Det där har vi redan provat, alla dieselbilar på 70-talet (och tidigare) hade kilometerräknare som kontrollerades på bilprovningen och genererade en saftig räkning.
Sätten att manipulera dessa var lika många som räknarna.
Det mest charmerade var "stämpelkryss":
Segla ut ur Sverige med Stena till Fredrikshavn.
I tullen ut ur Sverige stämplade man ut kilometerräknaren. Väl i Danmark tog man Stena tillbaka till Oslo och körde hem till Sverige igen.
Eftersom Sverige och Norge hade ett avtal om att kvitta varandras kilometerskatt så skedde ingen instämpling när bilen rullade tillbaka över svensk gräns.
Det kommande årets mil var gratis, och lagom till nästa besiktning vart det dags för en omvänd "stämpelkryss" och de mellanliggande milen skrevs av som varande körda på kontinenten där ingen kilometerskatt existerade.
Lite omständigare än att bara trycka in en aluminiumplåt i stämplingspringan för att hålla fast räknehjulen, men snyggare.
Oh, I've done it all - med Rekord 2100 D, med Peugeot 304 D, med Mercabuss. Oh happy days!