Skrotnisse
What would Shervin do?
Eller att man ger sina pengar till de som försöker förbättra världen istället för att ge dem till de som tjänar grova pengar på att förstöra den. Men alla tänker olika.
Batteriproduktion? Kolkraft?
Eller att man ger sina pengar till de som försöker förbättra världen istället för att ge dem till de som tjänar grova pengar på att förstöra den. Men alla tänker olika.
Jepp, britterna fick ju spä på sin kol-eldning rejält för att producera min Leaf och dess batteri:Batteriproduktion? Kolkraft?
Jepp, britterna fick ju spä på sin kol-eldning rejält för att producera min Leaf och dess batteri:
Eller vänta nu..
Nej det är iofs sant, allt rinner inte ut till just Norge och Ryssland. Men tycker du att Norge har lite för lite pengar i statskassan så vi bör ge dem lite till? Vi körde ut 3 198 811 kubikmeter bensin till pumparna förra året: http://spbi.se/statistik/volymer/ Alltså fick oljebolagen in 3198811*1000*5,34=17081650740 kr förra året bara på bensin. Vad hade man fått för de i runda slängar 17 miljarderna om man inte hade lagt dem i fickorna på oljebolagen?5,34 (grundpris inkl råoljeinköp, raffinering och hanteringskostnader)
En stor del av hanteringen sköts ju inom landet, därav betydligt under 5 spänn
Producerad: https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_the_United_KingdomVet du om det är är det producerad eller använd energi som bilden visar? Jag tänker på vad bilden visar i förhållande till eventuell import/export.
2008 hade man ca 290 TWh fossilt, 50 TWh kärnkraft och 20 TWh förnybart. Totalt 360 TWh.
2016 hade man ca 170 TWh fossilt, 70 TWh kärnkraft och 80 TWh förnybart. Totalt 320 TWh.
Sammansättningsfabrik.Jepp, britterna fick ju spä på sin kol-eldning rejält för att producera min Leaf och dess batteri:
Eller vänta nu..
Tror du blandar ihop Nissan med BMW som bara skulle ha sammansättning i EuropaSammansättningsfabrik.
Problemet med alternativa förbränningsvätskor är att man måste producera dem, och producera ofantliga mängder av dem. Etanol var väl en god tanke men vi har inte åkermark nog för att tillgodose merparten av fordonsflottan. Dessutom kostar det mer att tillverka etanol än att pumpa upp och raffinera olja.
Jo men det är enorma mängder vätska som ska produceras. Till vilken kostnad? Sen kanske man kommer runt att fylla på CO2 i atmosfären, men NOx och annat ohälsosamt som uppkommer vid förbränning blir man väl inte av med?Vi har dock goda förutsättningar att producera HVO100, B100.
Jag fick en offert på solcellspaket till villataket i måndags. 228 kkr för 54 paneler skulle ha en teoretisk återbetalningstid på 11,5 år. Problemet med en sån investering är väl främst att man inte vet vad politiker hittar på under de åren. Det börjar dyka upp begagnade elbilsbatterier på skrotarna och som lagring hemma kan det funka eftersom man inte behöver kapaciteten lika väl som i en bil. Tappar man 15% av kapaciteten blir inte livet sämre.
Ja, varför pratas det aldrig om batteritillverkningen. Är batterierna i bilarna miljöcertifierade och rättvisemärkta? Skulle inte tro det.Batteriproduktion? Kolkraft?
Ja, varför pratas det aldrig om batteritillverkningen.
Tror inte hörapparat hjälper mot våldsam tinnitus! gå och ät ditt litium nu.Jag tror att du behöver byta batterier i din hörapparat.
Jag fick en offert på solcellspaket till villataket i måndags. 228 kkr för 54 paneler skulle ha en teoretisk återbetalningstid på 11,5 år. Problemet med en sån investering är väl främst att man inte vet vad politiker hittar på under de åren. Det börjar dyka upp begagnade elbilsbatterier på skrotarna och som lagring hemma kan det funka eftersom man inte behöver kapaciteten lika väl som i en bil. Tappar man 15% av kapaciteten blir inte livet sämre.
Hur många Kw ligger en sådan anläggning på? (teoretisk kw)
Ja ett beggat elbilsbatteri kan nog funka rätt bra i ett sådant sammanhang, kapaciteten lär ju räcka och bli över som en buffert över natten för ett normalt hushåll med laddning av bilen om inte batteriet är helt tömt. Långtidslagring hade ju varit riktigt smutt om man har en stor solcellsanläggning, men där får man nog leta en annan lagringsmetod än batterier.
Hur många cykler kan man räkna med innan batteriet är helt slut?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |