powerjohan
Ogudaktig sporthojare
Sugit av MG, förstår att du är sur.Tja hedin har ju lovat att bilen kommer då eller då typ 10 gånger.
Frågar jag så står bilen i Holland eller i Skåne var in för 3 veckor sedan o då var bilen i Sverige, i går var bilen i Holland o då tappade jag lusten.
Jag är ganska säker på att hedin inte har för avsikt att leverera dom bilar som tecknades till det låga priser zx 1995 i månaden o mg5 1995-3050 i månaden.
Dom har levererat ett antal som jag vet till det höga priset till folk som beställt senare än vad jag gjort, jag har 3 bekanta som väntar på sina zx för 1995 spänn i månaden o den som väntat längst beställde i oktober 2021.
Så av dessa anledningar är jag tämmerligen säker på att det gått ut något intärnt beslut att ej leverera dessa prisnedsatta bilar. Hedin tjänar 100,000k extra på min bil som ex när nästa kund får den.
Hade jag tillslut fått den så skulle den idag ha kostat mej 65,000 extra på dessa 3 år o det är åt helvete för mycket det är mera än halva nypris inklusive dom 100,000k leasingen skulle på en då 3 år gammal bil.
Alla VW produkter går fetbort hos mej samma med Volvos bilar.
Opel är ju franskt idag
Det jag suktar efter är ju en så simpel bil som möjligt jag behöver endast manuell o servo, elhissar o centrallås allt annat är onödig skit som abs antisladd farthållare o allt annat jävla tjafs.. Det var därför MG5 var intressant.
Tesla verkar ju ha otviveltydigt bästa laddnätverket o dessutom bra service inte sämre kvalité än någon annan.
Får väll leta upp en 270cdi eller 350cdi E klass så länge.
Ja den hade ett väldigt bra pris för leasing och verkade ju vara en bra bruksbil, för bra för att vara sant men jag vet lyckostar som fick till det låga månadspriset. Men det var väl för att få in en fot på marknaden. Kontant kostar den nu precis under 400000 vilket är billigt men inte jättelångt från konkurrenterna.
Synd att det ska vara så svårt med rena bruksbilar. Som en MG5 ännu billigare helt utan lulllull. Dacia Spring kostar 240000 och är väl åt rätt håll men lite för kort räckvidd för att det ska kännas användbart. Ja och sen säljs den ju inte i Sverige. Kanske kan hade man kunnat köpa en i Danmark och privatimportera och ha som andrabil. Men det är väl inte värt böket.