L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
EV9? Har ni hört talas om preventivmedel?
Folk köper även Tesla model Y... Kan en bil bli mera blåhårig-soya-vegan än det?EV9? Har ni hört talas om preventivmedel?
Folk köper även Tesla model Y... Kan en bil bli mera blåhårig-soya-vegan än det?
Både ja och nej.Ja, och nej.
Det grundar sig på när terrängfordon hade stela axlar och bladfjädrar.
Precis som att Trophy Truckar idag är helt styva i chassit, så har de en individuell hjulupphängning.
Lika lite som det är relevant att racerbilar ska ha förgasare för det har nascar så är det relevant att terrängfordon behöver flexande chassin med denna hjulbasen, helt oväsentligt.
Idag kan man (nästan) få till en sedan-satt känsla för att i nästa steg ta bilen ut i terränglådan med hög komfort tack vare bättre komponenter i upphängning.
740!? Det var ju en stekarbil i Finland förr i tiden, Corollan ersätter den här! ?Tesla Y är den nya Volvo 740 för fan. Svennepärontjänstebil och ”förnuftiga” privatköpare som kan/måste prioritera utgiften.
Blåhåriga sojaveganer cyklar.
Vad gör den mer kostnadseffektiv än en model 3 som väl är billigare?740!? Det var ju en stekarbil i Finland förr i tiden, Corollan ersätter den här! ?
Skulle jag ha behov av att pendla 200km dagligen så skulle även jag köpa en model y åt mig, den är oslagbar i kostnader för tillfället, men inte skulle jag vända mig om på parkeringen för att titta på den när jag går in ...
Visst har den lite högre pris än model 3 men den är mera praktisk som familjekärra, vilket gör den lättare och mera eftertraktad den dag den ska säljas. Och pendlar du långt och har möjlighet att ladda hemma är den väldigt ekonomisk jämfört med motsvarande bilar i storleksklassenVad gör den mer kostnadseffektiv än en model 3 som väl är billigare?
Vad gör den mer kostnadseffektiv än en model 3 som väl är billigare?
Galet bra TCO på model 3 om du jämför mot en ny typ Toyota Camry (sedan, hybrid) eller Volvo S60. Nånstans där borde vara skäligt att jämföra en model 3 mot liknande eller?Vad gör den mer kostnadseffektiv än en model 3 som väl är billigare?
Ja... Man har ju olika uppfattningar om vad som är en bra bil. Att sitta och frysa på motorvägen i 80 för att alls ta sig hem är väl inte vad jag tycker känns rimligt.
Min X5 för mindre än en tiondel av den kostnaden, ger jämna 25 plus och rullar lätt på i lagom fart där den kryssar fram mellan stoppklossarna. (Men det är samma körsätt jag har med frugans Leaf - den får gå hårt. Körs aldrig längre än att det finns halva kapaciteten kvar)View attachment 492928
Jo jag gjorde det faktiskt förra veckan. Var ute i väldigt god tid när jag skulle ner till ortopeden.Kul om det råkar vara en trafikolycka på vägen så han tvingas stå stilla en timme eller två.
Att ta rygg på en lastbil och såsa i 80 km/h förlänger räckvidden ännu mer på en bränslebil, skillnaden är väl bara att ingen gör det.
Det enda som är otroligt här handlar om förarens intelligens.
Jo jag gjorde det faktiskt förra veckan. Var ute i väldigt god tid när jag skulle ner till ortopeden.
-10 grader ute 23 grader varmt i bilen ratt och Sätesvärmaren på och stereon på hög volym.
0.5 liter diesel per mil drog min volvo v60 då?
Känns bra att Emily fått ny ägare och ny VD.
"Efter köpet av Nevs elbilsprojekt ska ett svenskt dotterbolag bildas, enligt vd Jihad Mohammad."
Jag dubbelkollade och det var inte första april.
Frågan är om den egentligen alls kommer att säljas här. Tillsammans med de andra bilarna med samma logga. @IFMetall
Enl TopGear´s provkörning finns inte en enda Teslalogga på bilarna.Frågan är om den egentligen alls kommer att säljas här. Tillsammans med de andra bilarna med samma logga. @IFMetall
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|