Elbil eller inte?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
.......

Och innan någon fallskärmar in och spelar säkerhetskortet, ta och kika på hur stor skillnad i överlevnad det är i bilar de senaste 20 åren. :)
Och utanför bilar.
Såg 3 ggr så stor chans för en fotgängare bli dödad av en elbil jämfört med fossilbil ! Bra va ?

Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Är inte det där lite som när veganer lagar mat som ser ut som kött? Jag äter gärna vegetariskt och kör elbil, men förstår inte varför man vill att grönsaker ska se ut som kossor eller elbilar ska låta som fossiler. Är jag bara inte tillräckligt lättlurad för att uppskatta bedrägeriet?
Ja skitmärkligt. Köp då en riktig köttbit då.
Finns kanonbra vegetarisk mat

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag bjuder på ett sätt att få en VW Caddy och en Citroën C5 Aircross att se ut som monstertruckar, använd kamerorna i en Polestar 2...
View attachment 500563
Hur funkar det här von obenfilmandet?
Konspirationsteoretikern skulle kanske säga ”storebror ser dig”, så jag säger ”storebror ser dig” och hoppas på att nån ”know it all” förklarar hur det går till. (På ett barns nivå.)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Hur funkar det här von obenfilmandet?
Konspirationsteoretikern skulle kanske säga ”storebror ser dig”, så jag säger ”storebror ser dig” och hoppas på att nån ”know it all” förklarar hur det går till. (På ett barns nivå.)
Det sitter fyra kameror på bilen, en i vardera backspegel och en i varje ände. Sen sätts bilderna ihop till en. I andra bilar jag haft har det varit rimligare skala på omgivningen.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Efter x-antal tusen mil kan jag konstatera att batteridegraderingen nära nog exakt matchar den sänkta energiförbrukningen.
Kontentan är att praktisk räckvidd är oförändrad sen ny.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Efter x-antal tusen mil kan jag konstatera att batteridegraderingen nära nog exakt matchar den sänkta energiförbrukningen.
Batteridegraderingen har på 10.000 mil planat ut kring 1.5% vilket får sägas vara betryggande.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Fast satte inte du 19 eller 20 hjul på den
Min går bäst med 18. Drar minst å en del annat. Skulle aldrig ändra på det men det är jag.

Teknikens värd:
Räckvidden då? Den är numera 554 kilometer i den bakhjuldrivna och 678 kilometer i Long Range (som också är fyrhjulsdriven). Men bara om du har valt 18-tumshjul – väljer du 19 tum så kapas räckvidden till 513 och 629 km. Så välj rätt. Välj smått.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fast satte inte du 19 eller 20 hjul på den
Min går bäst med 18. Drar minst å en del annat. Skulle aldrig ändra på det men det är jag.

Teknikens värd:
Räckvidden då? Den är numera 554 kilometer i den bakhjuldrivna och 678 kilometer i Long Range (som också är fyrhjulsdriven). Men bara om du har valt 18-tumshjul – väljer du 19 tum så kapas räckvidden till 513 och 629 km. Så välj rätt. Välj smått.
Jodå, men jag har kört 4500 av de 5000 milen på 19” så det är inte en faktor

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...