternativ.
Den lär inte gå 38 mil med 1 ton i skåpet och ett släp på 2 ton bakom.
Det påstår dom inte heller.
Men Den får dra 2 ton och det är ovanligt mycket.
Den får lasta 1 ton i bussen det är också ovanligt mycket.
O troligen relativt tom kan den ta sig 38 mil.
Ett vettigt pris så kommer dom sälja många av transiten.
Japp max 2300 watt finns att tillgå. I trasitenNäe, precis hantverkarbilar skulle dom vara perfekta till, om dom hade högskåp.
Jag såg en sån där Van Lifer som skulle bygga husbuss, han letade som fan efter en skåp att börja bygga på, men dom hade antingen gått långt (fjärrtrafik) eller såg ut som kriget inuti men hade inte gått så långt (hantverkarbil)
Så hantverkarna skulle nog uppskatta den, dessutom ett eluttag i skåpet för att ladda verktyg så är det ju idealiskt.
Jag med.Det är ju fortfarande subjektivt. Okej, kanske gick ut lite väl hårt, förbannat tråkiga är de inte men jag tycker att lätta bensindrivna små sportbilar med manuell växellåda är roligare än Polestar 2 Performance Pack.
Ja, skrev ju "effektivt"Snabb rakt fram...
Tesla Model 3 satte banrekord på GTR Motorpark – Tesla Club Sweden
teslaclubsweden.se
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2